Ik wil met een vriend van mij een simpele VPN opzetten. Ik heb een van home naar pro getweakte alcatel speedtouch, poort 1723 tcp en gre protocol geforward naar mijn interne ip. Hij heeft een usb modem en hangt dus direct aan het internet. Ik heb de VPN server aan mijn kant ingesteld volgens deze stappen, en ik kan daarna ook gewoon met mezelf connecten. Het VPN gebeuren werkt dus wel. Maar die vriend van me krijgt dus met geen mogelijkheid verbinding. Verschillende fouten zijn de revu gepasseerd, 800, 723 (geloof ik) zijn de meest voorkomende. Als hij een server opzet en ik connect naar hem dan krijg ik ook een fout 800. Ik nu al zoveel gelezen en gezocht, ik word er gek van! Het leek zo simpel. Ik heb ergens het idee dat het verhaal strandt in mijn router, maar voor zover ik weet heb ik daar gedaan wat ik moest doen? Weet iemand wat ik fout doe?
die speedtouch modems geven een en al problemen met vpn,
komt omdat ze niet goed om kunnen gaan met IPSEC (vpn)
kan je geen sip of dhcp spoofing gebruiken,
kan je router wel ipsec routeren?
en wat voor router heb je precies?
komt omdat ze niet goed om kunnen gaan met IPSEC (vpn)
kan je geen sip of dhcp spoofing gebruiken,
kan je router wel ipsec routeren?
en wat voor router heb je precies?
[ Voor 41% gewijzigd door Fat Baba op 24-11-2005 20:49 ]
Idd, die speedtouch modems begin je bijna niets mee. Koop een draytek en je zorgen zijn voorbij!
De speedtouch pro doet nu dienst als router. Mijn systeembeheerder op m'n werk heeft dezelfde, en verzekerde mij dat het moet kunnen. Ik wil gewoon een simpele PPTP vpn bouwen, geen ipsec. Sip en dhcp spoofing zit ik niet echt op te wachten, ivm de rest van het netwerk.