Hallo, ik heb enkele weken geleden mijn PC geupgradet, en toen ik dacht er beter mee af te zullen zijn, bleek het juist tegenovergesteld te zijn. Uiteraard baalde ik daar wel van, maar nu irriteer ik me er zelfs lichtelijk aan. 
Vorige specs:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD Ahtlon64 3500+
2x512MB 2.5-3-3-8 @ 215 MHz (oc)
XFX GeForceFX 5950 Ultra
Huidige specs:
MSI K8N SLI Platinum
AMD Athlon64 3500+
2x512 MB 2.5-3-3-7 @ 210 MHz (oc)
XFX Extreme 7800 GTX
Nou is mijn vraag: Wat zou nou het probleem kunnen zijn? Naar mijn weten is mijn systeem alleen maar vooruit gegaan, maar in Counter-Strike: Source haal ik nu een magere 147.5~ fps in de stress-test, terwijl ik eerst een score van ruim 190 fps behaalde. Ik heb getest met alles op het laagste detail, ik verkies FPS boven kwaliteit in CS:S, maar daar zullen de meeste gamers wel met me eens zijn.
Ook wil ik komend weekend (hccdagen
) upgraden naar een goeie dual-core processor van AMD, nou zat ik te kijken naar de AMD Athlon64 X2 4400+ Toledo (link) maar is deze ook goed te overklokken? Want ik wil natuurlijk wel het uiterste uit mijn computer halen. Of kan ik beter voor de 4200+ (Single Core) of zelfs de 4000+ (Single Core) gaan?
Daarbij heb ik natuurlijk ook goed geheugen nodig. Ik weet totaal niks van geheugen. Iemand die graag wilt helpen? Dus nogmaals, ik wil goed kunnen overklokken
.
Bij voorbaat dank.
Vorige specs:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD Ahtlon64 3500+
2x512MB 2.5-3-3-8 @ 215 MHz (oc)
XFX GeForceFX 5950 Ultra
Huidige specs:
MSI K8N SLI Platinum
AMD Athlon64 3500+
2x512 MB 2.5-3-3-7 @ 210 MHz (oc)
XFX Extreme 7800 GTX
Nou is mijn vraag: Wat zou nou het probleem kunnen zijn? Naar mijn weten is mijn systeem alleen maar vooruit gegaan, maar in Counter-Strike: Source haal ik nu een magere 147.5~ fps in de stress-test, terwijl ik eerst een score van ruim 190 fps behaalde. Ik heb getest met alles op het laagste detail, ik verkies FPS boven kwaliteit in CS:S, maar daar zullen de meeste gamers wel met me eens zijn.
Ook wil ik komend weekend (hccdagen
Daarbij heb ik natuurlijk ook goed geheugen nodig. Ik weet totaal niks van geheugen. Iemand die graag wilt helpen? Dus nogmaals, ik wil goed kunnen overklokken
Bij voorbaat dank.