Toon posts:

Best buy guide november

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn nieuwe aanschaf heb ik de laatste best buy guide als basis genomen.
Wat in strepen ed gaf me onderstaande resultaat.
Bottleneck in deze is de videoplank die in de best guide wat kostbaar is .. denk zelf aan een kleine 250 om zo rond de 1000 eurie te kunnen scoren.

Welke plank past het beste bij deze configuratie denken jullie?

184,95 Processor AMD Athlon 64 3500+ Venice € 184,95
98,95 Moederbord Asus A8N-SLI nForce4 SLi € 98,95
27,95 Koeler Zalman CNPS7700-AlCu € 27,95
213,97 Geheugen 2x 1024MB PC3200 DDR (TwinMos) € 213,97
250 Tsja wat is in deze configuratie wijsheid?
104,01 Harde schijf Hitachi Deskstar T7K250 250GB € 104,01
17,1 Dvd-speler Lite-On 16x48x, LTD-166S (zwart) € 17,10
42,95 Dvd-brander NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart) € 42,95
13,96 Flash-lezer Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 € 13,96
17 Draagbare opslag Geheugenstick 256MB USB 2.0 € 17,-
106,95 Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 106,95
21,15 Toetsenbord Logitech UltraX Flat Keyboard (PS/2) € 21,15
1098,94

Als er nog andere opmerkingen zijn over deze configuratei dan hoor ik dat zeer graag.
Btw dit is mijn eerste topic here .. so go easy on me :)

Verwijderd

1.
Waarom 2 dvd-rom's erin?

2.
Videokaart: XFX 6800GS XXX 296,- bij Alternate
of je gaat voor een Power Color X850XT 279,- bij alternate.

3.
Je kan trouwens ook voor een ASROCK 939DUAL-SATA2 gaan, heeft PCI-e en AGP 8x. Ik heb het bordje ook en het werkt perfect. Het is misschien ietjes langzamer dan de Asus maar wel een stukje goedkoper namelijk rond de 60/70 Euro

4. Heb je die card reader wel nodig?
Heb je die usb-stick wel nodig?

5. Misschien moet je op zoek naar een goedkopere kast, let wel op de voeding.

Succes

Verwijderd

Waar wil je je PC voornamelijk voor gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm PC gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen.
Had ik er wellicht bij moeten vermelden zeker.

2 dvd spelers?
Och een brander en voor die Eur 17 extra kan het geen kwaad leek mij.
Kan inderdaad die paar tientjes nog besparen daar en op die stick.

Wat zou je dan als vergelijkbare (goedkopere kast aanraden)?
Daar heb ik helemaal geen zicht op ... dus voor mij copy/paste uit de best buy guide geweest.

Alvast bedankt mensen.

Verwijderd

Ik snap dat je gewoon copy-paste hebt gedaan, misschien moet je zelf ff rond kijken naar kasten.
Wat je mooi vind en wat niet. Etc.
Je zou een Cooler Master Centurion 5 kunnen nemen, maar dan moet je er wel een voeding los bij kopen. Wel van een A-merk.

Verwijderd

Topicstarter
ff wat reviews gelezen over die cooler master ... erg positief allemaal ... goed tip .tx.
Zal een 350 voeding volstaan?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt mij beter als je voor 400watt voeding gaat, 350 zou opzich wel kunnen maar om het zeker te weten is iets meer toch beter.

Verwijderd

Als je je PC voornamelijk gebruikt voor gamen dan is een goede videokaart essentieel. Ik weet niet of € 1.000 een "hard" budget is, maar ik kom vaker redenaties tegen in de trant van:"...maar dit kost maar € 15 extra...". Als je maar genoeg onderdelen aanschaft die niet zoveel extra kosten maar eigenlijk niet noodzakelijk (secundair) zijn, dan zit je snel aan je budget en is de configuratie niet optimaal samengesteld voor het doel. Het geld dat je bespaart op secundaire onderdelen kun je beter steken in de primaire onderdelen. Concreet betekent dat in jouw situatie:

1. Zalman 7700 laten vervallen en gaan voor de boxed-koeling, besparing € 28

2. Geheugen 2x512mb (Twinmos) € 110, besparing € 100. Extra geheugen is mooi, maar (nu nog) niet noodzakelijk. Eventueel kun je later (nadat je hebt gespaard....) extra geheugen bijplaatsen.

3. DVD-speler laten vervallen, besparing € 17

4. Geheugenstick laten vervallen, besparing € 17

5. Standaard toetsenbordje € 10, besparing € 11

6. Diskettestation i.p.v. cardreader, besparing € 5

7. Zelfde HDD maar 160GB, besparing € 20

Totale besparing circa € 200. In jouw budget houdt je rekening met een videokaart van € 250. Met voornoemde besparingen kun je dus € 450 aan een goede videokaart uitgeven. Laat je daar nu net een mooie 7800GTX van bijvoorbeeld Asus voor kunnen krijgen........

De andere onderdelen (CPU, mobo) kan ik mij prima in vinden. De kast is erg persoonlijk; je zou hier ook wat op kunnen besparen, maar ik denk dat de Antec wel een goede keuze is.

Ik mis in jouw configuratie overigens een muis, een monitor en een geluidskaart. Voor gamen zijn dit ook essentiele onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm goede tips ,, tx
Monitor,geluidekaart ed heb ik al en bouw ik gewoon over.

Goed punt op de besparingen hier en daar ...
Om nu echter top of de line te gaan met een grafische kaart .....
vind ik niet echt de investering waard als je de waarde daling in deze jongens ziet ...

Het geheugen wil ik op 2GB laten omdat er al games zijn die meer vragen dan een GB.
Dus die andere zaken die je noemde kan ik inderdaad laten vervallen zodat kan ik een wat zwaardere video kaart erin smijten....

Opties tot 350 eurie?

behuizing:
Zegt iemand dit merk/typem iets?
ADVANCE PC behuizing 8005B ATRIX
http://www.pixmania.be/be...ehuizing-8005b-atrix.html
= incl 480 voeding

Tuurlijk kan ik ernaar surfen .. maar ik heb wat meer vertrouwen in gewoon gebruikerservaringen dan ik reviews....

Tx peeps!@

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:26:

Goed punt op de besparingen hier en daar ...
Om nu echter top of de line te gaan met een grafische kaart .....
vind ik niet echt de investering waard als je de waarde daling in deze jongens ziet ...

Het geheugen wil ik op 2GB laten omdat er al games zijn die meer vragen dan een GB.
Dus die andere zaken die je noemde kan ik inderdaad laten vervallen zodat kan ik een wat zwaardere video kaart erin smijten....
Je wilt 2Gb omdat er games zijn die meer dan 1Gb vragen. Ik kan je verzekeren dat je die games niet op hoge settings kunt spelen als je geen high-end videokaart hebt zoals een 7800GT(X) ook al heb je 2Gb geheugen. Het is dan namelijk en/en. Dan is een goede videokaart meer van belang, dus als ik moest kiezen ging ik voor de high-end videokaart en 1Gb geheugen. Vergeet ook niet dat extra geheugen bijplaatsen eenvoudiger en kostentechnisch te overzien is.

Waardedaling, tsja, als je daar rekening mee moet houden in PC-land............Overigens wordt geheugen, net als videokaarten, ook goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik moet zeggen dat je erg overtuigende argumenten hebt BramAAH.
Werk je op commissie basis voor een videoplanken fabrikant? :p
Je hebt mij in ieder geval grotendeels overtuigd ... ik wil nog steeds niet de top of de line kopen maar eentje waar (in autotermen) de kop vanaf is ...

Nu nog ff bepalen welke ...
In ieder geval bedankt voor de info zover .. stel ik erg op prijs.

Nu nog iemand die me op het behuizing gedeelte nog ff de goede kant op stuurt en ik heb nog voor de feestdagen een nieuwe pc :D

Grtz

Verwijderd

Dat merk zegt mij echt helemaal niks.
Anders moet je hier: http://www.3dgameman.com/videos_case_main.html wat video reviews gaan kijken van een aantal kasten.
Ik heb een Cooler Master Centurion 5 zwart-blauw kast. Voor ongeveer 55 Euro. En dan heb ik er nog een 450 Watt voeding van Cooler Master van ongeveer 78 Euro.
Losse behuizing en losse voeding is wel duurder, maar je kan wel zelf alles kiezen, en ik zou niet voor een kast gaan die wel een voeding heeft maar die te zwak is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm Hoe gaat het verder in zijn werk met assembling?
Ik bedoel stel nu ff voor dat ik voor de config ga zoals als ik eerder omschreef...
Er zit zo'n knop onder de best buy guide maar wat dan?
Wordt ie dan geheel pre-assembled??

Wellicht een behoorlijk domme vraag .. maar ja die moeten ook gesteld worden :p

Wel beetje vervelend als ik bv de case ergens anders ga kopen als de rest ...?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden :)

De best buy guide is in 1e instantie bedoeld voor de mensen die zelf hun systeem in elkaar zetten. Daarop zijn de prijzen ook gebaseerd.

Er zijn bedrijven die de best buy guide als standaard-systeem aanbieden. (ik ben er pas 1 tegengekomen, weet niet meer waar)
Ook kan je bij bepaalde bedrijven alle artikelen vinden. Dan kan je daar het systeem samenstellen.
Je kan dan wel een stuk duurder uitkomen en vaak moet je consessies doen, omdat ze niet alles kunnen leveren.
Zo'n bedrijf rekent dan meestal een paar tientjes voor het in elkaar zetten. (eigenlijk vind ik dit al onzin, want je koopt flink wat artikelen, en op elk artikel zou wel wat winst moeten zitten: als je zelf bouwt, dan koop je bij de goedkopere winkels: hebben ze lang niet zoveel winst en marge)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
hmm dus of wat duurder uit op de losse componenten ... of samen laten stellen ergens anders en voor de componenten iets meer betalen maar dan maar een keer transportkosten,,,,(+garantie op montage) ...
Ff wat rekenwerk dus voor mij ;)

Tx voor de rappe response btw.

Verwijderd

Quacka schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:10:

Er zijn bedrijven die de best buy guide als standaard-systeem aanbieden. (ik ben er pas 1 tegengekomen, weet niet meer waar)
www.sallandautomatisering.nl

Overigens getuigt de vraag van Hexa niet van al te veel inspanning. Wat betreft de assemblage had je dit op de sites van alle webshops makkelijk kunnen vinden.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
och, tis maar een kleine moeite om simpele vragen te beantwoorden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Hexa, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.