Toon posts:

[eclipse] Run as -> ant task verdwenen in 3.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In oudere Eclipse versies kon ik altijd een XML bestand met de rechter muis knop selecteren en dan via het context menu run as ant task oid kiezen.

In de huidige 3.1 versies was dit opeens verdwenen en moet ik een launch configuratie per file aanmaken die ik dan via het run menu aanroep. Dit is een beetje anti-OO kwa interface en liever zou ik de context-aware functionaliteit weer hebben.

Echter, na enkele maanden zoeken in zowel Eclipse als op het net kan ik nog steeds niet vinden hoe ik dit weer aan moet zetten.

In de preferences lijkt het er wel op dat je zoiets aan kunt zetten, maar dan moet je een comma seperated list van file names opgeven waarin je dan weer geen wildcards kunt gebruiken.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
- Navigeer naar Preferences -> Ant -> General Settings: -> Names:
- Vul daar *.xml in plaats van build.xml
- Navigeer naar Preferences -> General -> Editors -> Content Types
- Selecteer daar Text -> XML -> Ant Buildfile
- Verifieer dat daar *.xml (locked) staat

Zo niet, dan is je Eclipse geherconfigureerd doordat je bijvoorbeeld plugins die iets met XML-bestanden doen geïnstalleerd hebt. Een snelle fix is gewoon even een schone installatie van Eclipse doen in een andere directory, daarna je oude workspace importeren en je bent er vanaf.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
ari3 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:48:
- Navigeer naar Preferences -> Ant -> General Settings: -> Names:
- Vul daar *.xml in plaats van build.xml
- Navigeer naar Preferences -> General -> Editors -> Content Types
- Selecteer daar Text -> XML -> Ant Buildfile
- Verifieer dat daar *.xml (locked) staat
Hmmm, *.xml in Preferences -> Ant -> General Settings: -> Names had ik inderdaad al geprobeerd.

Een Preferences -> General -> Editors -> Content Types heb ik niet in mijn Eclipse (3.1.1), maar wel een Preferences -> General -> Content Types, waaronder inderdaad een Text -> XML -> Ant Buildfile zit, dus ik neem aan dat je die bedoeld.

*.xml (locked) staat er tussen, maar helemaal onderaan een rijtje. De andere entries (op volgorde) zijn:

build.xml (locked)
*.macrodef (locked)
*.ent (locked)
*.xml (locked)

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
De optie Run Ant... is verschoven in het context menu, als je rechts klikt op de build.xml naar Run As > "Ant build" en Debug As > "Ant build".

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daarnaast kan je via Window -> Show View -> Other -> Ant -> Ant een view openen waarin je je ant files kan slepen. Dan hoef je alleen nog maar te dubbel klikken op de task die je wilt runnen. (moet je alleen niet je project sluiten want dan verdwijnen ze uit de lijst en moet je ze handmatig weer toevoegen door te slepen, heel irritant)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
misfire schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:14:
De optie Run Ant... is verschoven in het context menu, als je rechts klikt op de build.xml naar Run As > "Ant build" en Debug As > "Ant build".
Nee, daar staan ze dus helaas niet bij. Ook de tip van *.xml werkt dus niet, maar mischien komt dat opdat ik meer items op (locked) heb staan? Ik kan iniedergeval in Preferences -> General -> Content -> Text -> XML -> Ant Buildfile nix editten.

Het enigste wat ik anders heb dan een standaard Eclipse install is de MyEclipse plug-in set. Nu is het deze eigenlijk moeilijk "enigste" te noemen, want het is een enorm groot geheel, in download minstens even groot als de Eclipse SDK zelf.

Het slepen naar de ANT view zal ik meteen ook even gaan proberen. Goede tip! Helaas zal ik daar in de praktijk weinig aan hebben, omdat ik VEEL projecten heb en deze dikwijl moet sluiten (de debugger is niet aware welk project er "runned" en breaked dan dikwijls in een class met dezelfde naam in een andere project, dit is echt een major weakness van Eclipse)

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:37:
[...] (de debugger is niet aware welk project er "runned" en breaked dan dikwijls in een class met dezelfde naam in een andere project, dit is echt een major weakness van Eclipse)
Beetje mierenneuken, maar een klasse met dezelfde naam en package in twee verschillende practice is ook een major weakness in je naamgevingsstandaard voor code. ;) Wel balen dat MyEclipse dit stuk maakt, maar hun support forums zijn best goed: Workaround + beloofde fix

Verwijderd

Topicstarter
misfire schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:23:
[...]

Beetje mierenneuken, maar een klasse met dezelfde naam en package in twee verschillende practice is ook een major weakness in je naamgevingsstandaard voor code. ;)
Is geen mierenneuken, maar een absoluut valide punt. Feit is echter dat ik in sommige projecten een stable versie van een bepaalde class heb (in dat project aanwezig in de vorm van een jar + source attachment), terwijl die zelfde class ook in het project aanwezig is waarin deze ontwikkeld wordt.

Ook heb ik een aantal projecten waar code in voorkomt die later gerefactored is naar een apart project. Deze code staat dan nog een gewone source vorm in het oorspronkelijk project, en dus ook in een unstable versie in een nieuw project.

In beide gevallen breaked de Eclipse debugger altijd naar het eerste project wat van hoog naar naar gezien in de project navigator voorkomt. De eerste is een structureel probleem, de 2de een tijdelijk (maar daarom niet minder vervelend). Mischien dat ik nog eens wat moet gaan spelen met project dependencies. Wellicht dat deze dit probleem oplossen.
Wel balen dat MyEclipse dit stuk maakt, maar hun support forums zijn best goed: Workaround + beloofde fix
Interesant ja. Het is dus inderdaad een MyEclipse bug.

De support forums zijn wel redelijk, maar er wordt te vaak iets beloofd en dan nooit gefixed. Neem de JSP editor, die is al broken sinds ME 3.8. Je zou zeggen dat de JSP editor zo'n beetje het hart van een J2EE plug-in set is, maar hij is nu al anderhalf jaar (!) broken, en nog steeds niet eens een uitzicht op een fix. Laatste nieuws is dat ME 5.0 het zal gaan fixen, en die komt ergens in juli 2006 uit. -ALS- die het al fixed, dan is het op z'n best dus 2 jaar broken geweest.

Ondertussen komen er wel steeds postings op het forum van nieuwe gebruikers dat de JSP editor helemaal raar aan het doen is. (bv heel recent: http://www.myeclipseide.c...le-viewtopic-t-10319.html ). Tot heel kort geleden was de reactie dan telkens dat het vreemd was, en dat de mensen maar overnieuw moesten installen, terwijl het probleem al werkelijk 100x gereport was.

Natuurlijk vragen de mensen van Genuitech niet veel geld voor de suite, en doen ze zo te horen meer dan hun best, dus echt heel erg kwalijk wil je het ze ook weer niet nemen, maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
Overigens werkt de tip van het MyEclipse forum natuurlijk weer niet bij mij. De Ant editor is nu de default. De icons zijn in ant icons veranderd (van alle XML files, ook van bijv. web.xml :( ) en een dubbel click op een ant file opent nu wel correct met de ant editor. Echter, bij run as -> staat er nog steeds GEEN ant tussen.

Erger: ALLE XML files openen nu met de ant editor, ook bijvoorbeeld mijn faces config files :( :( :(

Wat wel opvalt: de ene keer staat er bij run as -> alleen run... tussen, en de andere keer opeens 3 items: Java Applet, Java Application en SWT Application.

edit:

Nog erger: Alle .xml files openen nu altijd met dezelfde editor. Zelfs plug-in.xml! Wat ik ook zet als file-association, het hele content-type mechanisme blijkt door die ene actie (de ant editor als default zetten voor .xml) helemaal op zeep geholpen te zijn. :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 00:52 ]

Pagina: 1