Ik zoek een script die heel simpel: bezoekers telt. Natuurlijk het liefst een die ook de tijdstippen logt. Ik ben op zoek gegaan op GoT en kwam onder andere phpOpentracker tegen en heb hem geprobeert maar die krijg ik helaas niet geinstalleerd, problemen met JPGraph. Bovendien heb ik te weinig verstand van PHP om het script bezoekersaantallen weer te laten geven. Ook Hotscripts.com heb ik afgespeurd maar daar staan helaas alleen simpele tellers die de bezoekersaantallen tellen van de Counter.php en ik wil dat de counter mijn index.html logt en op een aparte statestiekenpagina toont.
Wat ik wil is namelijk gewoon een logo op mijn site (eigengemaakt logo!) die linkt naar een statestiekenpagina. De site zit heel simpel in elkaar:
Home
- Verhaal
- Verhaal
- Verhaal
Niet dieper dan dat en niet uitgebreider dan dat. Ik wil graag dat de teller de Homepage logt maar ook hoe vaak een verhaal gelezen wordt. Is hier een script beschikbaar voor dat een PHP-debiel als ik kan installeren en draaien? Ik kon niet eens dit script aanpassen zodat het de bezoekers logt van de index.html in plaats van de counter.php:
Wat ik wil is namelijk gewoon een logo op mijn site (eigengemaakt logo!) die linkt naar een statestiekenpagina. De site zit heel simpel in elkaar:
Home
- Verhaal
- Verhaal
- Verhaal
Niet dieper dan dat en niet uitgebreider dan dat. Ik wil graag dat de teller de Homepage logt maar ook hoe vaak een verhaal gelezen wordt. Is hier een script beschikbaar voor dat een PHP-debiel als ik kan installeren en draaien? Ik kon niet eens dit script aanpassen zodat het de bezoekers logt van de index.html in plaats van de counter.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| <?php
// Our log file;
$counter = "counter.txt";
// Date logging;
$today = getdate();
$month = $today[month];
$mday = $today[mday];
$year = $today[year];
$current_date = $mday . $month . $year;
// Log visit;
$fp = fopen($counter, "a");
$line = $REMOTE_ADDR . "|" . $mday . $month . $year . "\n";
$size = strlen($line);
fputs($fp, $line, $size);
fclose($fp);
// Read log file into array;
$contents = file($counter);
// Total hits;
$total_hits = sizeof($contents);
// Total hosts;
$total_hosts = array();
for ($i=0;$i<sizeof($contents);$i++) {
$entry = explode("|", $contents[$i]);
array_push($total_hosts, $entry[0]);
}
$total_hosts_size = sizeof(array_unique($total_hosts));
// Daily hits;
$daily_hits = array();
if ($current_date == chop($entry[1])) {
array_push($daily_hits, $entry[0]);
}
}
$daily_hits_size = sizeof($daily_hits);
// Daily hosts;
$daily_hosts = array();
if ($current_date == chop($entry[1])) {
array_push($daily_hosts, $entry[0]);
}
}
$daily_hosts_size = sizeof(array_unique($daily_hosts));
// Let's display everything;
echo "Total hits: " . $total_hits . "<br>Total hosts: " . $total_hosts_size . "<br>Daily hits: " . $daily_hits_size . "<br>Daily hosts: " . $daily_hosts_size;
?> |
[ Voor 18% gewijzigd door Josh op 25-11-2005 08:28 ]