Pagefile dillema en BF2 cache

Pagina: 1
Acties:

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 19:48
Avond :)

Ik wil mn systeem graag optimaliseren voor battlefield 2 en als eerste kwam ik tegen een pagefile vraag aan en ten tweede nog een bf2 gerelateerde shader cache vraag, maar omdat ik t gevoel heb dat t handig is om het als geheel te lezen maak ik er 1 topic van en omdat ik het pagefile dillema t belangrijkste vind zet ik hem niet in het games forum.

Ik zal mijn setup ff uitleggen:

C: 250 GB SATA - games, windows
D: 200 GB ATA 7200rpm - storage (muziek, films)
RAM: 1 GB dualchannel 400mhz

Nu vraag ik me af, op welke disk komt t pagefile het beste tot zn recht, omdat tijdens gamen hij constant van C: aan het lezen is, omdat daar de games zelf ook op staan, maar D: is trager dan C:.
En uiteraard, is 1534 mb een goed formaat voor mn pagefile?

De standaard windows optimalisatie faqs behandelen mijn speciefieke situatie niet.

En de BF2 vraag:
BF2 zet zn shader cache in 'my documents' welke ik heb verplaatst naar D: zodat ik makkelijk C: kan formatteren zonder eerst vanalles te moeten kopieren. Heb ik veel prestatie winst als ik de shader cache op C: zou zetten? En is dit mogelijk zonder 'my documents' terug te verplaatsen?

Met vriendelijke groet,
Jasper

• Y3PP3R
*voorzichtig schopje naar boven* *kijkt lief*

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 12:07
Ik zou idd de pagefile op d zetten, aangezien c tijdens het gamen veel gebruikt word.

Verder zou ik (als je toch zo veel ruimte hebt) voor een pagefile van minimaal 2 gig gaan

[ Voor 31% gewijzigd door martijnve op 25-11-2005 20:57 ]

• Y3PP3R
waar baseer je de pagefile groote op?

En is het een goed idee een aparte partitie te maken voor mn pagefile, of maakt het niet uit als hij maar regelmatig gedefragmenteerd wordt?