schaduwen en transparante achtergronden

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:12
Beste luitjes,

Ik heb een layout gemaakt in photoshop met om het 'hoofd' gedeelte heen een schaduw, zoals je hier ziet: http://design.jackabuzah....sdetoekomstv10.pagina.jpg

Maarrrrr nu zit ik met een enorm probleem. Ik wil hier (x)html van maken, en de pagina centraal laten zien (dus content vlak in 't midden). Maar ik heb geen idee wat de verstandigste techniek is, ik kan de achtergond weglaten, en als gif saven met transparency, maar dat ziet er enorm korrelig uit, vooral lelijk, en als png. PNG heeft als nadeel dat IE geen transparancy ondersteunt. Dit is met een hack op te lossen (die hier IE doet crashen) en dat doe ik dus niet liever.

Iemand tips om dit netjes te doen? Het gaat er vooral om dat ik plaatjes heb die herhalen en niet allemaal de zelfde hoogte hebben, doordat de achtergrond patroon heeft wordt dit dus snel lelijk...

|>

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 12:16
Simon schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:04:
Iemand tips om dit netjes te doen?
Zolang niet alle browsers alpha-transparantie goed ondersteunen vrees ik dat een nette oplossing ver te zoeken is. Als je geen gebruik wilt maken van de IE-hack (waarom overigens?) kan je overwegen je pagina op te delen in twee delen; één deel links van je content en een deel achter en rechts van je content. De achtergrond kan je dan in het linkerdeel rechts uitlijnen en in het rechterdeel links. Dit werkt uiteraard alleen als de hoogte van je contentgedeelte vast staat, want in de afbeelding(en) die je daar als achtergrond gebruikt zal je dan je schaduwrand moeten opnemen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:12
Charango schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:44:
[...]

Zolang niet alle browsers alpha-transparantie goed ondersteunen vrees ik dat een nette oplossing ver te zoeken is. Als je geen gebruik wilt maken van de IE-hack (waarom overigens?) kan je overwegen je pagina op te delen in twee delen; één deel links van je content en een deel achter en rechts van je content. De achtergrond kan je dan in het linkerdeel rechts uitlijnen en in het rechterdeel links. Dit werkt uiteraard alleen als de hoogte van je contentgedeelte vast staat, want in de afbeelding(en) die je daar als achtergrond gebruikt zal je dan je schaduwrand moeten opnemen.
de IE hack die ik had was niet helemaal 'bugvrij' en liet IE wels crashen, ik heb nu de sleight hack en die lijkt crashvrij te zijn (en heeft weinig code).

Mijn 2e punt is png-8, png24 heeft wel mooi tranasparantie, maar is veels te groot. PNG8 is net zo bagger als gif :'(

|>