Linksys 11g - WLAN Receive Rate low

Pagina: 1
Acties:

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Na 2 maanden met mijn linksys draadloos netwerk te hebben gewerkt blijf ik nog steeds wekelijks tegen problemen aan lopen.

Soms werkt het systeem een week lang goed; computer aanzetten - netwerk wordt gevonden - super verbinding.
Een andere keer krijgt mijn pc het netwerk niet gevonden, zelfs SSID niet zichtbaar.
Gisteren duurde het erg lang voordat mijn pc eindelijk verbinding maakte. Maar internetten was er niet bij. Analyse van de verbinding gaf aan dat mijn transfer rate netjes 54Mbit was, alleen de receive rate is slchts 1Mbit. De verbinding varieerde van very good to excellent met een SR ratio van dik over de 30 dB.

Wat ik al geprobeerd heb om een stabiel systeem te krijgen is hetvolgende:
- antennes richten, externe antenne aan pc gehangen
- nieuwste drivers gedownload, nieuwste firmware geflasht in router
- Netstumbler gebruikt om te kijken of er pieken of dalen zitten in zendsterkte
- Alle kanalen van 1 t/m 13 geprobeerd
- Met en zonder beveiliging gewerkt
- Linksys client gebruikt en Windows Wireless client gebruikt
- 20 meter kabel uitgerod door het huis om bij geen verbinding toch met de pc het net op te kunnen (of de router te configgen)

Router is een Linksys WRT54g, PCI kaart in de pc is een Linksys WMP54g.
Pc draait op Windows XP Prof.
Beveiliging is WPA-TKIP
Een 2e pc met eenzelfde Linksys WMP54g PCI kaart hangt nu 100% via kabel aan de router omdat er niet mee online te spelen is.

Kent er iemand het probleem van het verschil in send- en receive rate? Zo ja, hoe is dit op te lossen?
Is de router of netwerkkaart een beetje van de wap? (indien PCI kaart, waarom doet de 2e pc het dan ook slecht?)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“