Toon posts:

[Win2K3]+[Win2K] Roaming Profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb een probleem. Ik heb een profile (frans) dat is een roaming, net als zovele die ik heb aangemaakt. Nu is het zo dat als frans met zijn profiel (het maakt niet uit wel werkstation) Excel opent en daarin een spreadsheet van +- 4 MB opent hij rustig koffie kan gaan zetten voor dat ie helemaal klaar is met laden etc etc. Op andere pc's doet ie percies hetzelfde maar onder een ander profiel is er niks aan de hand. Er is al eens een nieuw profiel aangemaakt alleen kreeg ik vanochtend een mailtje dat het probleem zich weer voordeedt. Er is al gescand op virussen en spyware, die waren uiteraard niet aanwezig. Is er een instelling ivm caching ofzo die ik over het hoofd zie? Ik heb ook al contact gehad met Microsoft zelf (omdat andere nog veel zwaardere applicaties wel goed draaien) maar die laten niks van zich weten.

Please help me, ik kan er niet van slapen!!
bvd,

Jeroen

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 23:58
Zoals je zelf al aangeeft, zit het ergens in het profiel van Frans. Waarschijnlijk heeft hij een sjabloon met teveel meuk erin, probeer eens een andere sjablonen directory in te stellen. Kijk ook eens naar z'n application data directory.

Verder zijn dit soort problemen moeilijk op te lossen op een forum, er zijn simpel weg teveel variabelen.

Verder is het handig om met filemon even uit te zoeken welke bestanden tijdens het starten van Excel geraadpleegd worden.

Succes!

Vreemd trouwens dat Microsoft niet terug belt. Ze bellen mij zelfs terug of ik tevrede ben met de geleverde hotfix, terwijl ik dat al per mail heb laten weten.

[ Voor 23% gewijzigd door Abom op 25-11-2005 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Abom schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:14:
Zoals je zelf al aangeeft, zit het ergens in het profiel van Frans. Waarschijnlijk heeft hij een sjabloon met teveel meuk erin, probeer eens een andere sjablonen directory in te stellen. Kijk ook eens naar z'n application data directory.

Verder zijn dit soort problemen moeilijk op te lossen op een forum, er zijn simpel weg teveel variabelen.

Verder is het handig om met filemon even uit te zoeken welke bestanden tijdens het starten van Excel geraadpleegd worden.

Succes!
Sjablonen heb ik al naar gekeken, maar daar is vdr niks vreemds aan, het zijn gewoon de standaard sjablonen. Dat filemon ga ik zeker proberen. Het lijkt mij dat het toch iets te maken heeft met de opslag van het profiel op de een of andere manier heb ik gewoon het gevoel dat het daar ergens mis gaat. Ik ga zo naar het desbetreffende bedrijf toe om het een en ander te proberen.

Alvast bedankt!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:47
Probeer zn profiel eens aan te maken op een andere pc. Waarschijnlijk zit het probleem in het Def. user profile van de pc waar je het nieuwe profiel op aanmaakt. Even aannemende dat je het profiel correct weet te verwijderen en weer aan te maken. Of gebruik het profiel van een goed werkende gebruiker voro Frans, natuurlijk wel even opschonen en aanpassen.

Omtrend caching, op de profielshare moet caching disabled zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Taigu op 25-11-2005 13:14 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de laate reactie en het schopje maar het probleem is allang opgelost, en ik wilde even laten weten wat het was.
Het betreffende Excel document zetten pagina nummers in het document aan de hand de printer zijn papierformaat settings. Er was een Konica label writer aangesloten, dus ipv uitrekenen op A4 begon de pagina op te delen in label formaat, dat was niet echt lekker voor het document en de pc. Verder werkte die label printer niet goed, eenmaal gedeeld in het netwerk, dus moest die met net use worden 'gelust' naar de lpt3.
Pagina: 1