Toon posts:

[Exchange 2003] GAL als smoelenboek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit met het volgende exchange/ outlook probleem. Sinds enkele dagen werken we op ons bedrijf met exchange 2003 en outlook 2003. Voorheen werkte we met Lotus Notes waarin we een smoelenboek bijhielden. De bedoeling is nu dat exchange ook uitgerust wordt met een smoelenboek. Nu heb ik verschillende oplossingen voorbij zien komen. Zo kan je bijvoorbeeld een public folder aanmaken met daarin alle contacts. Probleem daarbij is alleen dat een contact die naar deze map gesleept wordt niet meer te bewerken is. Plus, je moet nu op meerdere plaatsen je contacts gaan onderhouden.

Wat mij de meest ideale oplossing lijkt, maar wat ik niet voor elkaar krijg is de volgende:
Op de exchangeserver is een GAL gecreeerd waar alle werknemers instaan. Lokaal in de outlook client van een werknemer wil ik graag dat de contactlist gevuld en automatisch up-to-date gehouden wordt met de gegevens uit de GAL. Zodoende kan ik op 1 plaats alle werknemerdetails beheren en staan de contacts op de meest logische plaats in outlook, namelijk onder de contacts. Daarbij kunnen werknemers zelf dan extra contactlists lokaal aanmaken waarin ze hun eigen contacts zetten.

Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 12:41
:?
Ik krijg het vermoeden dat ik niet helemaal je vraag begrijp.
Standaard staan toch alle adressen van de exchange server in outlook ?
Als je die adreslijst bijhoud, dan gebeurd alles automagisch.
Tevens hebben de gebruikers de mogelijkheid om in hun persoonlijke adressenboek groepen en contacten aan te maken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt klopt helemaal. Maar wat ik wil is dat als ik op "contacts" binnen outlook klik ik een adreslijst heb, die gevuld is met de GAL gegevens en ook automatisch bijgewerkt wordt zodra ik iets in de GAL aanpas. In de standaard outlook situatie is er alleen een lokale contactlist onder "contacts" aanwezig. De GAL staat daar niet bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 09:33 ]

• Remco
Hoe connect je met je exchange server ?

Verwijderd

Topicstarter
Via een LAN

• Remco
Maar, haal je de email op via POP3 ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de exchange server is onze mailserver... Dus geen pop3
Pagina: 1