Toon posts:

Hoe doe ik dat op Bali?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga emigreren naar Bali en dat is leuk. Het enige minpunt is de trage internetverbindingen (inbellen tegen hele lage snelheid) en de nieuwste apparatuur in de winkel die 2 jaar achterloopt. Ik neem dus mijn Asus 2Ghz Centrino laptop mee en de ingewanden van mijn 3,2 Ghz videobewerkingspc met 2 x 200 GB SATA opslag, PCI satellietkaart en realtime videobeweringskaart.

Aangezien ik alleen de kleine onderdelen mee kan nemen in mijn koffer, neem ik dus alleen de dure en snelle onderdelen mee zoals moederbord, processor, geheugen en de belangrijke PCI kaarten etc. De rest koop ik in Indonesië weer (tegen hogere dan Nederlandse prijzen), zoals behuizing, dvd-rom speler etc. Maar... een nieuwe monitor is natuurlijk wel een uitgave (want ik ben een mooie 19 inch gewend), dus dit is vraag 1:

Wat is de snelste verbinding waarbij ik via een crosscable met de laptop de pc kan bedienen voor videobewerking? Ik heb nu op beide computers een vast ip adres gegeven met eenzelfde subnet in de TCP IP instellingen. kan dat beter/anders? Zodat ik videobeelden en satellietzenders van de videobewerkings-pc niet zo schokkerig zie op de laptop zoals dat nu het geval is in mijn testopstelling in Nederland?

Vraag 2 is hoe ik straks kan inbellen met de laptop en het internet via de crosscable kan delen met de pc? Er is geen router die internet deelt via een telefoonlijn toch?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34

inXs

known as inXs

Je hebt een sattelietkaart? Is internet via satteliet geen optie dan? Of denk ik nu helemaal verkeerd?

superB

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 15:19
Dat inbellen wet je zeker? Toen we op vakantie waren midden in de BushBush op een eiland in Thailand(niet erg ver weg van indonesie as you know) hadden we bij internetcafés al breedband via de sateliet beschikbaar, geen 8 mbit lijntje oid zoals je maybe hier in Nl. gewend bent maar toch vrij rap.

Ik zou zeggen zoek eens uit wat de mogelijkheden zijn waar je naar toe gaat, dan kan je hier in Nl. nog de config voor elkaar maken ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• vinux
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik kom net terug van 15 dagen vakantie in Bali en moet zeggen dat ik er zwaar heb moeten afkicken.
Het dichtsbijzijnde internet cafe was op 1.5 uur rijden van onze villa die we huurden.

De eigenaars van de villa, Britten, hadden enkel een verbinding via iets wat ze cdma noemen.
( geen idee wat dat is)
Het duurde me wel een halfuur om bij hen 2 mails te versturen via mn webmail. ( zonder attachment).

Het duurt er blijkbaar jaren om een vaste telefoonlijn aan te vragen als je niet direct in een toeristisch centrum zit.

offtopic

waar ga je je vestigen?

alvast veel plezier gewenst in dat paradijsje

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 16:20

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:24:
Wat is de snelste verbinding waarbij ik via een crosscable met de laptop de pc kan bedienen voor videobewerking? Ik heb nu op beide computers een vast ip adres gegeven met eenzelfde subnet in de TCP IP instellingen. kan dat beter/anders? Zodat ik videobeelden en satellietzenders van de videobewerkings-pc niet zo schokkerig zie op de laptop zoals dat nu het geval is in mijn testopstelling in Nederland?
As fast as it gets. Via UTP dus makkelijk 1Gbit.

Dat schokkerige, dat komt waarschijnlijk door wat je wil. Doe je nu iets afspelen op de pc en bekijk je dat via remote desktop (of zo iets) op de laptop? Dat zal altijd traag zijn, dat ligt niet aan de netwerkverbiding, daar is remote desktop niet voor gemaakt.

Signatures zijn voor boomers.

• OvI76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07-2023
Vraag 2 is hoe ik straks kan inbellen met de laptop en het internet via de crosscable kan delen met de pc? Er is geen router die internet deelt via een telefoonlijn toch?
Windows heeft ICS (Internet connection sharing). Is speciaal hiervoor gemaakt, maar ik heb geen idee hoe het werkt :) Kijk eens in de opties van je inbel verbinding. Volgens mij kan je het daar aan zeten.
Succes !

OvI

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
vinux schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:06:
De eigenaars van de villa, Britten, hadden enkel een verbinding via iets wat ze cdma noemen.
( geen idee wat dat is)
http://www.webopedia.com/TERM/C/CDMA.html :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tuurlijk wel. 3Com, Cisco, etc. maken dat soort dingen. Bij edimax/sweex/trust denk ik niet dat je 't hoeft te proberen. (Eigenlijk sowieso niet, maar goed :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd voor ik kon antwoorden want inmiddels ben ik gearriveerd en al een hoop wijzer.

Ze hebben hier WIFI providers die o.a. Jimbaran bestrijken waar we wonen, net als de link van een van de laatste posters. Eerst dacht ik dat er gewoon veel mensen met een draadloze router waren, maar dat is dus anders. Die CMD lijn is een landlijn die gekoppeld is aan een mobiele telefoon. Eén van de manieren om mobiel bellen goedkoop bereikbaar te maken voor lokale bevolking, maar waardeloos voor internet. Mijn baas gebruikt zelf een GSM abbonnement met GPRS en is daar erg tevreden over. Fix price van ca. 20 euro per maand. Daar moet ik de kosten van WIFI nog eens tegenover zetten, want voor een aantal uurtjes per maand op 128 KB ben je zo 120 euro kwijt en dat is hier wel heel veel geld.
Pagina: 1