Toon posts:

labopof PC

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat te doen, ik werk niet met veel zware proggies, houd van ruimte en game niet.

Mn budget is 1200,- euro. Is het dan slim om een desktopvervangende labtop te nemen of een PC?

Wat zou stiller zijn?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Het is allereerst LAPTOP. Als je van ruimte houdt en niet gamed is je antwoord snel gevonden niet? En dan neem je een laptop met beetje stille koeling en klaar is kees?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het is idd "laptop".
afgeleid van op je "lap", wat het engelse woord is voor "schoot"

meestal zijn laptops (ook wel genaamd "notebook" omdat je ze openklapt als een notitieblok) stiller dan een PC. vooral de Centrino modellen, omdat die sowieso niet erg warm worden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

samo

yo/wassup

ik raad je aan om zelf eens goed op pad te gaan en onderzoek te doen. Kijk eens waar je je desktop voor gebruikt en waarom het handiger zou zijn om een laptop te hebben. Kijk eens wat er allemaal wordt aangeboden en wat het doet. Vervolgens maak je een lijstje met wensen en aanbod. Als je er dan nog niet uit komt, kan je eventueel hier advies in winnen.
Waarom deze vragen? Omdat wij niet kunnen raden wat jij zou willen, en nodig hebben. Dat zal je toch eerst zelf moeten uitzoeken. Als je dat weet kan je makkelijk genoeg zelf een lijstje opstellen, en vergelijken. Tweakers verwacht van jou eigen inzet en gerichte vragen waar door je technische problemen kan oplossen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 11:37
Ik zie het voordeel van een desktop vervangende Laptop niet, als je er toch niet mee gaat rondlopen leuren. Waarom zou je dan een laptop aanschaffen. Als je over een tijdje wel wat meer met het apparaat wilt gaan doen dan kun je er maar weinig aan upgraden.

Daarnaast zijn er veel mooie oplossingen voor wat jij wilt doen. Een stille barebone pc met een leuk LCD scherm bijvoorbeeld. Vindt ik persoonlijk een betere optie.

Maar ja er zijn ook mensen die graag in de hype van de laptop mee willen gaan.

This message was deleted

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

brutalbasterd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:19:
Ik zie het voordeel van een desktop vervangende Laptop niet, als je er toch niet mee gaat rondlopen leuren. Waarom zou je dan een laptop aanschaffen. Als je over een tijdje wel wat meer met het apparaat wilt gaan doen dan kun je er maar weinig aan upgraden.

Daarnaast zijn er veel mooie oplossingen voor wat jij wilt doen. Een stille barebone pc met een leuk LCD scherm bijvoorbeeld. Vindt ik persoonlijk een betere optie.

Maar ja er zijn ook mensen die graag in de hype van de laptop mee willen gaan.
eensch is.
een Asus Terminator, een MSI MegaPC of een Shuttle zijn lekkere kleine stille machientjes, zijn upgrade-baar en lekker compact.
dat icm een TFT valt waarschijnlijk een stukkie goedkoper uit. zeker als je er toch niet mee gaat slepen lijkt me dat een betere oplossing dan een laptop.

Verwijderd

desktop is goedkoper

en verder kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil basic spul ermee doen, office, internet. Het punt is dat een desktop aardag wat ruimte in beslag neemt,terwijl een labtop alles in éé heeft, daar komt hooguit een muis bij.
En als je het echt zou willen kun je m nog meenemen ook.
Aan de antwoorden te zien is er voor 1200,- op beidde fronten wat te vinden, al lijkt me een barebone met TFTscherm toch wel duurder, als ik zo kijk naar prijslijsten Dus dan is een centrino labtop een goede keuze?
Ik zit er wel aardig vaak achter. Zou het ergonomisch dan niet toch verstandiger zijn een desktop te kopen?
(heb niet heel veel ervaring met labtops, wellicht anderen?
(ook heb ik wel ens gehoord dat schermen van labtops slechter zijn dan een losse TFT, maar ook dit weet ik dus niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:37:
Ik wil basic spul ermee doen, office, internet. Het punt is dat een desktop aardag wat ruimte in beslag neemt,terwijl een labtop alles in éé heeft, daar komt hooguit een muis bij.
En als je het echt zou willen kun je m nog meenemen ook.
Aan de antwoorden te zien is er voor 1200,- op beidde fronten wat te vinden, al lijkt me een barebone met TFTscherm toch wel duurder, als ik zo kijk naar prijslijsten Dus dan is een centrino labtop een goede keuze?
Ik zit er wel aardig vaak achter. Zou het ergonomisch dan niet toch verstandiger zijn een desktop te kopen?
(heb niet heel veel ervaring met labtops, wellicht anderen?
(ook heb ik wel ens gehoord dat schermen van labtops slechter zijn dan een losse TFT, maar ook dit weet ik dus niet.
je leert het ook nooit he!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04-2025
Het is toch echt LAPTOP })

Als je er zeer regelmatig mee wil gaan werken lijkt een desktop met een fatsoenlijk toetsenbord mij inderdaad ergonomischer. En, ook al vermeld, een desktop is vaak goedkoper bij vergelijkbare hardware.

Voordeel van een laptop is mijns inziens de beperkte ruimte die hij inneemt. Daar valt dan over het algemeen wel weer bitter weinig aan te upgraden, behalve harddisk en geheugen. De rest is over het algemeen onboard en dus vastgesoldeerd.

De keuze zul je uiteindelijk toch echt zelf moeten maken.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DapperDen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:51:
Het is toch echt LAPTOP })

Als je er zeer regelmatig mee wil gaan werken lijkt een desktop met een fatsoenlijk toetsenbord mij inderdaad ergonomischer. En, ook al vermeld, een desktop is vaak goedkoper bij vergelijkbare hardware.

Voordeel van een laptop is mijns inziens de beperkte ruimte die hij inneemt. Daar valt dan over het algemeen wel weer bitter weinig aan te upgraden, behalve harddisk en geheugen. De rest is over het algemeen onboard en dus vastgesoldeerd.

De keuze zul je uiteindelijk toch echt zelf moeten maken.
idd, upgradebaarheid is praktisch 0,0
daarnaast is dat kleine toetsenbordje enorm RSI verwekkend. steeds met half naar elkaar gebogen handen in een verkrampte positie typen is ongezond... hell... zelfs gewoon typen is al RSI verwekkend...

daarnaast heb je al een Asus S-Presso barebone voor 100 euro.
gooi er een paar reepjes RAM, een CPU, harddisk en CD drive bij en je systeem zelf staat al in elkaar voor minder dan 300 euro.
dan een leuk scherm a-la 250 en nog eens 50 uittrekken voor een fatsoenlijk toetsenbord en een muis...
600 euro en je hebt een geweldige machine voor wat je ermee wil doen.

edit: en die 600 euro is erg ruim geschat. er kunnen waarschijnlijk zelfs nog een paar extratjes uit.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 25-11-2005 09:20 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:56:
Wat te doen, ik werk niet met veel zware proggies, houd van ruimte en game niet.

Mn budget is 1200,- euro. Is het dan slim om een desktopvervangende labtop te nemen of een PC?

Wat zou stiller zijn?
Mijn pc is stiller dan een laptop. :P

Voor jouw eisen zou je een laptop kunnen nemen. Veel tweakers vinden het leuk om te rommelen met hun pc, een laptop is min of meer "af".
Vergeet alleen niet dat je voor dat geld niet een "over-de-top" laptop kan kopen, maar wel een chique desktop kan samenstellen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is slim om zelf wat uit te zoeken in plaats van Tweakers direct om hulp te vragen; op die manier weet je zelf ook nog waar je geld heen gaat. ;) Of een laptop daadwerkelijk beter bij je past dan een PC, kan je het best zelf beantwoorden. Bedenk eens goed wat je precies wil doen, wat je eisen zijn en lees wat ervaringen-topics door. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.