Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI

Pagina: 1
Acties:

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 14:39
Ik heb een vraag over de nForce4

Is dit ook een onboard 3dkaart of geeft het alleen maar ondersteuning voor 2 3d kaarten, oftewel, kan je redelijk normaal op je computer werken zonder een videokaart.
ik kon dit eigenlijk niet vinden op google enige wat gezegd wordt over de nforce4 is dat ie ondersteuning geeft voor de kaarten en niet zelf een kan zijn.
Dit vraag ik omdat ik een nieuw systeem wil kopen maar niet gelijk alles in 1x wil kopen en is de 3dkaart een must of niet om windows te draaien (zodat ie er wel normaal uitziet)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op de Asus A8N zit geen onboard videokaart, elke AGP/PCI-express VGA kaart kan je er in principe opzetten voor windows, en zelfs een oud PCI kaartje wel

Is dat wat je bedoeld?

NForce is dan ook een moedebord chipset, en geen VGA chipset (dat is GeForce)

[ Voor 82% gewijzigd door Gunner op 25-11-2005 12:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Highlandd
ok, dan weet ik genoeg dan moet ik die er dus gelijk bijkopen aangezien me oude er niet op past
dankje

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dondorp schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:47:
ok, dan weet ik genoeg dan moet ik die er dus gelijk bijkopen aangezien me oude er niet op past
dankje
Wat voor eentje heb je liggen dan? Een ISA kaartje ofzo?

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 10:03
Hij zal wel bedoelen dat hij nu een AGP kaart heeft.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sorry, je hebt gelijk. Er zit geen AGP op de A8N

• Highlandd
Yup, agp-tje redelijk oud maar wel jammer dat ie er niet tijdelijk oppast

Ik heb btw een ati radeon 9200
Overview

Radeon® 9200 series delivers a dazzling visual experience with an advanced quad-pipe rendering architecture, full support for the AGP 8X standard and extremely programmable geometry and texture engines. Radeon® 9200 series puts ATI's advanced stability and highly optimized 2D and 3D features in the hands and desktops of PC enthusiasts everywhere.
maar iig allemaal bedankt ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Op de Asus site is uitstekend te zien of dit moederbord wel of niet een eigen grafische kaart/chip heeft met aansluiting voor eenmonitor. Dit wordt expliciet vermeld als het aanwezig is, zoals op b.v. dit bord http://www.asus.com/produ...del=768&l1=3&l2=15&l3=231

Je zult overigens een andere VGA kaart moeten kopen omdat een AGP kaart (zoals jij die klaarblijkelijk hebt) niet past op een dergelijk PCI Express moederbord. Dit om de simpele reden dat er geen AGP slot op zit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

of je koopt de ASROCK DUAL SATA, die heeft zowel een agp als een pci-e slot. Kan je nu een moederbord kopen met je oude kaart en later een pci-e kaart kopen.
Pagina: 1