Toon posts:

Projectie tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zou graag willen weten hoe een projectie tv werkt, wat kan het zelf, is het een pure vervanging van de tv of heb je er nog meer voor nodig om iets op je scherm te toveren zoals bij een beamer?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet echt uit. :)

Iemand die het me kan uitleggen aangezien ik een nieuwe tv wil hebben en hier een aanbieding van zag, al heb ik geen idee wat het nou precies is. :D

Alvast bedankt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Een projector in een kast, dat is projectie-televisie. De beeldinformatie komt tot stand met een CRT- of LCD-generator (in 4:3-formaat en in breedbeeld) en wordt op de achterkant van het scherm geprojecteerd. Steeds meer projectie-tv's maken gebruik van zogeheten rear-techniek, waarbij het beeld onder het scherm wordt gegenereerd en met behulp van spiegels gereflecteerd wordt op het scherm. Fabrikanten hebben dankzij deze techniek de diepte van het beeldscherm terug weten te brengen tot 17 centimeter.

Meestal vindt ik de kwaliteit niet echt denderend. Je kan beter gewoon een normale TV kopen.
Maar het is vooral leuk om een grote tv te hebben tegen een redelijke prijs. Al worden LCD's tegenwoordig steeds goedkoper. En heb ik liever een LCD dan een Projectie TV

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Hmm. De laatste reviews die ik lees zijn toch erg te spreken over de zogenaamde DLP projectie tv's en de 3LCD serie van sony. In vergelijking met plasma en lcd komen deze er toch erg goed uit.

Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=165

De KDF-E42 en KDF-E50 serie van Sony is op projectie-tv gebied toonaangevend qua prijs/kwaliteit verhouding.

http://www.sony.nl/view/S...ry=TVP+Rear+Projection+TV

Nadeel blijft natuurlijk gewoon dat een plasma of lcd veel platter is. Qua stroomverbuik scoort dit type scherm wel erg goed, gelijk aan een lcd. Het blijft toch een compromis op allerlei vlakken op dit moment. Ik ben niet 100% overtuigd van plasma, lcd of projectie. Ik twijfel ook nog maar ik neig naar de projectie-tv's van Sony die ik heb genoemd.

Succes.