Ls,
Hp nx 6110 laptopje gekocht (strakke aanbieding mediamarkt) waarbij OS al standaard geinstalleerd
Tot mijn verbazing vrat dit dik 8 Gb. Van de 40 Gb totaal een te hoog aandeel in mijn opinie
Mijn ervaringsfeiten om dit te reduceren
* swsetup directory (dik 4,3 Gb). Hierin staat de gehele DVD met alle meegeleverde drivers en software nogmaals op de HD. Hierdoor kun je alles opnieuw installeren zonder gebruik te maken van de dvd. het vreet natuurlijk wel harde schijf ruimte
Grote files hierbinnen zijn
- Norton (2,3 GB, alle talen!) en acrobat reader, wederom alle talen (500 Mb).
Je kunt in ieder geval deze 2 deleten of de gehele directory.
Herinstalleren per programma gaat prima vanaf de dvd (uitgeprobeerd)
* Toch blijft der na deleten van de swsetup directory nog eens 2 GB "zoek"
Dit het complete besturingssysteem (nederlands of engels) wat je niet gekozen hebt (mooi te zien als je defragmenteert draait) maar wat wel op de HD blijft staan
Dus: gewoon helemaal opnieuw beginnen met de bijgeleverde cd met XP. Hierna selectief de tools installeren vanaf DVD die je echt nodig denkt te hebben.
Je houdt veel meer effectieve ruimte over
Leon
Hp nx 6110 laptopje gekocht (strakke aanbieding mediamarkt) waarbij OS al standaard geinstalleerd
Tot mijn verbazing vrat dit dik 8 Gb. Van de 40 Gb totaal een te hoog aandeel in mijn opinie
Mijn ervaringsfeiten om dit te reduceren
* swsetup directory (dik 4,3 Gb). Hierin staat de gehele DVD met alle meegeleverde drivers en software nogmaals op de HD. Hierdoor kun je alles opnieuw installeren zonder gebruik te maken van de dvd. het vreet natuurlijk wel harde schijf ruimte
Grote files hierbinnen zijn
- Norton (2,3 GB, alle talen!) en acrobat reader, wederom alle talen (500 Mb).
Je kunt in ieder geval deze 2 deleten of de gehele directory.
Herinstalleren per programma gaat prima vanaf de dvd (uitgeprobeerd)
* Toch blijft der na deleten van de swsetup directory nog eens 2 GB "zoek"
Dit het complete besturingssysteem (nederlands of engels) wat je niet gekozen hebt (mooi te zien als je defragmenteert draait) maar wat wel op de HD blijft staan
Dus: gewoon helemaal opnieuw beginnen met de bijgeleverde cd met XP. Hierna selectief de tools installeren vanaf DVD die je echt nodig denkt te hebben.
Je houdt veel meer effectieve ruimte over
Leon