Zou je hem ook kunnen overklokken :9

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Bij ieder nieuwsbericht over moederborden/videokaarten zegt iemand wel iets als:
"Zou je hem ook kunnen overklokken"
"Ben benieuwd hoe hij overklokt"
"De hamvraag is nu natuurlijk, hoe klokt dat ding over"
bla bla bla en het wordt nog positief beoordeeld ook.

Soms denk ik bijna dat mensen zo'n opmerking standaard even op het clipboard hebben, de hele dag de FP lopen te refreshen en dan hiermee een fipo proberen te scoren.

Waarom krijgen dit soort opmerkingen eigenlijk nog positieve beoordelingen? Het voegt in mijn ogen iig niks toe.

ieeeepppppp :P

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou ja, ik kan mij voorstellen dat men de vraag stelt: indien je een product goed kan overklokken is het meestal een goed product dat niet op z'n tanden hoeft te lopen.

Maar je hebt gelijk dat het een beetje zinloze vraag lijkt te worden, echter, iedereen is vrij om z'n mening te uiten en daar valt dit dus ook onder. En zo erg is die vraag niet.....

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ecteinascidin: Maar maakt het zo frequent stellen van dezelfde vraag zonder (altijd) een zinnig antwoord te krijgen de vraag niet overbodig?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:25

botoo

💀 too old to die young

De eerste keer mag je het een valide vraag/opmerking noemen (ook al vind ik persoonlijk zo'n vraag op een tweak-site een beetje een teken van onkunde, maar dat ter zijde), maar de opvolgende keren is het wmb domweg dubbelposten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk hetzelfde met supercomputers, altijd wel iemand die ...

"Als je hier een dagje SETI (oid) zou kunnen draaien .... :9~ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:15:
Het is eigenlijk hetzelfde met supercomputers, altijd wel iemand die ...

"Als je hier een dagje SETI (oid) zou kunnen draaien .... :9~ "
ja of:

wow daar kan je lekker FEAR op spelen.
|:( |:( |:( |:( :r :r :Z :z :'( :'( :/ :|

hierbij alvast een excuus voor de overkill aan negatieve smilies.

Helaas zal je dit soort reacties altijd blijven zien omdat niet iedereen even verder doordenkt.
Van mij part mogen die reacties op -1 gezet worden of beter nog,helemaal verwijderd. Maar dan is er ook niets meer van vrijheid over op de FP.
En het is poepveel werk om dat allemaal bij te houden.

[ Voor 40% gewijzigd door Tripp op 26-11-2005 16:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Mijn persoonlijke ergernis:

Volmaakt overbodige links naar Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die vragen over overclocken : ééntje is idd. voldoende, en zoals ik een reactie op de FP al een keer aangegeven had, je weet nooit of er héél toevallig wel een werknemer van het bedrijf in kwestie T.net bezoeker is en misschien wel een concreet antwoord kan verschaffen. Natuurlijk is die kans uitermate klein, maar ze bestaat uiteindelijk wel :).

En Wikipedia, op zich wel leuk dat iemand het post, bespaart mensen de moeite van zelf op Wikipedia te 'zoeken'. Al is een enkele +1 moderatie in dat soort gevallen wel ruim voldoende wat mij betreft. Tenzij er natuurlijk nog ander leuk leesvoer in de reactie staat (of net niet :+).

En dan ff bij wijze van topic-hijacking : wat moet ik met 2232 (atm) modpoints? Kan ik die omruilen voor een T.net-abbo of PowerMod-status ofzo? :P :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:34:
En dan ff bij wijze van topic-hijacking : wat moet ik met 2232 (atm) modpoints? Kan ik die omruilen voor een T.net-abbo of PowerMod-status ofzo? :P :+
Iedereen die meer dan 2K modpoints heeft is Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/cheerR.gif extra welkom Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/cheerL.gif op TMF om mee te discussieren over de moderaties ;).

En dan de serieuze versie:
Als je veel op de FP aanwezig bent dan kom je al gauw aan veel punten (ook al is 2K wel heel erg veel), hoog gewaardeerde posts resulteren in _nog_ meer punten, uiteindelijk krijg je ze ws niet op maar je kan iig wel modereren zo veel als je wilt (en als dat dan ook nog conform de mod-faq is d:)b ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:30:
[...]

Iedereen die meer dan 2K modpoints heeft is [afbeelding] extra welkom [afbeelding] op TMF om mee te discussieren over de moderaties ;).

En dan de serieuze versie:
Als je veel op de FP aanwezig bent dan kom je al gauw aan veel punten (ook al is 2K wel heel erg veel), hoog gewaardeerde posts resulteren in _nog_ meer punten, uiteindelijk krijg je ze ws niet op maar je kan iig wel modereren zo veel als je wilt (en als dat dan ook nog conform de mod-faq is d:)b ).
Met een penalty ratio van 0.043 lijkt me dat wel het geval te zijn ja :P

Love that sig btw, the first sentence at least :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Hehe, wat mij betreft is zo'n link naar wiki een stuk zinniger dan een vraag over overklokken. Wie de link volledig doorleest heeft namelijk wel gelijk door dat er voor overklokken een hoop eigen initiatief nodig is, iets dat de steller van dergelijke vragen niet toont.

Misschien ga ik een beetje ver door te veronderstellen dat ik vragen als deze wel op 0 tegen wil komen, maar een reactie waarin iemant verteld dat ' hij IS heel goed over te klokken! ' gaan er bij mij zo-veel beter in :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Inhoudelijk blijft trouwens natuurlijk dat iedere reactie duizenden keren langs blijft komen, maar zeg zelf, iedere vorm van discussie gaat op den duur over in herhalingen van zetten. Na 10 mobo's is de vragenlijst voor numero 11 identiek aan de eerste 10. Dus als je, zoals ik, 5 jaar hiero Tnet hebt lopen volgen zie je uiteindelijk zelden nieuwe reacties (wat niet waar is BTW).
Nu kan je daarzo 2 dingen van afleiden, maar ik ga er toch vanuit dat er steeds een nieuwe stroom users langloopt en die zien wel de reactie voor het eerst staan. En daar zijn reacties voor, om op zichzelf beoordeeld te worden.

Het alternatief is namelijk dat je inderdaad steeds minder kan reageren en de FP gewoon droog komt te staan. En dat is geheel in tegenstelling tot de huidige praktijk op straat, want in de reclamewereld zie je steeds vaker dezelfde boodschap herheeld worden op diverse manieren. Indien het werkelijk gewenst was dat een boodschap in 1 keer duidelijk was bestond de hele commerciele TV niet eens....

Dus ook wikilinken zijn, hoe simpel deze ook zijn, altijd wel voor iemand nuttig.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 29-11-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Jimmy Pop:
Heb je echt mijn link gevolgd? Ik verzon maar wat hoor :D
Pas op dat je "hij IS GOED te overklokken" niet hoger gaat waarderen als "hij IS NIET te overklokken. Beide berichten zijn, mits voorzien van de nodige toelichting, evenveel waard, al zien we het eerste natuurlijk liever!
Ecteinascidin schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:38:
Dus ook wikilinken zijn, hoe simpel deze ook zijn, altijd wel voor iemand nuttig.
Voor wie dan (percentage)? Als je bijdehand genoeg bent om T.net te volgen, zal je toch ook wel zelf iets op kunnen zoeken, denk ik. Ik vind het een belediging van mijn intelligentie.
Wiki hoort in de FAQ van Noobs.net (domein nog vrij), niet op Tweakers, en al zeker niet als steeds terugkerende overgewaardeerde (2+, 3+, behulpzaam, informatief :r ) (last)post.

Nu ik toch bezig ben:

* Posts in de trend van: "voor de gemiddelde gebruiker blablabla, maar wij tweakers (klop op borst) zijn en of weten natuurlijk veel beter" brengen ook niet het beste in mij boven.

* Te l33t taalgebruik of spelling - naar mijn mening dan :) - levert je bij mij ook geen modbonus op, want ik kan het al bijna niet lezen, laat staan de gemiddelde lezer :) :)

* Verbeteraars van veronderstelde taalvouten mogen wat mij betreft 14 dagen in de ban. Als ik de post niet snap, vanwege vaag taalgebruik of dikke vingers, vraag ik wel om uitleg, als het boeit.

* "Ben benieuwd wat Intel/AMD Nivia/ATI hier tegenover stelt", c.q. "bedrijf X takes the lead" = -1

* "Is er al een prijs bekend?" En de pendant: "Kijk eens hoe knap ik in de Pricewatch heb gekeken"... yuk!

* Quasie-interessante vraag, gevolgd door.. "edit: Knap van mij, ik heb het hier gevonden" :(

Voor wat betreft de vraag of ieder topic op zichzelf staat en dus alle eerder gegeven reacties eronder gepaste kunnen worden, zeg ik: NEE !!!
Opmerkingen als: "muziek downloaden is legaal in NL" zijn al zo vaak gemaakt, dat ik dit als een dubbelpost beschouw. Lees je eerst eens een maandje in, voor je ons blij maakt met je waardevolle bijdragen.

Is het echt allemaal zo voorspelbaar? Gelukkig niet! Af en toe zitten er echte pareltjes tussen, die het de moeite waard maken om niet alleen de koppen te snellen, maar ook alle reacties door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Auw,
Je ventileert een standpunt waar ik me heel goed in kan vinden maar wat ik toch niet nastreef. De ouwe hap heeft immers bijna alle reacties al eens langs zien komen en als je de reacties van de noobs die denken dat ze iets orgineels bedacht hebben (NOT) onder het maaiveld schoffelt zal er weinig overblijven. Goed genoeg voor jou, ws ook goeg genoeg voor mij, maar ws de doodsteek voor T.net, en dat lijkt me niet de insteek.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
botoo schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:04:
[...] Goed genoeg voor jou, ws ook goeg genoeg voor mij, maar ws de doodsteek voor T.net, en dat lijkt me niet de insteek.
Ja, ik begrijp ook wel dat de schoorsteen moet blijven roken en dat er meer (liefkozend) noobs zijn dan (gewaardeerde) ouwe rotten. Het draait allemaal om de hits uiteraard, nofi.
Ik schrok er eigenlijk wel van, hoe makkelijk ik mijn lijstje kon typen. Het is echt niet compleet...
Een klein beetje minder noob-gehalte zou geen kwaad kunnen misschien? Bijvoorbeeld eerst eens 30 uur tweakotine, voor er gepost mag worden? Voorkomt misschien ook het gebruik van multi-accounts zoals: blaatkoetje, kootjekip, eendjetok, Regenworm, Koootje!!, blaatkuiken, blaatkip (een en dezelfde persoon. rond mei 2005).
Begrijp me goed, ik wil "nieuw talent" graag kansen geven en ik heb daar best veel voor over, maar ik vind eigenlijk niet, dat ik daarvoor af moet dalen naar een lager niveau. Als je brabbeltaal tegen een baby spreekt, wat denk je dan dat die terug gaat zeggen?
Enne, T.net moet wel blijven natuurlijk, dat staat voorop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:50:
@Jimmy Pop:
Heb je echt mijn link gevolgd? Ik verzon maar wat hoor :D
Pas op dat je "hij IS GOED te overklokken" niet hoger gaat waarderen als "hij IS NIET te overklokken. Beide berichten zijn, mits voorzien van de nodige toelichting, evenveel waard, al zien we het eerste natuurlijk liever!

[...]
Voor wie dan (percentage)? Als je bijdehand genoeg bent om T.net te volgen, zal je toch ook wel zelf iets op kunnen zoeken, denk ik. Ik vind het een belediging van mijn intelligentie.
Wiki hoort in de FAQ van Noobs.net (domein nog vrij), niet op Tweakers, en al zeker niet als steeds terugkerende overgewaardeerde (2+, 3+, behulpzaam, informatief :r ) (last)post.

Nu ik toch bezig ben:

* Posts in de trend van: "voor de gemiddelde gebruiker blablabla, maar wij tweakers (klop op borst) zijn en of weten natuurlijk veel beter" brengen ook niet het beste in mij boven.

* Te l33t taalgebruik of spelling - naar mijn mening dan :) - levert je bij mij ook geen modbonus op, want ik kan het al bijna niet lezen, laat staan de gemiddelde lezer :) :)

* Verbeteraars van veronderstelde taalvouten mogen wat mij betreft 14 dagen in de ban. Als ik de post niet snap, vanwege vaag taalgebruik of dikke vingers, vraag ik wel om uitleg, als het boeit.

* "Ben benieuwd wat Intel/AMD Nivia/ATI hier tegenover stelt", c.q. "bedrijf X takes the lead" = -1

* "Is er al een prijs bekend?" En de pendant: "Kijk eens hoe knap ik in de Pricewatch heb gekeken"... yuk!

* Quasie-interessante vraag, gevolgd door.. "edit: Knap van mij, ik heb het hier gevonden" :(

Voor wat betreft de vraag of ieder topic op zichzelf staat en dus alle eerder gegeven reacties eronder gepaste kunnen worden, zeg ik: NEE !!!
Opmerkingen als: "muziek downloaden is legaal in NL" zijn al zo vaak gemaakt, dat ik dit als een dubbelpost beschouw. Lees je eerst eens een maandje in, voor je ons blij maakt met je waardevolle bijdragen.

Is het echt allemaal zo voorspelbaar? Gelukkig niet! Af en toe zitten er echte pareltjes tussen, die het de moeite waard maken om niet alleen de koppen te snellen, maar ook alle reacties door te lezen.
Als jij je idd zo hard ergert aan het gros van de (idd soms wel vervelende) reacties lijkt het mij beter dat jij gewoon _niet_ modereeert :+ j/k

Het lijkt overigens wel alsof jij uit het oog verliest dat T.net continu nieuwe bezoekers aantrekt, en van die nieuwe users kan je niet verwachten, laat staan eisen, dat ze eerst alle reacties op alle nieuwsposts na gaan lezen alvorens ze zelf mogen reageren. Al is het natuurlijk wel zo dat sommige users hier al serieuze tijd aanwezig zijn en nog steeds onzinnige dingen posten. (mezelf incluis af en toe, maar dan wel met stijl :P :+)

Waar ik me dan weer wel behoorlijk aan kan ergeren af en toe zijn users die bij elke nieuwspost die over een stuk hardware gaat dat ze zelf hebben (of familie ervan is) steevast de nadruk leggen op het feit dat ze het dus zelf hebben en hoe goed het wel is. Terwijl het in het gros van de gevallen zo goed lijkt in hun ogen, enkel en alleen omdat ze nog nooit iets beters in handen hebben gehad.
edit : ter nuancering; dat zal iedere tweaker uiteraard wel 'ns doen, wie is er uiteindelijk niet blij met een nieuw onderdeel, nietwaar? Maar sommige users maken er toch echt wel een sport van lijkt het soms.

Wat Wikipedia betreft, zie m'n post hierboven. Het is handig voor de luie tweaker, en zo zijn er veel. +1/+2 is ruim voldoende, naargelang de verdere inhoud van de posting. Pricewatch, geef ik je gelijk in, is wel heel makkelijk scoren idd. Taalfouten, goh, ik ben een verkeerd persoon om me daarover uit te laten. Ik hou heel veel van onze taal en het doet me soms echt pijn om te zien wat voor idiote spel- en grammaticafouten sommigen maken, en dan kan ik het maar heel zelden laten om ze er niet op te wijzen. Niet dat ik zelf geen fouten maak, maar het is toch zeldzaam dat ik er maak.
"Is er al een prijs bekend?"-postings zijn idd voorbarig te noemen in de meeste gevallen, en als er verder niets in de post staat worden ze dan ook consequent met een "overbodig" gemod, heb je dus volkomen gelijk in.

edit : excuus, had je laatste post niet gelezen. Zo zie je maar weer... :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:16 ]

Pagina: 1