Monitor geeft "sync out of range" bij spellen

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 20:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK heb sinds een tijdje een probleem met mijn monitor/games.

Mijn monitor draaide goed totdat ik een tijdje terug besloot om de drivers van mn monitor maar eens te installeren. Ik merkte al gauw dat ik de meeste spellen ineens niet meer kom spelen, omdat ze volgens de monitor ineens in te hoge refreshrate zouden starten.
Voor de monitor drivers draaide de spellen perfect nooit problemen mee gehad.

Dus ik denk dan gaan die monitor drivers er maar weer af, want die geeft problemen. Logische conclusie lijkt mij. Dus zo gezegd, zo gedaan. Monitor drivers eraf en pc rebooten maar.

Dus ik een van de spellen weer proberen. Blijkt dat die nog steeds "sync out of range: weergeeft. :(
Mijn monitor lijkt ineens minder hertz aan te kunnen dan voor de installatie van de monitor drivers.

Het gaat hier om een Samsung SyncMaster 753s 17'' monitor.
Het probleem doet zich voor bij spellen als Project IGI 2 en Harry potter en de vuurbeker. Maar bijvoorbeeld bij Fable: lost chapters weer niet.

Ik snap er helemaal niks meer van.

Wie kan mij helpen, want het begint erg vervelend te worden. Zeker als gamer zijnde.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt niet aan de monitor te liggen.

Ik heb zojuist een andere 17'' monitor gepakt. Eentje van Dell (geen idee wat voor type, iig een uit 1999)
Die heeft dezelfde melding.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
volgens mij gebruikt je driver een te hoge refresh-rate?
dus ik zou even proberen de driver te de-installeren en dan nog eens te kijken.
Kijk trouwens voor de zekerheid eens naar de specificaties van je monitor.
( welke resolutie/refreshrates e.d. hij aankan, dan kan je daar rekening mee houden )

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
De melding die je krijgt heeft niets met framerate te maken, waarschijnlijk speel je op een te hoge resolutie of een te hoge verversings freqentie. Stel je spellen eens in op 800x600@60Hz, dan zou je weer wèl beeld moeten hebben. Vanaf dan kun je proberen de resolutie weer hoger te zetten. Een 17" TFT scherm zou een native resolutie moeten hebben van 1280x1024, dus als je de frequentie op 60Hz houdt dan zou dat gewoon mogelijk moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Bart© op 25-11-2005 12:45 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
OK, ik ben nieuwe drivers aan het downloaden/installeren voor mijn Geforce 5600XT.

De spellen zijn vers geinstalleerd en dus nog niks mee gedaan. 9/10 spellen staan dus nog op resolutie van 800*600 of 1024*768. Het lijkt mij erg sterk dat mn 2 monitoren dat niet aankunnen.
Dus lijkt mij het andere punt logischer, de drivers die een te hoog refreshrate pakken.

EDIT:
Het was dus een driver probleem. Na het herinstalleren van de drivers is het probleem opgelost.
Nu vraag ik me alleen nog af wat nou voor dit probleem zorgde.

[ Voor 19% gewijzigd door Zerora op 25-11-2005 14:03 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Zerora schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:54:

Het was dus een driver probleem. Na het herinstalleren van de drivers is het probleem opgelost.
Nu vraag ik me alleen nog af wat nou voor dit probleem zorgde.
Zoals je zelf al zegt.. de driver....

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK bedoel, hoe is het probleem erin gekomen :?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Zerora schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:16:
IK bedoel, hoe is het probleem erin gekomen :?
Zerora schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:40:
Mijn monitor draaide goed totdat ik een tijdje terug besloot om de drivers van mn monitor maar eens te installeren. Ik merkte al gauw dat ik de meeste spellen ineens niet meer kom spelen, omdat ze volgens de monitor ineens in te hoge refreshrate zouden starten.

...

Dus ik denk dan gaan die monitor drivers er maar weer af, want die geeft problemen.
... :|

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1