Toon posts:

Een PDA website maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een website kan maken speciaal voor een PDA, ik heb wat zitten zoeken op Google maar kan niet echt wat vinden. Moet ik het in een andere taal schrijven? ik las wel iets over XML maar daar ben ik nog niet zo bekend in.

Ik weet dat je gewoon een mini website moet maken maar ik vraag me af hoe bijvoorbeeld www.google.nl automatisch doorspringt op een PDA naar www.google.nl/pda

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 10:53

DinX

Motormuis

Voor zover ik weet zijn het gewone sites die kijken naar je UserAgent.
Als dat er 1 is van een PDA browser dan stuurt hij je gewoon door naar een pda versie van de site.

Een voorbeeldje: "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320; HP iPAQ h6300)"

Zie ook http://www.builderau.com....,39024644,20277096,00.htm

[ Voor 38% gewijzigd door DinX op 25-11-2005 09:47 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 19:42

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dit vond ik na een google op 'redirect for pda'

code:
1
2
3
4
5
6
7
<SCRIPT LANGUAGE = "JavaScript">
var isCE = navigator.appVersion.indexOf("Windows CE")>0;
if (isCE)
{
window.location.href="mymobile.htm";
}
</script>

Maar later in de thread discussieren ze over betere oplossingen, so go read for yourself.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan ook serverside (PHP, ASP, JSP, Perl, enz) de UserAgent string bekijken en een Location header sturen op basis daarvan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie informatie!!!!! _/-\o_

bedankt ik kan weer even verder, als ik klaar ben laat ik jullie het resultaat wel zien!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Je kan ook bijvoorbeeld met dynamische verhoudingen werken zoals procenten. www.n**kia.nl werkt bijv heel goed op mijn PDA...

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
compufreak88 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:04:
Je kan ook bijvoorbeeld met dynamische verhoudingen werken zoals procenten. www.n**kia.nl werkt bijv heel goed op mijn PDA...
Vaak heb je op een PDA een minder geweldige verbinding dan op een normale computer. Het is daarom vaak aan te raden niet enkel een apart CSS-bestand aan te maken voor PDA's of de bestaande CSS-bestanden aan te passen, maar om de hele verstuurde pagina dynamisch te laten opbouwen. Op die manier laden pagina's ook snel op een PDA.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je je HTML netjes opbouwt, dan is het anders inderdaad een kwestie van de CSS file aanpassen om je site lichter te maken. Mijn HTML bevat eigenlijk nooit meer dan wat headers, wat divs en wat h1-h6 en paragraaf-tags. Zo'n site is dus als je het goed doet al erg licht, en de enige manier om het lichter te maken is door de CSS lichter te maken.

Hoe dan ook, dat is een discussie voor de buren in Webdesign & Graphics, dus als je hierover wil discussiëren, dan graag daar. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
-NMe- schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:29:
Als je je HTML netjes opbouwt, dan is het anders inderdaad een kwestie van de CSS file aanpassen om je site lichter te maken. Mijn HTML bevat eigenlijk nooit meer dan wat headers, wat divs en wat h1-h6 en paragraaf-tags. Zo'n site is dus als je het goed doet al erg licht, en de enige manier om het lichter te maken is door de CSS lichter te maken.

Hoe dan ook, dat is een discussie voor de buren in Webdesign & Graphics, dus als je hierover wil discussiëren, dan graag daar. :)
Lichtere CSS is 1 ding. Lichtere of zelfs andere content is ook niet geheel onbelangrijk. De gebuikscontext van een pda-user of telefoon-user is totaal anders dan van een pc-user. Daarnaast kun je met problemen komen te kampen zoals tabellen met veel kolommen.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Mobile Webdesign door Cameron Moll en Brian Fling (Authentic Boredom). Goed artikel over hoe te ontwerpen voor mobiele apperaten, wat ook bediscussieert welke strategieën handig zijn, en waarom, zoals het aanpassen van de CSS of juist ook de inhoud :) .

DM!

Pagina: 1