Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Anode en Kathode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om te meten wat de anode en kathode is van een laser diode? Ik heb 3 aansluitingen maar ik weet niet welke wat is.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
volgens mij moet je dat kunnen zien aan de lengte van de pootjes.. Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd welke welke is.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn draadjes, en hebben allemaal dezelfde lengte

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Op het printje hoor A en K te staan. (Meestal de bovenste maar zegt denk ik ook niet veel)

Revive the guild!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Met een multimeter heb je meestal de optie om diodes te meten.

De ene weg geeft hij de drempelspanning aan de andere blokt ie alles

Alles is terug te redeneren naar 4

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:12
Bij leds is het zo dat Kathode het Korte pootje is (double K)... Of dit bij laserdiodes zo is weet ik echter niet... Misschien staat het wel in de datasheet...

[ Voor 45% gewijzigd door tafkaw op 25-11-2005 20:25 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Welke diode is het, heb je er een foto van?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Als ik bij een LED niet weet welk pootje wat is probeer ik altijd gewoon ff, kan jij dat niet ook doen?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
In een laser diode zit ok nog een diode voor de feedback ( vandaar 3 pootjes ), die dingen zonder een regeling direct voeden is geen goed idee.

Repareren doe je zo.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:56

chromeeh

the Gnome

Sine schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:24:
In een laser diode zit ok nog een diode voor de feedback ( vandaar 3 pootjes ), die dingen zonder een regeling direct voeden is geen goed idee.
Zonder de driver print werkt het niet.... je kunt niet zo maar spanning op de diode zetten, gaat niet werken ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1