Toon posts:

Chello opzegprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 14 dagen geleden had me vader zijn chello paket aangepast. Hij heeft classic gedowngrade naar basic en had voip telefoonie aangevraagd.

Echter ontstonden hierna problemen. De 1e keer dat ze een nieuw modem instaleerde werd deze niet goed geinstalleerd. Waardoor mijn ouders niet konden internetten. Na veel bellen zijn ze nog een keer langs gekomen waardoor het internet wel werkt.

Toch hebben ze me ouders niet goed geholpen en klantenservice was vaak niet te bereiken (wordt je bijvoorbeeld wel doorverbonden naar de afdeling, die gewoon al gesloten is).

Ik zelf heb me vader geadviseerd om zijn internet en telefoon niet van upc te nemen. Ook omdat ADSL nu een stuk goedkoper is.

Echter heeft me vader vandaag gebeld om het terug te draaien (wat ook in hun voorwaarden stond dat dat mogelijk was als je niet tevreden was) echter kan hij zijn internet (dat hij al vanaf 1997 al heeft) nu niet meer opzeggen maar zit hij er een jaar aan vast omdat hij gedowngrade heeft en dat had binnen 8 dagen aangegeven moeten zijn.

Mijn vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nu doen om het internet toch stop te zetten?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
gewoon even naar een computerwinkel in de buurt. (dealer van chello zelfinstallatie pakketjes)
en hun even laten bellen, misschien dat je dan verder komt.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik idd langs ga bij de chello dealer.

Niemand hier verder ervaring mee.?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:36
heb al jaren ervaring met chello.
uiteindelijk ook opgezegd.

het komt er geloofik op neer, dat je als je je internet downgrade je een maand een try en buy mogelijkheid hebt.
dus als je een nieuw contract hebt heb je geloof ik ook een nieuwe mogelijkheid daartoe dus jekan dan gewoon je ding binnen een maand opzeggen, dat van 8 dagen is bullshit geloof ik.

verder komt het er geoon op neer dat je moet zeggen dat ze niet de service leveren die ze horen te leveren en efffe bellen en faxnummer vragen en elke maand standaard een fax sturen dat het itnernet het niet doet en de telefonie ook niet.

en dat ze je terug meoten betelane, zo simpel. een fax kunnen ze neit odneruit.

meoten ze je elke maand wat terug betalen. en uiteindelijk zeg je dan heb er genoeg van jullie leveren neit wat jullie beloven en plegen dus contract breuk en ontbind je dus het contract.
zo simpel, duurt wel effe desnoods vraag je het effe aan iemand die rechten heeft gestudeerd ofzo.

maar je kan ook effe op de website www.chelloo.com kijken daar hebben ze een forum alleen voor dit soort shit lees maar effe door de topics heen.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 23:31

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Als in de voorwaarden voor downgrade staat dat je er minimaal 1 jaar aan vast zit, dan kan je weinig doen. Het enige dat je dan rest is opzeggen op basis van slechte prestatie, dus dat je telefoon of internet het niet goed doet. Daarvoor moet je wel bewijs hebben, dus alleen telefonische klachten is niet genoeg. Als je klachten schriftelijk meldt (meer dan 1 keer, een keer of 5 moet wel zeker, met tijd er tussen dat Chello er iets aan kan doen), ten einde UPC een termijn voor oplossen biedt, en daarna opzeggen wegens niet geleverde prestatie, dan heb je een poot om op te staan.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Hmms dat gaat nog moeilijk worden allemaal.

Weet iemand of je inderaad bij een downgrade je een maand een try en buy hebt of dat het gewoon 8 dagen is.

Als het 8 dagen is dan slaan die 8 dagen echt nergens op want ze kwamen namelijk pas na 8 dagen langs om het modem te wisselen. Dan heb je echt geen tijd om te testen.

Wij hebben de downgrade trouwens telefonisch gedaan. En hebben nergens iets ondertekend. Heb ik hier nog iets aan:>?

Bedankt alvast voor alle hulp en info.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Try & Buy is alleen voor nieuwe klanten die het produkt niet eerder in een andere vorm hebben gehad, gedurende het afgelopen jaar. Bij het downgraden naar Chello Light + telefonie zit je er gewoon een jaar aanvast. Waarschijnlijk kan je wel 'T & B' toepassen op alleen telefonie. Maar ik ben geen medewerker, dus kan ernaast zitten

Je moet gewoon even bellen met de helpdesk, vragen of ze de mac-adressen van de pc die onder je oude modem geregistreerd staan kunnen verwijderen, dan kan jij je modem even herstarten en kan je de pagina http://chello.upc.nl doorlopen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Na een half uur zou dan ook telefonie actief moeten worden, wat je kan zien aan een brandende lijn 1 led bij een Arris modem.

Als je belt zorg dat je het volgende hebt; cmac en mta-mac van de modem, het mac-adres van je pc, en je gebruikersnaam en wachtwoord. Zeg dat je van modem geswitched bent en dat je de pc opnieuw moet registreren, maar je kan niet op de aanmeld pagina komen.

[ Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 26-11-2005 10:49 ]

/dev/null

Pagina: 1