[draadloos] Limited or no connectivity

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:29

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik probeer weer 's m'n draadloze netwerk aan de praat te krijgen. Met kabel werkt alles prima, maar draadloos... D R A M A.

Ik heb 'n LinkSys WRT54G router. In de web-interface van de router heb ik draadloos aangezet (WEP enabled). Maar wat ik ook probeer, met m'n pc zie ik netjes mijn netwerk, kan ik ook mee connecten (gaat allemaal best snel). Maar hij blijft hangen bij:

AQUIRING NETWORK ADRESS

In het overzichtje van verstuurde en ontvangen bytes staan de ontvangen bytes ook stug op 0. Wie weet waar ik kan beginnen met zoeken? Heb al uren lopen kutten, maar het wil niet echt lukken. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Ontvangen bytes op nul => verkeerde wep-key of web-key-id. Sloop die wep-key er eens af en probeer het dan, gok dat hij het dan wel doet.

[ Voor 3% gewijzigd door silverstorm op 25-11-2005 01:37 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:29

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
silverstorm schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:36:
Ontvangen bytes op nul => verkeerde wep-key of web-key-id. Sloop die wep-key er eens af en probeer het dan, gok dat hij het dan wel doet.
Damn! JA! Het werkt! Is zo'n WEP-key dan zo moeilijk dat ik dat niet snap? Of moet je daar iets raars voor doen?

Thanks in elk geval. Simpel maar doeltreffend antwoord! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
zou overigens voor wpa gaan ipv wep.
alleen al jegens het feit dat wpa tot op heden nog niet is weten te kraken.