Toon posts:

bad sectors raptor

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de mening van jullie wilen weten over het volgende.

Ik heb een Raptor 40 GIG die ik nu aan het controleren ben of er bad sectors opzitten. Nu zijn er al 25 procent beschadigde clusters gevonden. Dit is 7,4 gig op de 40 gig die de schijf heeft. En hij vind nu nog steeds slechte clusters.

Overigens zat die samen met een andere raptor op RAID 0 in mijn computer. De clusters zijn in een keer beschadigd.

De schijf is minder dan een jaar oud en valt dan ook nog onder de garantie. Nou is mijn vraag: wanneer zouden jullie je schijf gaan inleveren?? En valt zoiets uberhaupt onder de garantiebepalingen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bij 1 slechte cluster zou ik al gaan inleveren... als er 1 is, volgen er al snel meer... (je weet wel.. 1 schaap over de dam enzo)

ik zou direct backups gaan maken, en de schijven omruilen bij de winkel waar je ze gekocht hebt, en als je geen bon meer hebt, opsturen voor RMA.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 21:09

ReLight

echo("What Now ? !")

Zit er geen S.M.A.R.T. error detectie op ?
Als die afgaat heb je een zeer goede reden.

Wordt ook door leveranciers ondersteund als maatstaf, maar ik denk dat je in die verhouding er ook al eerder mee kan komen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

op de site van WD staat hier iets over :

klik

ik zou eerst die stappen ondernemen en dan de schijf terugbrengen als het nog het geval is.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 21:11
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:42:
Ik zou graag de mening van jullie wilen weten over het volgende.

Ik heb een Raptor 40 GIG die ik nu aan het controleren ben of er bad sectors opzitten. Nu zijn er al 25 procent beschadigde clusters gevonden. Dit is 7,4 gig op de 40 gig die de schijf heeft. En hij vind nu nog steeds slechte clusters.

Overigens zat die samen met een andere raptor op RAID 0 in mijn computer. De clusters zijn in een keer beschadigd.

De schijf is minder dan een jaar oud en valt dan ook nog onder de garantie. Nou is mijn vraag: wanneer zouden jullie je schijf gaan inleveren?? En valt zoiets uberhaupt onder de garantiebepalingen.
Met wat controleer je je schijf op bad sectors als ik vragen mag?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klik eens op het linkje van ach hierboven :)

Voor de rest is dit eigenlijk een gevalletje Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.