Toon posts:

[2003 Server] Hoe krijg ik mijn forum online?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet als die hier hoort, maar zit met het volgende.

Ik heb vandaag windows server 2003 geinstalleerd voor een forum.
Alles werkt naar behoren, forum werkt, en me database en MySQL werken ook prima.

Alleen weet ik dus niet hoe ik mijn forum online moet zetten.
In mijn netwerk thuis kan ik wel via elk pc mijn forum benaderen.

Ik gebruik phpbb, ik heb ook op hun site gekeken, maar ben helaas niets verder gekomen.
Dus mijn hoop ligt bij jullie nu!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
misschien via ip ? of anders een domein naam aanvragen en die naar je ip doorsturen? (heb je een router of is de 2003 server router?)

Verwijderd

Heb je je forum geinstalleerd?

Dat is dus hostnaam.com/Forum/install.php

Als dat gelukt is zou je een paar files moeten verwijderen en voortaan via hostnaam.com/Forum moeten benaderen :)

/me heeft zelf vannacht ook een forum opgezet :>

Verwijderd

Topicstarter
via ip lukt niet, mensen kunnen hem dan niet van buiten benaderen aangezien hij localhost is.

Heb phpbb zoals ik al zei, dus dat pakket gedownload en geinstalleerd op Windows Server 2003.
Maar hoe moet ik hem dan verder online zetten. Snap wel dat je een hostname moet hebben.

Normaal zet je zo iets bij lycos, en dan is die onlien, nu heb ik hem op mijn eigen server, alleen krijg ik hem nie online :(

En die server krijgt nu via mijn pc inet, dus heb mijn inet gedeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 21:35 ]

Verwijderd

Om door de buitenwereld jouw webserver en forum bereikbaar te maken zal je iets als DNS moeten (laten) regelen zodat jouw ip adres ook een makkelijk te onthouden adres krijgt.
Omdat je dit alles op je eigen server hebt draaien en je misschien zelfs een dynamisch ip adres hebt wordt dit een beetje moeilijker maar zeker niet onoverkomelijk.

Er zijn diverse (gratis) providers die DNS voor je regelen. Er bestaan ook scripts die, als jouw IP wijzigt, dit automatisch bij die provider regelt en de DNS laat aanpassen.

Ga eens kijken bij
http://www.dyndns.org/
http://hn.org/

Vooral bij dyndns is uitgebreide documentatie aanwezig.

success

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:33:
Om door de buitenwereld jouw webserver en forum bereikbaar te maken zal je iets als DNS moeten (laten) regelen zodat jouw ip adres ook een makkelijk te onthouden adres krijgt.
Omdat je dit alles op je eigen server hebt draaien en je misschien zelfs een dynamisch ip adres hebt wordt dit een beetje moeilijker maar zeker niet onoverkomelijk.

Er zijn diverse (gratis) providers die DNS voor je regelen. Er bestaan ook scripts die, als jouw IP wijzigt, dit automatisch bij die provider regelt en de DNS laat aanpassen.

Ga eens kijken bij
http://www.dyndns.org/
http://hn.org/

Vooral bij dyndns is uitgebreide documentatie aanwezig.

success
Ben al een heel eind.
Maar nu het volgende. aangezien die server internet via mijn pc krijgt, ziet die Dynds hele tijd het ip van deze pc.
Denk daarom dat hij niet zal gaan werken? of kan het daar niet aanliggen?
heb wel het ip aangepast in dynds in de ip van de server. maar geen verandering.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
Ik gok dat je dus met meerdere pc's van 1 internetverbinding gebruikt maakt.. middels een modem of router, of combinatie van...

Het is zaak op dat apparaat port 80 te mappen naar je server op het lokale netwerk.. anders zal de server simpelweg niet te bereiken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:13:
Ik gok dat je dus met meerdere pc's van 1 internetverbinding gebruikt maakt.. middels een modem of router, of combinatie van...

Het is zaak op dat apparaat port 80 te mappen naar je server op het lokale netwerk.. anders zal de server simpelweg niet te bereiken zijn.
Ja, je heb het goed, heb alleen mijn inet gedeeld.

Ik kan wel vanaf mijn andere naar die forum gaan.

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:05
Ik denk dat je tenminste een ding moet veranderen om je forum een beetje bruikbaar te kunnen maken, naast dat het sowieso al bereikbaar moet worden. Als je wil dat mensen je forum altijd kunnen bereiken, dan moet die server dus altijd aan staan en altijd verbinding hebben met internet. Nu vertel jij dat die server in verbinding staat met internet via jou pc en niet direct of via een router ofzo. Nu moet dus altijd jou pc aan staan om internet te verzorgen.
Ik weet niet precies hoe de situatie nu is, maar het lijkt me makkelijker om het modem (wat nu aan jou pc hangt) aan de server te hangen en daar internet delen in te stellen met de rest van het netwerk, dit is in jou geval vrij gemakkelijk te regelen, want je hebt op je server al Windows 2003 staan. Zo hoef je in ieder geval al een stuk minder in te stellen wat betreft poorten mappen en heeft je server ook altijd verbinding met internet. Verder zou dit voor de rest van het netwerk ook geen probleem moeten zijn, want de server staat toch zo veel mogelijk aan.

Het enige wat dyndns doet is jou een vaste naam op internet geven als je een dynamische ip-adres hebt, het zorgt er niet voor dat iemand ineens bij een computer in jou netwerk kan komen als die niet eens in direct contact staat met internet of bijvoorbeeld een ip-adres heeft voor de buitenwereld.

Als je nu een iets betere schets van de situatie zou kunnen geven, hoe je netwerk in elkaar zit bijvoorbeeld, dan kan men hier wat beter reageren.

Edit: Ik heb even geen rekening gehouden met de andere posts voor mij, omdat ik bezig was met typen, maar heb je het nu dus zo geregeld dat aan een pc (jou pc) het modem zit en dat deze internet deelt met de rest van het netwerk wat verbonden is door middel van een switch ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door jbvo op 24-11-2005 22:47 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:29

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:17:
[...]

Ja, je heb het goed, heb alleen mijn inet gedeeld.

Ik kan wel vanaf mijn andere naar die forum gaan.
Je moet gaan poortmappen zoals hierboven al aangegeven staat. In dat topic staat precies hoe je wat kan doen.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
SneakyViper schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:23:
Ik denk dat je tenminste een ding moet veranderen om je forum een beetje bruikbaar te kunnen maken, naast dat het sowieso al bereikbaar moet worden. Als je wil dat mensen je forum altijd kunnen bereiken, dan moet die server dus altijd aan staan en altijd verbinding hebben met internet. Nu vertel jij dat die server in verbinding staat met internet via jou pc en niet direct of via een router ofzo. Nu moet dus altijd jou pc aan staan om internet te verzorgen.
Ik weet niet precies hoe de situatie nu is, maar het lijkt me makkelijker om het modem (wat nu aan jou pc hangt) aan de server te hangen en daar internet delen in te stellen met de rest van het netwerk, dit is in jou geval vrij gemakkelijk te regelen, want je hebt op je server al Windows 2003 staan. Zo hoef je in ieder geval al een stuk minder in te stellen wat betreft poorten mappen en heeft je server ook altijd verbinding met internet. Verder zou dit voor de rest van het netwerk ook geen probleem moeten zijn, want de server staat toch zo veel mogelijk aan.

Het enige wat dyndns doet is jou een vaste naam op internet geven als je een dynamische ip-adres hebt, het zorgt er niet voor dat iemand ineens bij een computer in jou netwerk kan komen als die niet eens in direct contact staat met internet of bijvoorbeeld een ip-adres heeft voor de buitenwereld.

Als je nu een iets betere schets van de situatie zou kunnen geven, hoe je netwerk in elkaar zit bijvoorbeeld, dan kan men hier wat beter reageren.

Edit: Ik heb even geen rekening gehouden met de andere posts voor mij, omdat ik bezig was met typen, maar heb je het nu dus zo geregeld dat aan een pc (jou pc) het modem zit en dat deze internet deelt met de rest van het netwerk was verbonden is door middel van een switch ofzo?
Neej, heb gwn 2 netwerkkaarten hier op deze pc.
Ik heb hier ergens een Edimax router liggen, maar de reden dat ik hem nie gebruik is omdat mensen mij hebben verteld dat als je een router gebruikt je inet snelheid van je inet minder word.
Misschien is het beter als ik hem ga gebruiken.

Verwijderd

Dat is bullshit 8)7

Je internet snelheid gaat er echt niet omlaag van hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:42:
Dat is bullshit 8)7

Je internet snelheid gaat er echt niet omlaag van hoor :P
Hmm dan maar eens installeren straks die router.

Van me router naar me pc een gwn patch kabel is goed toch?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Routertje installeren en portmapjes aanmaken naar Het Grote Poortmappingsverhaal, dat is alles wat je hoeft te doen. Dit had je ook best kunnen weten als je je een beetje had verdiept in de materie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.