Toon posts:

3 computers ,4 netwerkkaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem. Ik wil met een vriend een soort lan opzetten. Hierbij heb ik vier netwerkaarten voor drie computers.
Ik heb ze alle vier geinstalleerd, 2 in een computer, 1 in de andere en de laatste in de 3e computer.
Nou willen we gaan counterstriken (degene met de 2 netwerkkaarten als server), maar dat gaat niet. De server wordt maar half gezien. Maar via de netwerkverbing kan met de server door alle computers browsen. De ip nummer zijn 192.168.0.1 ( computer2), 192.168.0.2 en 3 voor computer1 (de server) en de computer van mijn vriend 192.168.0.4.
Ik draai win98.
Wat moet ik doen om CS draaiend te krijgen?

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Waarom zou je de server met twee NIC's in hetzelfde subnet hangen? Dat levert alleen maar problemen op.

Verbind de server maar via een netwerkkaart met het LAN en geef de andere netwerkkaart in de server een IP-adres dat buiten het subnet valt dat je voor het LAN gebruikt.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:00

vanDaal

-ismeereentje

IPX/SPX installeren wil ook nog wel es helpen

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
De voorgestelde opzet zou alleen werken wanneer win98 IP-forwarding zou ondersteunen, dus dat de server een call van ene kaart naar de andere netwerkkaart weet door te sturen. Met NT kun je zoiets wel instellen. Een veel simpelere en betere oplossing is het gebruik van één netwerkkaart per computer en één hubje per LANnetje.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
idd koop een simpel 10 mbit hubje voor een paat tientjes en klaar (kan je eventueel je overbodige netwerk kaart weer verkopen)