Toon posts:

achterhalen: aliasen van een ip adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het moet mogelijk zijn om met behulp van het in kennis zijn van een ip adres de daar aan gekoppelde aliassen, of te wel de domeinnamen te achterhalen.

Zo was ook de naam van prinses amalia achetrhaald voordat deze officieel openbaar gemaakt werd.

Dat werd volgens mij gedaan door: http://centralops.net/co/DomainDossier.aspx

Echter deze tool geeft mij niet de aliassen, of andere domeinnamen. Is er een soortgelijk tool die dat wel doet?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik weet niet 100% zeker, maar kan je niet mbv opdrachtprompt request aan DNS server sturen? Zou niet weten wat je moet sturen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan niet alle aliassen vinden zonder gewoon domweg te proberen. Elk IP heeft maar één DNS entry voor reverselookup en dus ook maar één naam. Meerdere aliassen of domeinnamen kunnen naar een IP wijzen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

bjck schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:01:
Je kan niet alle aliassen vinden zonder gewoon domweg te proberen. Elk IP heeft maar één DNS entry voor reverselookup en dus ook maar één naam. Meerdere aliassen of domeinnamen kunnen naar een IP wijzen.
Voorbeeldje, 216.239.59.104 (google.nl), heeft géén PTR record 'google.nl'.
Maar op http://www.dnsstuff.com/ kan je wel een paar testjes uitvoeren. :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Maar als daar ook nog www.henkjandeprinsvanoranje.nl naar toe wijst zie je dat nooit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

bjck schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:11:
Maar als daar ook nog www.henkjandeprinsvanoranje.nl naar toe wijst zie je dat nooit.
Dat ontkende ik dan ook niet. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bjck schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:01:
... Elk IP heeft maar één DNS entry voor reverselookup en dus ook maar één naam. ...
Vertel dat @home :X

Maar over het algemeen is dat wel de normale gang van zaken ja.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

kan je dig niet gebruiken ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ook dig geeft alleen de revdns van een IP terug. Meer kan ie ook niet terug geven, want die verwijzingen zijn niet twee richtingen op gedefinieerd.

Een bepaalde naam kan naar een IP wijzen, maar dat staat volkomen los van naar welke naam het IP verwijst.

Zo verwijst home.orion84.nl naar mij thuis. Maar als ik opzoek met welke tool dan ook naar welke naam mijn thuis IP verwijst dan verwijst dat (als @home het niet verneukt) naar cp181391-a.dbsch1.nb.home.nl.

Zo zit het nu eenmaal in elkaar. Bij het aanmaken van een verwijzing van dus bijvoorbeeld home.orion84.nl naar mijn thuis IP wordt er niet automatisch ook een verwijzing de andere kant op vastgelegd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1