Beste mensen,
Ik zit even met het volgende probleem. Ik heb thuis een Windows 2003 domeintje waar gebruikers m.b.v. VPN inloggen en de database aanspreken.
Dit werkt allemaal zonder problemen, dus eigenlijk heb ik niet echt een probleem
Voorheen werkte maar 1 gebruiker met de database, maar in de toekomst zullen dat er gauw 20 worden. De database was dus al gevuld toen ik deze ging splitsen. De back-end is nu maar 2 mb groot, maar de front-end was even groot voor de splitsing (ongeveer 9mb). Worden alleen nieuwe records opgeslagen op de back-end en de oude gegevens nog steeds op de frond-end?
Kan iemand een verklaring geven? Of heb ik ergens een fout gemaakt?
Ik heb hier op het forum gekeken, maar daar kon ik niet vinden. Op de MS site heb ik ook geen relevante informatie kunnen vinden, alleen hoe ik een database kan splitsen. Het volgende schrijft MS over een database splitsen.
Ik hoop dat iemand een verklaring heeft voor een, naar mijn mening, veels te grote front-end.
Alvast bedankt
Ik zit even met het volgende probleem. Ik heb thuis een Windows 2003 domeintje waar gebruikers m.b.v. VPN inloggen en de database aanspreken.
Dit werkt allemaal zonder problemen, dus eigenlijk heb ik niet echt een probleem
Voorheen werkte maar 1 gebruiker met de database, maar in de toekomst zullen dat er gauw 20 worden. De database was dus al gevuld toen ik deze ging splitsen. De back-end is nu maar 2 mb groot, maar de front-end was even groot voor de splitsing (ongeveer 9mb). Worden alleen nieuwe records opgeslagen op de back-end en de oude gegevens nog steeds op de frond-end?
Kan iemand een verklaring geven? Of heb ik ergens een fout gemaakt?
Ik heb hier op het forum gekeken, maar daar kon ik niet vinden. Op de MS site heb ik ook geen relevante informatie kunnen vinden, alleen hoe ik een database kan splitsen. Het volgende schrijft MS over een database splitsen.
Nou hier staat dus niet echt relevante info, want dit was al bekent bij mij.Opmerking De informatie in dit onderwerp is alleen van toepassing op een Microsoft Access-database (.MDB).
U kunt een Microsoft Access-database (Microsoft Access-database: een verzameling gegevens en objecten (zoals tabellen, query's of formulieren) die betrekking heeft op een bepaald onderwerp of doel. De gegevens worden beheerd door Microsoft Jet Database Engine.) opsplitsen in twee bestanden: een bestand met de tabellen en een bestand met de query's, formulieren, rapporten, macro's, modules en snelkoppelingen naar Data Access-pagina's (Data Access-pagina: een webpagina die vanuit Access wordt gepubliceerd en die een koppeling naar een database bevat. Op een Data Access-pagina kunt u gegevens die zijn opgeslagen in de database bekijken, toevoegen, wijzigen en anderszins bewerken. Een Data Access-pagina kan ook gegevens bevatten uit andere bronnen, bijvoorbeeld Excel.). Op die manier kunnen gebruikers die toegang tot de gegevens moeten hebben, hun eigen formulieren, rapporten, pagina's en andere objecten aanpassen terwijl op het netwerk maar één gegevensbron hoeft te worden onderhouden.
Wijs de opdracht Databasehulpprogramma's aan in het menu Extra en klik vervolgens op Database splitsen.
Volg de instructies in de dialoogvensters van de voorziening Database splitsen.
Ik hoop dat iemand een verklaring heeft voor een, naar mijn mening, veels te grote front-end.
Alvast bedankt