Toon posts:

Prestaties A64 na upgrade zwaar achteruit

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb enkele weken geleden mijn PC geupgradet, en toen ik dacht er beter mee af te zullen zijn, bleek het juist tegenovergesteld te zijn. Uiteraard baalde ik daar wel van, maar nu irriteer ik me er zelfs lichtelijk aan. :P

Vorige specs:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD Ahtlon64 3500+
2x512MB 2.5-3-3-8 @ 215 MHz (oc)
XFX GeForceFX 5950 Ultra

Huidige specs:
MSI K8N SLI Platinum
AMD Athlon64 3500+
2x512 MB 2.5-3-3-7 @ 210 MHz (oc)
XFX Extreme 7800 GTX

Nou is mijn vraag: Wat zou nou het probleem kunnen zijn? Naar mijn weten is mijn systeem alleen maar vooruit gegaan, maar in Counter-Strike: Source haal ik nu een magere 147.5~ fps in de stress-test, terwijl ik eerst een score van ruim 190 fps behaalde. Ik heb getest met alles op het laagste detail, ik verkies FPS boven kwaliteit in CS:S, maar daar zullen de meeste gamers wel met me eens zijn. :9~

Ook wil ik komend weekend (hccdagen :9) upgraden naar een goeie dual-core processor van AMD, nou zat ik te kijken naar de AMD Athlon64 X2 4400+ Toledo (link) maar is deze ook goed te overklokken? Want ik wil natuurlijk wel het uiterste uit mijn computer halen. Of kan ik beter voor de 4200+ (Single Core) of zelfs de 4000+ (Single Core) gaan?

Daarbij heb ik natuurlijk ook goed geheugen nodig. Ik weet totaal niks van geheugen. Iemand die graag wilt helpen? Dus nogmaals, ik wil goed kunnen overklokken :).

Bij voorbaat dank. :>

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Al de nieuwste driver update gedaan?
Hoe kan jij je nu ergeren aan een framerate van 140 tov 190 vroeger. Dit zie je niet eens!
60FPS is al zéér voldoende.

edit:
Ik zou vr de dual core gaan (zit je goed vr de toekomst)

[ Voor 18% gewijzigd door dieter87 op 24-11-2005 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op 800x600 en 125 hz merk je het verschil wel tussen 60 en 120 :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

TV-beelden worden in een framerate van 25fps weergeven en ze zien er prima uit, zo hoog hoeft dat ook weer niet ;) Tot zover mijn ongezouten mening over fps'en.

Wat betreft de terugval in performance. Zie je dat alleen in games? En niet bij de benchmarks van bijvoorbeeld geheugen, CPU, etc? If so, dan zou ik maar even naar de videokaartdrivers kijken. Eigenlijk zie ik van jouw kant helaas niks terug wat je allemaal wel niet zelf hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is niet de bedoeling hier op GoT ;)

Wat betreft de keuze van de CPU, da's helemaal aan jou. Zie ook PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen? Overclockbaarheid kun je vanzelfsprekend in Die-Hard Overclocking & Cooling terugvinden. De single-core en dual-core Athlon 64 CPU's zijn ontelbare malen naast elkaar gezet in game-benchmarks. Zie o.a. Google en de hierboven genoemde FAQ-linkje :)

Welnu, dit topic gaat dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet van jouw kant. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-11-2005 22:36 ]

Dit topic is gesloten.