Pundit hapert met Divx;-)

Pagina: 1
Acties:

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
Hallo Allen,

Ik heb een barebone als mediapc. Het is een Asus Pundit met 512 ddr en een celeron 2800 cpu en een 40 gig hd. Ik gebruik de onboard vga (SIS 651chipset) om het beeld naar mijn tv te sturen. Ik kijk veel divx alleen lukt het mij niet om een vloeiend beeld te genereren, zeker niet als ik ook ondertitels projecteer. Ik gebruik media player classic als speler en direct-vob als sub-programma.

Ik zou toch verwachten dat mijn systeem met gemak divx kan laten zien, alleen twijfel ik een beetje aan de onboard chip prestaties. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen (zonder extra hardware aan te schaffen)?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft misschien weinig met performance te maken. Loopt de refresh rate van je video interface wel gelijk met de framerate van de video die je afspeelt? Bij PAL is 50Hz ideaal en bij NTSC is 60Hz optimaal om vloeiend beeld te krijgen. Ik weet in ieder geval wel dat de Sis chipset geen performance beest is. Ik heb zelf de Pundit-R met ATI chipset en die is een stuk rapper (draait perfect Windows MCE).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

had ik bij de eerste divx met overlay ondertitles ook even. Heb toen wat achtergrond programma's uitgezet en film liep meteen zonder schokken.
Succes.
Voor de mesen die ook ondertitles bij hun Divx in Media Center willen hebben kan ik het volgende programma aanraden:
VobSub 2.23 (Via doom9.org)

• Narc
Bedankt voor de tip. Ik heb in ieder geval wel gemerkt dat het beeld beter loopt wanneer ik de mediaplayer in de taskmanager een hogere prioriteit geef. Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om automatisch een hogere prioriteit aan een programma te geven? Het is een beetje irritant omdat iedere keer weer handmatig te doen.

Narc.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Narc schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:08:
Bedankt voor de tip. Ik heb in ieder geval wel gemerkt dat het beeld beter loopt wanneer ik de mediaplayer in de taskmanager een hogere prioriteit geef. Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om automatisch een hogere prioriteit aan een programma te geven? Het is een beetje irritant omdat iedere keer weer handmatig te doen.

Narc.
welke divx afspeelcodec gebruik je?

• Narc
Dnc1n schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:05:
[...]

welke divx afspeelcodec gebruik je?
Divx 5.2.0 (heb geen pakket geinstalleerd, maar gewoon de codec van de divx-community)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:00

Garyu

WW

Misschien zou je ffdshow kunnen installeren (meuktracker: ffdshow 2005-11-29)? Erg lightweight, doet onder andere divx en xvid en draait divx'en (wel zonder ondertitels) op mijn 300 Mhz Celeron laptopje vloeiend in combinatie met BSPlayer en mplayer.

Ik kan me toch niet voorstellen dat een computer met een 9x zo snelle processor daar nog moeite mee zou hebben :X

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 02-12-2005 12:26 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Narc
Garyu schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:25:
Misschien zou je ffdshow kunnen installeren (meuktracker: ffdshow 2005-11-29)? Erg lightweight, doet onder andere divx en xvid en draait divx'en (wel zonder ondertitels) op mijn 300 Mhz Celeron laptopje vloeiend in combinatie met BSPlayer en mplayer.

Ik kan me toch niet voorstellen dat een computer met een 9x zo snelle processor daar nog moeite mee zou hebben :X
Volgens mij is het probleem bij mij niet zozeer cpu-kracht, alswel een belabberde onboard-vga. Alleen dat zou toch wel videoweergave niet zo'n probleem moeten zijn. Bij het afspelen van subtitels heb je geloof ik wel 3d capaciteit nodig, welke de onboardchip niet ondersteunt.

Heb het nu geinstalleerd, zal vanavond even kijken of het werkt. Bedankt voor de tip. Kan iemand mij uitleggen wat het principe is van ffdshow (heeft dat met post-processing te maken)?

Vind het trouwens wel een hele prestatie van je om op een celeron 300 divx af te kunnen spelen. Ik heb het wel eens geprobeert op PII 400, dat ging op zich best aardig, totdat er dubbel gecodeerde ("double pass" of zoiets) divx geripped werden.

Ik laat nog wel even weten of ffdshow geholpen heeft.

• Narc
hm, het beeld is alleen maar meer schokkend geworden van ffdshow.
Pagina: 1