Toon posts:

driver gezocht voor USB dongle

Pagina: 1
Acties:
  • 931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus vanmiddag even snel die USB Bluetooth dongle aanbieding gehaald bij de Bel Company.

Ik heb 'm een beetje slordig opengemaakt, ik had niet in de gaten dat er nog een mini-cdtje in de verpakking zat - de CD is dus beschadigd en onbruikbaar.

Da's wel jammer, want op die CD stond waarschijnlijk de driver die ik nodig heb om die dongle te kunnen gebruiken.

Vraag:
Heeft iemand ook zo'n ding gekocht en wil die even die CD ergens neerzetten waar ik er ook nbij kan, of weet iemand waar ik de driver kan vinden?

Het gaat dus om een Bluetooth USB dongle, merk "telepower", model "BT-D001"

Sorry, vergeten te vermelden, het OS is Windows XP Home Edition

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 20:05 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Standaard windcom werken niet? Vermeld ook een even je OS. En lees Policy: Alle regels die op het forum gelden even :)

[ Voor 60% gewijzigd door Herby op 24-11-2005 19:57 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de tip!
Ik ga proberen de WIDCOMM driver(s) te installeren, wordt vervolgd.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Na installeren van WIDMANN driver(s) heb ik nu een nieuwe tak in mijn apparaatbeheer-boom, die heet : Bluetooth-apparaten. Lijkt mij prima.
Daaronder twee sub-takken, een heet Bluetooth bus-enumerator, de andere heet ISSC USB Bluetooth device.

Met die laatste is er een probleem lijkt het: bij eigenschappen zie ik staan:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het beschadiogd of het ontbreekt (code 39).

Iemand nog een suggestie ?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09
nou ik heb ook die dongle gekocht vanmiddag, echter dat cd'tje werkt bij mij ook niet, niet in mijn pc en niet in alle andere in huis, hij wordt gelezen als 'Lege cd'

Ik ben nu dus ook op zoek naar een driver. Het merk van de dongle is telepower, maar dat levert alleen maar callcenters op als je google't.

Ontspan.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Die ISSC had ik laatst ook. Is naar mijn idee een incompatible kutdingetje, maarja, iedereen zijn mening ;)
Hij werkt niet met Widcomm, en ook niet met standaard Windows XP SP2 drivers.
Wat er standaard bijgeleverd is is een programma "BlueSoleil" van IVT Solutions.

Probeer deze link eens (ja ik weet, langzame download, maar deze werkt wel :))
http://download.msi.com.t...vr/BlueSoleilv1.6.2.1.exe

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Magnolia
ik heb nu die bluesoleil software geinstalleerd maar hij vindt nog steeds geen bluetooth apparaat...hmm ook al meerdere USB poorts geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal. Het enige wat ik me nog herrinner was toen ik hem de allereerste keer in mn pc stak, het lampje op het stickje even ging branden, daarna nooit meer gezien.

Ontspan.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Magnolia schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:51:
ik heb nu die bluesoleil software geinstalleerd maar hij vindt nog steeds geen bluetooth apparaat...hmm ook al meerdere USB poorts geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal. Het enige wat ik me nog herrinner was toen ik hem de allereerste keer in mn pc stak, het lampje op het stickje even ging branden, daarna nooit meer gezien.
Wel eerst de Wincomm uitgeschakeld?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Magnolia
uhm hoe bedoel je? Ik heb even een screenie gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/7153/bt8wb.jpg

Maar Bluesolei vindt nog steeds geen apparaten...

Wincomm zijn toch drivers? Die heb ik gewoon verwijderd.(Althans kan ze niet vinden in mijn software lijst)

[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 03-12-2005 10:27 ]

Ontspan.

Pagina: 1