Toon posts:

Officescan clients niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik zit met het volgende op mijn werk ben ik bij een klant bezig om Trendmicro Officescan suite v 7 te installeren. Installatie verloopt zonder problemen.

Echter wanneer ik inlog via het webconsole wil ik via remote install clients installeren ( 100 stuks). De klant heeft een AD Domein en alle client pc's behoren tot dat domein.

Het Domein zelf is gewoon zichtbaar , maar ik zie geen enkele client daaronder. je zou dan via add alle clients kunnen toevoegen en een remote install laten uitvoeren.

Ik weet dat er nog andere manieren zijn om clients te installeren, maar gezien het aantal en de eenvoud lijkt mij dit de snelste manier.

Echter het werkt dus niet, uiteraard al vele guides bij trendmicro de guides doorgelopen zoals pingen van clients op bereikbaarheid, maar dit werkt gewoon. Via AD browsen zijn alle clients ook gewoon zichtbaar.

Ik heb wel geprobeerd even handmatig een client via een floppy image te installeren en dan is hij daarna ook zichtbaar in het webconsole.

Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en heeft hier een oplossing voor of dat ik iets over het hoofd zie , laat mij dit even weten. Het is een belangrijke klant voor ons en ik wil graag dat deze optie gaat werken. Dit ook om het feit dat zij het straks zelf gaan beheren en als er dus extra clients toegevoegd zij dit via remote install eenvoudig kunnen uitvoeren.
alvast bedankt!!!
ps alles draait op windows server 2003 sp1

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Windows Firewall?

Op de clients dus. Kan je die met 1 druk op de knop uitzetten?

[ Voor 66% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-11-2005 22:42 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
eXistenZ_NL schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:42:
Windows Firewall?

Op de clients dus. Kan je die met 1 druk op de knop uitzetten?
had ik ook aan gedacht, maar had ik al uitgezet. Trendmicro noemt nog zoiets als het simply file sharing uitzetten ( is dat hetzelfde als bestands en printer indeling?). en geeft dat geen andere beperkingen als ik dat uitzet?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Ik snap niet waarom dat uit moet, daarmee kan je onder Windows XP Pro (waarsch ook wel onder 2k3) heel makkelijk een map mee delen zonder de achterliggende settings in te stellen (Denk aan per-user acces enz.) Lijkt mij niet echt dat dit hier van toepassing is en ik snap dan ook niet waarom dat in die handleiding staat... Gewoon zo laten staan zoals het staat.

/edit

File sharing is dus Bestands- en mapdeling op z'n Engels ja ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-11-2005 23:35 ]

There is no replacement for displacement!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

eXistenZ_NL schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:35:
Ik snap niet waarom dat uit moet, daarmee kan je onder Windows XP Pro (waarsch ook wel onder 2k3) heel makkelijk een map mee delen zonder de achterliggende settings in te stellen (Denk aan per-user acces enz.)
Simple file and print sharing zorgt er ook voor dat remote sessie alleen kunnen authenticeren als "Guest".
If Simple File Sharing is enabled on a Microsoft Windows XP system that is not joined to a domain, then all users who access this system through the network are forced to use the Guest account.

Simple File Sharing is not available on Windows XP systems that are joined to a domain. Domain-joined systems use standard file sharing which does not enable the Guest account or give it permissions to access the system through the network.
De TS zal de werkplekken waarschijnlijk lid gemaakt hebben van het domein. Het is hier dus niet van toepassing aangezien Simple File and Print Sharing dat default uitgeschakeld word.

Hangen de werkplekken niet in het domein, dan wil je het dus uitzetten omdat "Guest" waarschijnlijk niet genoeg rechten heeft om remote een virusscanner te mogen installeren. Da's de reden waarom het uitgeschakeld moet worden. ;)

@TS: Kun je je probleem iets duidelijker omschrijven? Ik snap niet precies hoe je de clients probeert te installeren. Voor zover ik weet, zul je toch echt eerst een client geinstalleerd moeten hebben, voordat deze zichtbaar wordt in de webconsole. Hier deden we dat in het verleden met het loginscript. (tegenwoordig zit de client al in de RIS-image).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:45:
[...]

De TS zal de werkplekken waarschijnlijk lid gemaakt hebben van het domein. Het is hier dus niet van toepassing aangezien Simple File and Print Sharing dat default uitgeschakeld word.

Hangen de werkplekken niet in het domein, dan wil je het dus uitzetten omdat "Guest" waarschijnlijk niet genoeg rechten heeft om remote een virusscanner te mogen installeren. Da's de reden waarom het uitgeschakeld moet worden. ;)

@TS: Kun je je probleem iets duidelijker omschrijven? Ik snap niet precies hoe je de clients probeert te installeren. Voor zover ik weet, zul je toch echt eerst een client geinstalleerd moeten hebben, voordat deze zichtbaar wordt in de webconsole. Hier deden we dat in het verleden met het loginscript. (tegenwoordig zit de client al in de RIS-image).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik feitelijk wil is dat je via het webconsole waarin je de optie remote install hebt de clients selecteert die dus al in ad geregisteerd staan.
Het domein is zichtbaar alleeen de machines daaronder niet, daarna simpelweg via toevoegen de clients selecteren en een remote install uitvoeren.
Bij andere producten van trendmicro zoals serverprotect is de optie ook aanwezig om via het console een remote install te doen van meerdere servers die in het ad hangen, hier zijn dus dan alle servers zichtbaar die in het ad ziiten.Ik wil dit dus op dezelfde manier in officescan uitvoeren. Ik kan mij niet voorstellen dat je eerst een client moet installeren voor dat hij zichtbaar wordt in het console. Wat zou dan het nut van de remote install optie zijn.? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel. Als ik dus klik op het domein in het console zie ik geen enkele machine daaronder.
[...]
Pagina: 1