Toon posts:

[Outlook 2003] Account switchen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb hier een laptop daarop draait WinXP pro met office outlook 2003. Nu heb ik een mail account (pop) en een mailaccount (exchange). Wanneer ik outlook opstart vraagt hij wel profiel ik wil gebruiken. Tot zover goed. Maar nu wil ik tijdens het werken met outlook van profiel wisselen maar ik kan nergens vinden hoe dat moet, nu moet ik elke keer outlook afsluiten en opnieuw opstarten en dan het andere profiel kiezen.

Verwijderd

Is het een wezenlijk andere omgeving welke je bij het kiezen van een profiel kiest? Of heeft het enkel te maken met het feit dat je de mailserver anders benadert?

Zelf zit ik namelijk met hetzelfde probleem. Voor het bedrijf zijn er een aantal laptops in omloop welke zich zowel lokaal (LAN) als daarbuiten (WAN) begeven. Het idee is om deze personen een pop3-account te geven, maar dan zit je (volgens mij) met het feit dat het account in outlook de exchange server verwijst met een lokaal- óf extern ip adres.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Misschien kun je beide accounts in één profiel plaatsen?
Volgens mij kun je namelijk niet switchen tussen profielen binnen Outlook 2k3.

@ Mr_M
Kunnen de externen geen gebruik maken van Webmail? Eventueel kun je (vanaf Exchange 2003) de Outlook via RPC over HTTP verbinding laten leggen met Exchange.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Het idee is om de mail voor de laptopgebruikers ook offline beschikbaar te maken. Het mooiste zou zijn dat ook de public calendar dat is, maar ik weet niet of dat tot de mogelijkheden behoort.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ff simpel gedacht hoor, kan het nu niet testen, maar kun je niet Outlook 2x opstarten waarbij je bij de ene dus het andere profiel kiest? :? :)

Switchen kan dan met Alt-Tab :P ;) 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange met cache geen mooie optie dan? Kan je fijn met een mst-install afdwingen :) RPCoverHTTP erbij en je hebt een oplossing? :)

Profiel switchen kan afaik inderdaad niet in Outlook.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
BreadFan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:35:
ff simpel gedacht hoor, kan het nu niet testen, maar kun je niet Outlook 2x opstarten waarbij je bij de ene dus het andere profiel kiest? :? :)

Switchen kan dan met Alt-Tab :P ;) 8)7
Outlook kan niet twee keer gestart worden. Dus dat is geen oplossing. Ik maak al jaren gebruik van een laptop met een offline kopie van Outlook. Bij het aanmelden op het netwerk wordt netjes alles gesynchroniseerd. Dus advies is inderdaad om Offline Folders te gebruiken.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In 2003 kan je in cached mode draaien (zoals sanfranjake al roept), maar ik zou alles idd in 1 profiel stoppen.

Gaat het om hetzelfde account (die via POP en Exchange te benaderen is?), dan kan je het zelf met send / receive groups doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1