Toon posts:

Linksys WAP54G, kom niet door wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer met een nieuw gekochte Linksys WAP54G acces point draadloos internet aan te leggen. Er is alleen iets heel vreemds aan de hand. Als ik de gewone procedure begin (met mijn nieuwe laptop en nieuwe linksys) dan vind mijn laptop het wireless accent point. Dan start ik de bijgeleverde cd, klik op set up en hij vindt dan een verbinding. Dan op yes, instellen. Vraagt hij om een wachtwoord, met de vermelding dat het standaard "admin" is. Ik tik natuurlijk admin in, en het wachtwoord is niet correct! Alles geprobeerd, hoofdletters, kleine letters.. niet te geloven maar hij weigert het wachtwoord. Dan maar dat ding resetten. En helaas maakt dat niets uit, heb zeker een chinese vertaling van "admin". iemand ooit van een dergelijk probleem gehoord? Oplossingen? Is hij kapot?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kijk eens hoe je hem naar factory defaults moet zetten. En probeer het dan nog eens.
Was de doos al open geweest ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

je moet niet iets invullen bij username alleen pasword(admin) als je hem reset
word je pasword niet gereset, had ik ook. als je 30sec de restet indrukt mishien wel

good luck :)

Verwijderd

Topicstarter
De doos was nog niet open geweest, het zat nog in plastic. De rest knop een halve minuut ingedrukt houden, dat zal ik eens proberen maar het lijkt me als het met tien seconden niet werkt dat het dan bij een langere periode ook niet gaat lukken. Ik denk dat ik volgende week pc snel maar ga verblijden met een bezoekje. Heb over dit probleem ook niets gevonden op internet.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:47:
De doos was nog niet open geweest, het zat nog in plastic. De rest knop een halve minuut ingedrukt houden, dat zal ik eens proberen maar het lijkt me als het met tien seconden niet werkt dat het dan bij een langere periode ook niet gaat lukken. Ik denk dat ik volgende week pc snel maar ga verblijden met een bezoekje. Heb over dit probleem ook niets gevonden op internet.
Waarschijnlijk wel, want 30secs is totale reset.. 10secs niet ;)

superB

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:22:
... Als ik de gewone procedure begin (met mijn nieuwe laptop en nieuwe linksys) dan vind mijn laptop het wireless accent point. Dan start ik de bijgeleverde cd, klik op set up en hij vindt dan een verbinding. ...
Je hebt de bijgeleverde handleiding gelezen waar heel duidelijk in staat dat je de initiele configuratie via een wired netwerk moet doen :?

Verwijderd

probeer eens in te loggen met admin - 12345

of admin - admin

wachtwoordt is eenmalig geloof ik en staat als goed is wel in boekje

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Na veel bellen met linksys blijkt het een fout in de firmware van een aantal machines uit versie 2 te zijn. (controleer even of je een V2 hebt)
Het advies dat ik van linksys kreeg was omruilen of wachten op nieuwe firmware.
Ik weet echter nog niet hoe ik de firmware moet updaten zolang ik niet met een wachtwoord in de config kan komen

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

CyberJ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:00:
[...]

Je hebt de bijgeleverde handleiding gelezen waar heel duidelijk in staat dat je de initiele configuratie via een wired netwerk moet doen :?
^^^ with stupid ^^^

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:19:
Het advies dat ik van linksys kreeg was omruilen of wachten op nieuwe firmware.
Ik weet echter nog niet hoe ik de firmware moet updaten zolang ik niet met een wachtwoord in de config kan komen
Heeft dat ding geen tftp ingebouwd? Zo kon ik een tijd geleden mijn linksys nog redden.

/(bb|[^b]{2})/

Verwijderd

een maat van me heeft precies dezelfde issue als TS, hij heeft zelfs nog het probleem dat wanneer je hem reset hij eerst 3 minuten niet beveiligd is en dan ineens zijn connectie verliest omdat de linksys op WPA gaat

ook bij proberen gebruik te maken van de install cd komt hij niet door het admin wachtwoord als in de miniscule bijgeleverde documentatie staat.

Verwijderd

Topicstarter
De bijgeleverde documentatie is buitegewoon summier. Er staat overigens wel in dat 10 sec genoeg is voor een totale reset, maar heb inmiddels wel twee minuten de reset knop ingedrukt gehouden. Dus dat is het niet.

Over de initiele configuratie via een wired netwerk heb ik niets gelezen. Wat bedoel je er uberhaupt mee? Dat ik de linksys direct met kabel moet aansluiten op de laptop? Dus zonder de hele adsl modem in het verhaal te betrekken? Daar staat in ieder geval niets over in de handleiding.

Ben in ieder geval blij dat meer mensen hetzelfde probleem hebben (hoezo verkeerd wachtwoord, ik tik toch gewoon "admin" in - ben toch niet debiel?). Ik krijg overigens niet de kans om bij login iets in te tikkken, alleen het wachtwoord wordt gevraagd. Als ik een oplossing heb gevonden laat ik het weten!

In ieder geval al bedankt voor de suggesties.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je moet de linksys met een kabel aan je laptop/pc hangen en dan inloggen in de router. Dan kun je de instellingen wijzigen en ook WLAN aanzetten, inclusief de optie om de configuratie via WLAN toe te staan.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
Ik heb dit ding ook en je moet idd bij naam niets invullen en alleen bij password "admin'.
That's it. Anders ff inruilen of Linksys bellen....

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg de software oook niet voorbij het wachtwoordscherm en kon mijn accespoint dus ook niet configgen.
Ik ben toen naar de buren gegaan die een Win2000 PC hebben( ik had zelf WinXP) en daar werkte het wel!. Volgens mij kan de software dus wel overweg met Win2000 en niet met WinXp.

Mijn advies is dus: Vind een Pc met win2000

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:19:

Succes
Zal dat eens proberen, op een 98 machine werkt het in ieder geval ook niet en hou ik de zelfde problemen als bij XP.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
In de handleiding staat op pagina 10 dat je initieel de access point moet verbinden met de pc via een kabel, de handleiding is tevens op de site van Linksys te vinden.

Ik had ook hetzelfde probleem met de software, deze werkte niet op mijn WinXP pc. Ik heb echter de hele configuratie via de web-interface gedaan, dit is verder geen enkel probleem. Hoe dit precies moet staat ook in de handleiding beschreven.

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

Reset je linksys door 30 sec op de reset knop van je linksys te drukken

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:19:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg de software oook niet voorbij het wachtwoordscherm en kon mijn accespoint dus ook niet configgen.
Ik ben toen naar de buren gegaan die een Win2000 PC hebben( ik had zelf WinXP) en daar werkte het wel!. Volgens mij kan de software dus wel overweg met Win2000 en niet met WinXp.

Succes
Waarom wil iedereen toch die install cd gebruiken ? Wat is er zo moeilijk om de instellingen te wijzigen via de webinterface ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Omdat je niet iedereen een DHCP server heeft staan, en het dan dus wel handig is om dat ding te configureren.
Ik had er geen moeite mee.
CD erin, setup starten, device selecteren, IP adres geven, wachtwoord instellen en klaar.
Daarna via webinterface wep key aanpassen en MAC adressen toevoegen en klaar is * Equator *

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eenmaal instellingen kan maken kom ik er ook wel. Nu weigert hij echter nog steeds toegang, ook als ik de wap direct aansluit op de laptop met een kabel. Maandag maar met laptop en wap terug naar de winkel. Mogen zij het oplossen.

Verwijderd

CyberJ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:25:
Omdat je niet iedereen een DHCP server heeft staan, en het dan dus wel handig is om dat ding te configureren.
Ik had er geen moeite mee.
CD erin, setup starten, device selecteren, IP adres geven, wachtwoord instellen en klaar.
Daarna via webinterface wep key aanpassen en MAC adressen toevoegen en klaar is /me *
Ik begrijp dus echt niet waar je dit haalt.

Als je geen geldige IP instellingen hebt dan zal ook die install cd je niet verder kunnen helpen...

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:03:
Reset je linksys door 30 sec op de reset knop van je linksys te drukken
Mischien moet je het hele topic eens lezen ??

Ik zou niet te moeilijk doen in dit geval, het antwoord is al gegeven: omruilen of flashen. Ik zou helemaal niet te moeilijk willen doen want je hebt een nieuw ding dus moet dat gewoon werken.
Teven ben je waarschijnlijk langer aan het prutsen om het goed te krijgen en is omruilen sneller

Controleer in de winkel even of je in de nieuwe wel kan inloggen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:09:
[...]

Ik begrijp dus echt niet waar je dit haalt.

Als je geen geldige IP instellingen hebt dan zal ook die install cd je niet verder kunnen helpen...
jawel hoor, vaak wordt een L2 protocol gebruikt voor configuratie vanaf een setup cd. De communicatie gaat dan helemaal buiten je TCP/IP stack om.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben een stuk verder. Van Linksys en PCsnel heb ik het advies gekregen om de tcp instellingen bij mijn verbinding vast te zetten met ip 192.168.100 en sub 255.255.255.0. Daarna niet meer met cd werken maar via de webinterface op 192.168.1.25 inloggen. Dat werkt dus alleen als je de ip adressen vast zet. Dus bij deze, voor anderen met hetzelfde probleem later...

En dát werkt wel!

Nu kan ik dus de instellingen maken. Lukt voor geen meter op dit moment, moet toch ergens aangeven hoe het acces point in moet loggen bij planet internet lijkt mij. Zoiets ben ik nog niet tegen gekomen. Toch raar dat er in de handleiding niets over in staat, en ook bij de adsl providers staat nergens hoe je zoiets fixt, maar waarschijnlijk zie ik iets simpels over het hoofd??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:54:
Nu kan ik dus de instellingen maken. Lukt voor geen meter op dit moment, moet toch ergens aangeven hoe het acces point in moet loggen bij planet internet lijkt mij. Zoiets ben ik nog niet tegen gekomen. Toch raar dat er in de handleiding niets over in staat, en ook bij de adsl providers staat nergens hoe je zoiets fixt, maar waarschijnlijk zie ik iets simpels over het hoofd??
Euhm, jij wil een ADSL of andere verbinding opbouwen met enkel een accesspoint ?

Dat zal dus helemaal niet werken. Een accesspoint doet niets meer dan jouw lokale netwerk ook wireless beschikbaar maken. Bekijk het als een extra switch in je netwerk waar een antenne aanhangt.

Om een verbinding op te bouwen heb je een modem/router nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Alcatel speedtouch modem. Dat moet voldoende zijn dacht ik voor het maken van een verbinding met adsl. Er staat alleen niets over in de bijzonder karige handleiding.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

heb je een access point of een router?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Een Acces Point. De WAP54G van Linksys, en mijn draadloze laptop heeft een Intel Pro Wireless BG2200 - die overigens aan staat (ook dat heb ik gecheckt).
Pagina: 1