Toon posts:

[SafeGuard® Easy] Alles encrypted + OS maar os geformat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej

Ik zit hier met een enorm ***** probleem,

Ik heb op mijn pc SafeGuard ® Easy geinstalleerd, beviel me goed en wilde het zo houden. Heb mijn complete OS (WinXP) + 3 andere partities encrypted.

Alleen mijn OS sloeg opeens vast en kom er niet meer in, ik link en heb domweg mijn OS geformat en weer een nieuwe installatie uitgevoerd. Nu zit ik met het probleem dat ik die andere 3 partities (zoals verwacht) niet meer opkom. Logisch..

Maargoed ik ben dus zo dom geweest om direct te gaan formatteren, omdat ik weet dat alle logs, bepaalde software etc op andere partitie worden geschreven was ik niet zo bang om data kwijt te raken.

Alleen heb dus net mijn OS opnieuw geinstalleerd maar hoe of wat kan ik mijn andere partities nu weer openen om gewoon weer aan de slag te kunnen gaan. Zit momenteel zonder mailbox, documenten van mij en vriendin (werk), wat apps en eind verslagen van school.

Kan ik nu gewoon mijn pc zo laten staan safeguard weer installen exact dezelfde passwoorden installeren zodat die de andere tools terug kan vinden of ben ik gewoon al mijn data kwijt?

Heb geen diskettes van safeguard met mbr backup of kernel backup

krijg hier langzamerhand punthoofd van :x

alvast bedankt

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben bang dat je zult moeten schikken in het feit dat je je documenten en andere data kwijt bent. Of je neemt contact op met de leverancier. Mogelijk dat daar iets te halen valt.

offtopic:
Dit neigt heel erg naar het omzeilen van beveiligingen... Je bent je daar van bewust?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
meen je dit nou ja?

hm ik ga toch eens wat meer info zoeken want dit bevalt me neit

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Waarschijnlijk stonden de encryptiesleutels van je data op je OS partitie, als je die niet hebt gebackupt of uitgeprint ofzo ben je gewoon flink de sjaak. Als die encryptiesoftware zijn werk goed gedaan heeft kun je zonder die sleutels niets meer terughalen.

Ik zou zeggen: "Leer hiervan". Gebruik geen encryptie zonder je keys te backuppen (je password is NIET genoeg in de meeste gevallen, dat wordt alleen gebruikt om de key te decrypten, de key zelf staat gewoon op je HD).

Gebruik helemaal geen encryptie als je niet weet waar je aan begint.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 25-11-2005 09:40 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Inderdaad kan je beter encryptie testen op een ouwe comp ofzo. Mischien kan je de leverancier om support vragen, mischien kunnen die je helpen met het regenegeren van je keys. Anders ben ik ben ik bang dat je data verloren is.

Wat voor cipher heb je gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
mja werd me ook al aaangeraden om het eerst op vmware te installen maargoed heb ik nu niets meer aan

ik kreeg trouwens net de tip om een quick format uit te voeren en dan vervolgens

http://www.data-recovery-software.net/?GGLAW050

ntfs recovery te doen

kijken wat dit oplevert

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 02:59:
mja werd me ook al aaangeraden om het eerst op vmware te installen maargoed heb ik nu niets meer aan

ik kreeg trouwens net de tip om een quick format uit te voeren en dan vervolgens

http://www.data-recovery-software.net/?GGLAW050

ntfs recovery te doen

kijken wat dit oplevert
Zal je weinig helpen als de data encrypted is, dat programma is er alleen om "normale" data terug te halen bij bv een corrupte partitie..

Kun je beter hier even kijken..: Bootable Rescue Image for SafeGuard Easy 4.11

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/cd-image.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Occy74 op 28-11-2005 04:27 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
hej bedankt voor de tip k ga even kijken wat dit gaat doen

trouwens wat me eigenlijk wel logisch lijkt..

die partitie is eigenlijk nooit geformat voor de encrypten, dus laat staan low format of wipen van de tools.

dus is het toch mogelijk om een ntfs recovery uit te voeren? want er staat gewoon nog data op en is later encrypted, dat ga ik eerst proberen en daarna die optie van jou drunkfux

erg bedankt voor je reactie

ik wil eerst alles hebben geprobeert vooradt ik echt alles ga formatten

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
succes ermee en laat even weten of het gelukt is, ben wel benieuwd.. :)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja zal ik zeker doen,

ben nu me partities aan het encrypten met exact hetzelfde wachtwoord ben der bang voor maar eerst alles uitsluiten

duurt alleen zo lang he

D partitie is 145 gig en E partitie is 92 :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:28:
die partitie is eigenlijk nooit geformat voor de encrypten, dus laat staan low format of wipen van de tools.

dus is het toch mogelijk om een ntfs recovery uit te voeren? want er staat gewoon nog data op en is later encrypted, dat ga ik eerst proberen en daarna die optie van jou drunkfux
Lijkt me niet. Encryptie is het versleutelen van de data op je schijf. Dat houdt dus in dat enen en nullen die normaal bijvoorbeeld een word-documentje waren nu een compleet andere verzameling enen en nullen zijn. De bedoeling van encryptie is ten slotte dat men die data niet normaal kan herkennen. Kortom de encryptie zit op je NTFS en je files...
Het feit dat je je sleutels hebt vernietigd maakt jou dús net zo buitenstaander als een willekeurige data-dief. Ik ben (nog steeds) bang dat je je data kwijt bent. Zeker zolang je probeert om het zelf terug te vinden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1