Toon posts:

Civilization 4 crash to desktop*

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het spel civilization4 aangeschaft maar ik heb het probleem dat daarmate ik verder kom het spel vertraagt en vervolgens een crash-naar-desktop. Me hele desktop staat dan op 8-bit.
Ik heb een Gefroce 5200FX (een kutkaart maarja die zat erbij). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ?

ik heb directX 9 en de nieuwste drivers van Nvidia geinstalleerd!

wie kan me helpen ?

Verwijderd

dit is tegenwoordig casemodding & elektronica???

move naar V&B plz :)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij hoort dit thuis in: Spielerij - Problemen & Vragen
Verder heb ik geen idee wat het probleem zou zijn.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Civ4 is een leuk spel.... als 'ie het goed doet. Ik heb op diverse brakke PC"s problemen gehad en kan mij voorstellen dat jij last hebt van een geheugen issue. Je zal vast niet willen horen dat ik die heb opgelost door er 1 Gb bij te prikken.

Maar goed nieuws, er is een patch die de boel zou moeten fixen:
http://www.civfanatics.com/civ4/patch/

Verwijderd

Topicstarter
patch gedownload en geinstalleerd. Maar ik speel het nu in window mode dan komt de melding met het virtueel geheugen iets is en het zou best kunnen dat ik me RAM es moet uitbreiden.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Even van Casemodding& Elektronica naar Spielerij - Problemen & Vragen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:56:
patch gedownload en geinstalleerd. Maar ik speel het nu in window mode dan komt de melding met het virtueel geheugen iets is en het zou best kunnen dat ik me RAM es moet uitbreiden.
Je virtueel geheugen is dan gewoon te weinig. Deze kan je instellen in de properties van "mijn computer" en dan advanced (onder win2000). Maar goed, van virtueel geheugen is nog nooit een computer sneller geworden.

Verder is get aan te raden is dat wanneer je gaat spelen alle apps te sluiten die geheugen vreten zoals virusscanners enzo
En verder wat Exteinascidin zeg!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Kan je zoiezo dan ff aangeven wat je specs zijn :? :)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4 3,2 GHz
512 MB ram
Windows XP
Geforce 5200 FX kaart

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Het crashen naar de desktop is iets waar ik ook erg veel last van heb zowel op de laptop als op mijn desktop (nog geen spel uit kunnen spelen) De 1.09 patch, het verhogen van virtueel mem en andere videodrivers, verhelpen dit probleem niet. Het enige dat veranderd is dat de aard van de crash anders wordt na het installeren van de 1.09 patch, in plaats van een directe crash zonder melding heb ik er nu een die langzamer op gang komt met een "meld dit probleem aan microsoft" venster.

Firaxis lijkt niet te willen reageren op dit probleem en dus is er een user van civfanatics zelf aan het stoeien geslagen, zijn voortgang is hier te vinden.

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Civ IV heeft behoorlijk hoge systeem eisen.
Behoorlijke 128 mb videokaart, 512 mb ram is MINIMUN en cpu is toch minimaal PIV 2.4 Ghz of athlon XP 2400.

Crashes naar desktop had ik met me vorige videokaart welke te warm werd. Sinds ik een nieuwe videokaart heb, heb ik geen problemen meer. De oude was overigens ook snel genoeg voor civ IV, alleen tja burning hot.. :)

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Basb schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:10:
Civ IV heeft behoorlijk hoge systeem eisen.
Behoorlijke 128 mb videokaart, 512 mb ram is MINIMUN en cpu is toch minimaal PIV 2.4 Ghz of athlon XP 2400.

Crashes naar desktop had ik met me vorige videokaart welke te warm werd. Sinds ik een nieuwe videokaart heb, heb ik geen problemen meer. De oude was overigens ook snel genoeg voor civ IV, alleen tja burning hot.. :)
Die systeemeisen zijn geen probleem, op mijn laptop (amd 2500+; 512mb ram; radeon 9600) en mijn desktop (amd 64 3000+; 512mb ram *moet nog een balkje bijkomen*; radeon x800) draaien beide Black and White 2, The Movies enz. allemaal goed.

Dan komt nu natuurlijk de opmerking dat 512mb te weinig is (omdat het in beide systemen zit). Dus niet, want als je kijkt naar de systemen van anderen die last hebben van dit probleem blijkt dat het met ieder willekeurige hoeveelheid geheugen kan voorkomen, zowel bij 256mb als bij 2 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat op het moment dat een crash2desktop heb is dat de resolutie van mijn windows desktop verlaagt is naar 600x800 met 4 bits kleuren (en ik kan het niet terugzetten) dus het lijkt op een probleem met mijn grafische kaart. Ik heb de nieuwste Nvidia drivers en de Omega drivers geinstalleerd. Zou ik een paar stappen terug moeten met die Nvidia drivers ?

• Zephyer
  • Laatst online: 01-12 08:59
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:54:
[...]
Zou ik een paar stappen terug moeten met die Nvidia drivers ?
Dat zou zeker het proberen waard zijn.. ik heb zeker de nieuwste niet draaien.. en heb geen problemen.
Lees : Nieuwer is niet per definitie beter ;)

MW | BF1 Stats

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ik heb met 2 bijna dezelfde systemen met exact dezelfde drivers op de een het probleem wel en de ander het probleem niet...

Het is en blijft gewoon een vaag probleem dat zelfs met goeie systemen (beetje loos argument dat het op 'brakke' systemen niet goed werkt) de kop op kan steken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm volgens mij heb ik nu aan de praat door de nieuwste omega drivers te hebben geinstalleerd en dan iets anders specs te kiezen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 23:14 ]

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

Ik ken het probleem ook, na ongeveer een uur spelen, knalt het programma terug naar mijn desktop en meldt idd iets over mijn videokaart drivers. Heb al gedowngrade naar een lagere versie van de nvidia-drivers maar dat lost niets op.

Volgens mijn zijn mijn specs ruim voldoende:
P4 3.0
Abit-AW8
1 G DDR2
MSI Geforge NX6600GT 128mb

Alles is watergekoeld en de videokaart is niet te warm als de boel crasht. Volgens mij ligt het probleem eerder in het spel dan in mijn configuratie?

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

probeer dit eens, een crack gemaakt door een gebruiker. Heb je ook al geprobeerd te upgraden naar de nieuwste versie?

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

Ik had de patch al gedownload, maar zal de patch van het linkje ook eens gaan uitproberen, wellicht dat dit wel tot resultaat leidt. Bedankt voor de link!

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Hier ook veel problemen met CIV4

Met de 1.09 patch kon ik 5 turns spelen -> crash
Met de 1.52 patch kon ik meer turns (~25?) spelen, en eenzelfde crash als Sandax

Ligt niet echt aan PC: Specs:
AMD 3500@2.4GHz, 4*512MB Corsair op een A8N Deluxe.
Verder Sapphire ATi X800XL Maxtor 10, 300GB

Verder geeft CIV4 crashes met ATi drivers 5.11, 5.12 en 5.13.

/me gaat daarom ook maar dat Civfanatics forum volgen
Pagina: 1