[XP] explorer.exe crasht bij het aanroepen van verkenner

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 20:02

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Iedere keer als ik ook maar een willekeurige applicatie start die gebruik maakt van explorer.exe, dan vliegt heel explorer eruit. M'n taakbalk verdwijnt, iconen van het bureaublad verdwijnen, en soms komt het na een tijdje weer terug, en anders moet ik explorer handmatig aanroepen via task manager.

Via Internet Explorer kan ik wel bij mijn bestanden, dat geeft geen enkel probleem.
In mijn Event Viewer staat helemaal niets, dus ik heb ook werkelijk geen idee waar het aan ligt. Volgens mij is het geen spyware/virus, ik heb diverse scans uitgevoerd, er werd wel wat gevonden, onder andere ISTbar en 180solutions, maar die zijn ook weer verwijderd, en volgens mij doet geen van beide software zoiets.
Het probleem is volgens mij ontstaan nadat ik Streamload Uploader en Downloader heb geïnstalleerd. Dat is er inmiddels weer af, en via HijackThis heb ik de laatste restjes uit het register weggehaald. Toch blijft het probleem zich voordoen, ook na een reboot.

Via Google en GoT search kwam ik ook niet echt verder, dus een hintje in de juiste richting zou geweldig wezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hmail op 25-11-2005 11:56 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Probeer eens hijackthis eroverheen te halen en kijken of je enige bho's er nog in hebt zitten.

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Hijackthis heb ik er al overheen gehaald, voor de volledigheid hier de log:
http://geensite.nl/got/hijackthis.log
Geen bijzondere BHO's :) Op de AI Roboform na, maar dat is een password manager die (volgens mij) wel vertrouwd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmail op 25-11-2005 13:40 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens even of als je met een andere user aanlogged of dit probleem zich nog steeds voordoet? :)

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Kijk, dat hielp! :D
Doordat ik het probleem niet met een andere gebruiker kreeg ging ik eens rondkijken in de instellingen in het register onder HKEY_CURRENT_USER en dan de Run sleutel onder Windows\Currentversion.
Daar stond een lege sleutel, en nadat ik die verwijderde was het probleem opgelost \o/
elevator: thanks voor de tip! _/-\o_

offtopic:
VV So true :D

[ Voor 7% gewijzigd door Hmail op 25-11-2005 16:15 ]

Verwijderd

elevator schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:30:
Kijk eens even of als je met een andere user aanlogged of dit probleem zich nog steeds voordoet? :)
offtopic:
Weer een koffie verdient elevator :Y)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 22:45
Chip! schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:45:
Kijk, dat hielp! :D
Doordat ik het probleem niet met een andere gebruiker kreeg ging ik eens rondkijken in de instellingen in het register onder HKEY_CURRENT_USER en dan de Run sleutel onder Windows\Currentversion.
Daar stond een lege sleutel, en nadat ik die verwijderde was het probleem opgelost \o/
elevator: thanks voor de tip! _/-\o_

offtopic:
VV So true :D
Welke lege sleutel was dit? Of was het een random lege sleutel? Aangezien dat bij mij nog nooit problemen opgeleverd heeft :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Sorry, geen sleutel, maar een string. Ik haal die dingen altijd door elkaar 8)7
Het was dus een string die als naam een spatie had en verder niet was ingevuld. Wel vreemd, maar het werkte ;)

Pagina: 1