Toon posts:

mATX barebones

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb eens op het internet lopen zoeken en het viel me op dat er zo weinig barebones zijn met een mATX mobo. k bedoel, die shuttle barebones vind ik echt niet te vergelijken met een normale pc, vooral voor games.

zou het niet handig zijn als er iets grotere barebones op de markt zouden komen die gwoon een stuk beter zijn.

op dit moment ben ik voor mezelf ook zoiets in elkaar aan het knutselen, met oa. de Asrock 939S56-M.

k vroeg me gewoon af of er niet meer mensen met dit id in hun hoofd rondlopen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:56
Ik heb op mijn werk al diverse barebones van ASUS voorbij zien komen en ik kan je vertellen. Geen één van die dingen zijn geschikt voor gamen. De moederbordjes die in die dingen zitten zijn het net niet. Te goedkoop, te bezuinigd.

Een barebone is leuk als je iets goedkoops wilt dat er een beetje grappig uitziet en veel features bevat, zoals cardreader en lcd-displaytje. Als je een beetje performance PC wil neerzetten kan je beter zelf alle onderdelen kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de snelle reply. Ik zat zo te denken dat het toch erg handig is voor een lan-p ofzo, zo'n kleine snelle game pc. En idd, die barebones die nu op de markt zijn, zijn daar niet echt geschikt voor.

Stel: je stelt een mooie pc samen met een goed mobo, proc, GPU etc. en stopt het in een antec aria ofzo. Dat lijkt me echt ideaal als gamer

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
vraag ik me toch af, waarom vind je shuttle barebones niet te vergelijken met normale (fullsize) pc's?
Zit hier achter een shuttle die ik gebruik om te gamen en ik heb echt geen klachten. Ok, heb niet de snelste maar daar koos ik ook niet voor.
AMD64 3400+ (S754), 1GB ram, Raptor 74 GB, Radeon 9700 Pro, rest onboard.
Zou eventueel nog een soundcard naastkunnen maar wat heb je dan nog meer nodig voor een game pc?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:49:
tnx voor de snelle reply. Ik zat zo te denken dat het toch erg handig is voor een lan-p ofzo, zo'n kleine snelle game pc. En idd, die barebones die nu op de markt zijn, zijn daar niet echt geschikt voor.

Stel: je stelt een mooie pc samen met een goed mobo, proc, GPU etc. en stopt het in een antec aria ofzo. Dat lijkt me echt ideaal als gamer
Daar zijn barbones zoals Shuttles voor gebouwd. Ze zijn er uitermate voor geschikt. Ik begrijp ook niet hoe je tot die conclusie komt, ik gebruik het al jaren.

Verwijderd

Topicstarter
ff een afwijkend vraagje

als je een 7800GTX of zoiets in een barebone doet, trekt de voeding dat dan wel?
er zit volgens mij maar een 200W of 250W voeding in die dingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:14:
ff een afwijkend vraagje

als je een 7800GTX of zoiets in een barebone doet, trekt de voeding dat dan wel?
er zit volgens mij maar een 200W of 250W voeding in die dingen.
Met gemak. In een barebone zit veel minder apparatuur. En de voedingen in dergelijke barbones zijn van een hoogwaardige kwaliteit. Een goede standaard 300W ATX voeding is meer dan genoeg voor een highend systeem. Vergeet niet dat je bij een standaard ATX voeding een aantal lijnen nooit zult gebruiken maar die worden wel op de voeding vermeld. Een barbone voeding wordt heel efficient toegepast. Het is leuk dat op een reguliere voeding 120W op de 5 volt lijn hangt maar die zul je in een barebone nooit geheel verbruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ff een benchje opgezocht.

UT2004 @ THG

check 1600x1200/32

UT2004 @ shuttle SN95G5

uw reactie aub,

ik draai nog niet zo lang mee in dit wereldje hoor dus het kan best zijn dat ik me totaal vergist heb, maar deze benches vond ik toch wel opmerkelijk

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik heb een barebone, shuttle

SO 939 PCI-16* 350 watt voeding 7800GT

en hij doet niet onder voor "normale" systemen

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/9008/dscf00415ij.jpg

past net

[ Voor 29% gewijzigd door Ganzz op 25-11-2005 10:52 ]

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Topicstarter
weer een vraag :P

Ik wil jullie best geloven dat die shuttles perfecte game machines zijn, maar waarom kom je op
lan-p's eerder bigass thermaltake kasten met een hele rosse buurt erin tegen dan een shuttlepc

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
omdat die lui er mee willen patsen, of omdat het ze geen flikker uitmaakt
er zijn meerdere redenen, en dat is niet omdat ze zo slecht zijn

PSN: djmurcielago

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02

BCC

Het sleutelen in/aan zo'n thermaltake is een stuk fijner dan aan een shuttle. Ik loop altijd te klooien met kabels e.d. die net wel/net niet passen of in de weg liggen. Maar dat probleem heb je natuurlijk alleen maar als je veel sleutelt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

Wellicht is deze barebone iets voor jou?

http://www.aspireusa.net/category.php?cid=41

Heb hem zelf ook en past een gewoon mATX bordje in. Zit een 420watt voeding in en is nog handig om mee te nemen naar LAN party's!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:56:
weer een vraag :P

Ik wil jullie best geloven dat die shuttles perfecte game machines zijn, maar waarom kom je op
lan-p's eerder bigass thermaltake kasten met een hele rosse buurt erin tegen dan een shuttlepc
Omdat een highend barbone al gauw 2 tot 3 honderd euro duurder uit valt dan een elcheapo thermaltake kast. Dezelfde prestaties van een normale towerpc in een pc ter groote van een schoenendoos verwerken heeft z'n prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die aspire is zo ongeveer wat ik bedoel, jammer dat ik hem niet zo mooi vind.

k probeer zelft wel wat in elkaar te zetten met wat alu. en wat onderdelen van een andere kast :P

zou iemand misschien ff een benchje kunnen runnen op zijn barebone en ff de score plus de inhoud van z'n pc kunnen replyen

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:57
ik heb een shuttle, en ik vin het een geweldige game pc :) ik had wel wat problemen omdat mijn 6600GT te warm werd maar dit is ook verholpen.
Benchmark: 3dmark 05: 3442 punten (specs staan onderin).

review van een shuttle SN26P (shuttle met SLI)
presteerd dus niet minder dan een 'normaal' (groot :P) systeem

Verwijderd

Topicstarter
ok ik pas de heleboel een beetje aan

wat denken jullie van het id om een mATX pc ipv. een barebone aan te schaffen voor gaming alla Antec Aria . Wat zijn volgens jullie de voor en nadelen van deze 2 mbt gaming en lan-p's

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is geen casemodding. move -> oh.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

het gebruikelijke?

klein dus handig
klein dus er past weinig in
misschien een warmte probleem.

ik zie niet echt waar je met dit topic naar toe wilt...

als je graag naar lan party's gaat is draagbaar wel handig, maar als je een bigass watercoolsysteem hebt dan past dat waarschijnlijk niet.

het gebruikelijke spul past gewoon.. dwz 1 hdd 1 opticdrive en 1 videokaart, wil je meer? dan wordt het denk ik een grotere kast.

dus de keuze is aan jouw.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb zelf een sb62 shuttle, P4 3,4, 1GB DDR, 400GB HD en een radeon X800XL.
Deze is puur voor lanpartys omdat ik geen zin meer had in het gesleep met m'n big tower.

Qua opslag en snelheid heb ik echt helemaal geen problemen.
Het is wel even prutsen om alles erin te krijgen en hij wordt warmer dan mijn bigtower, maar met fanduct en 12cm cooler + geperforeerde zijkant draait hij gewoon stabiel.

Ik denk dat de meeste op een lanparty wel een kleinere kast willen hebben, maar als je alles bij elkaar optelt ben je gewoon een stuk duurder uit met een barebone.

De bigtower was natuurlijk erg goed te modden, een strakke barebone vind ik nu gewoon mooier. :9

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1