Toon posts:

[mobo] Geen com1

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus A8N-e mobo nu wil ik mijn tv-kaart uit me andere pc over zetten pinnacle pctv stereo.

De afstand bediening van die tv kaart word aangesloten via com1 poort.

Maar mijn mobo heeft dus geen com1 poort erop zitten hoe kan ik hem nu wel aansluiten?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 13:24
usb naar serieel converter kopen ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Je hebt ook geen com connector op je mobo zitten ?

[edit]
Jup die heb je volgens de asus site... dus even een com kabel regelen bij je computerboer.

http://www.asus.com/produ...del=455&l1=3&l2=15&l3=171

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 23:18 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er staat zelfs bij dat het com-kabeltje gewoon bij het mobo geleverd wordt. Nog eens goed in de doos kijken?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt er zat er 1 bij aleen daar past mijn conector niet op. die erbij zit is 15pins en mijn conector is slechts 9pins 8)7

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
15 pins ?? Weet je zeker dat dat geen VGA aansluiting is dan? Een seriele poort heeft of 9 pinnen of 25 namelijk. En bij een modern moederbord wordt altijd de 9 pins variant meegeleverd (als er iets wordt meegeleverd).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

15 pins is een funstick (game port) aansluiting beetje wazig voor een remote.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 23:34 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
25 pins zeker? Maargoed, ook daar ziijn convertortjes voor te koop. Kost een paar euro.

Verwijderd

Topicstarter
ja 15pins en conector 9pins.

en dat past natuurlijk niet.

Verwijderd

Je connector van je remote is dus 9 pins ? zoja dan heb je een com-kabeltje nodig.
Je connector van je remote is dus 15 pins ? zoja dan heb je een game-port-kabeltje nodig.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:41:
Je connector van je remote is dus 9 pins ? zoja dan heb je een com-kabeltje nodig.
Je connector van je remote is dus 15 pins ? zoja dan heb je een game-port-kabeltje nodig.
Hij bedoelt waarnschijnlijk dat de connector van z'n remote 9 pins is en de connector die hij in de doos gevonden heeft 15 pins is. Maar er zou ook een 9 pins bij moeten zitten. Iig zit er op je mobo als ik de site van Asus mag geloven een 9 pins connector (COM) op je mobo. (Er zit ook een 15 pins (midi) op.)
En die kabeltjes kun je gewoon krijgen bij de computerboer om de hoek. Of even kijken als je nog een oude pc hebt uit het AT tijdperk daar zitten ze ook nog wel eens in.

Als je er trouwens eentje uit een AT kast haalt wel even controleren of je de pinout kan achterhalen. O-)
Zou lullig zijn als ze daar wat in omgedraaid hebben. (Aan de mobo zijde dan.)

[ Voor 16% gewijzigd door Schapie op 24-11-2005 23:53 ]

No signature found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Er bestaat niet zoiets als een 'com1' poort. Je bedoelt allicht een seriele poort (die in DOS en Windows aangeduid worden met COMx) :o

Die zitten niet op alle moderne moederborden. Wel op veel borden, dus voortaan helpt het als je dat van tevoren uitzoekt. Maar desondanks mogelijkheden zat. Mogelijkheden die je zelf ook had kunnen opzoeken:

- DB9 header kabel vanaf die 9-p header op mobo
- USB seriele adapter
- PCI serieel kaart
- terminal server over SCSI of ethernet
- etc. etc. etc...

Voortaan aub zelf die moeite doen dat soort dingen op te zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.