Hoi, ik draai kde als window manager op een FC4 machine. Eens in de zoveel dagen (lijkt willekeurig) gaat er wat mis met de window manager (tenminste, ik denk dat daar het probleem ligt). Dat is zichtbaar aan het feit dat de randen van sommige vensters (aan de bovenkant) wegvallen, met als gevolg dat er geen minimise / maximise / kill knopjes meer te zien zijn. Ook kan ik niet naar een ander virtueel scherm switchen. De applicaties draaien gewoon door, en ik kan een venster dat on top is ook nog wel bedienen, maar de anderen die in beeld zijn en de progs die op een ander virtueel scherm draaien niet. Remote inloggen, mezelf uit de machine uitloggen en of rebooten lost het probleem op, maar dat is natuurlijk geen elegante oplossing. Is het mogelijk de wm nieuw leven in te blazen zodat die de zaak weer oppikt en of is er een algemene remedie voor dit probleem ? Ik heb dit bij eerdere FC en Redhat distro's nog niet meegemaakt (gebruik ze al sinds 4.x). Dit plaatje maakt e.e.a. misschien wat duidelijker:
. De 'zwarte rand' rond de terminal zijn de 'zichtbare' verschijnselen van de window manager problemen waar ik op doel.
. De 'zwarte rand' rond de terminal zijn de 'zichtbare' verschijnselen van de window manager problemen waar ik op doel.