Toon posts:

ASUS 6800 GT Extreme op een ASUS A8N-SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit met het volgende probleem:

ik heb afgelopen week dit lijstje met spullen bestelt:

AMD Athlon 3500+ Venice
ASUS A8N-SLI Moederboard
ZALMAN Cooler 7700 CU
ASUS 6800GT Extreme
2 x 1 GB Twinmos geheugen

Nou goed, ik dus alles uitgepakt, ik denk ff dat moederboard met alle zooi er in prakken en gaan met die banaan, Mooi niet dus.

Eerst heb ik gewoon keurig netjes alles aangesloten, MOBO, VGA, RAMM, HDD enz enz
Vervolgens start ik mijn pc op alle begint geluid te maken en de lampjes beginnen te branden, alleen krijg ik geen beeld, vervolgens probeer ik een andere aansluiting op mijn Video kaart gezien dit een DUAL-HEAD is, zelfs het verwisselen van het slot op het MOBO had geen zin.

Vervolgens heb ik alles los getrokken en alleen het MOBO, CPU en VGA laten draaien eveneens sprong alles aan, maar ik had weer geen beeld op mijn monitor.

Een andere VGA kaart heb ik zo 1 2 3 niet voor handen dus ik hoop dat er mensen zijn die mij een handje kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zit er ergens geen jumper thv je batterij die je om moet zetten?

computer voor alle werkzaamheden

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je zou ff alles los zonder kast aan kunnen sluiten en kijken of hij het dan doet
en het hoeft niet persé je videokaart te zijn,en welke fout melding krijg je?(piepjes)

edit\
ja, al een cmos reset gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 24-11-2005 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:40:
Zit er ergens geen jumper thv je batterij die je om moet zetten?
Hmmz eerlijk nog niet naar gekeken, heb het MOBO gewoon uit de doos gehaald zo als ik dat altijd doe en aangesloten, dit ben ik nog nooit eerder tegen gekomen !
mad_max234 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:41:
Je zou ff alles los zonder kast aan kunnen sluiten en kijken of hij het dan doet
en het hoeft niet persé je videokaart te zijn,en welke fout melding krijg je.(piepjes)

ja, al een cmos reset gedaan?
Dat is het stomme er van, ik krijg helemaal geen piepjes te horen, zelfs geen eind piep van het einde van de post ....

heb nog geen reset van de CMOS gedaan .... zal het gelijk gaan doen !

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 19:43 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:41:
[...]

Hmmz eerlijk nog niet naar gekeken, heb het MOBO gewoon uit de doos gehaald zo als ik dat altijd doe en aangesloten, dit ben ik nog nooit eerder tegen gekomen !
Ik heb hier 2 Asusbordjes waarbij ik de jumpers om heb moeten zetten om ze aan het werk te krijgen.
Kijk even voor het gemak in de handleiding maar bij allebij mijn bordjes zaten ze thv de batterij.

computer voor alle werkzaamheden

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

boot eens zonder videokaart en geheugen.
en heb je je speakers wel aangeloten?(MOBO speakers)

edit\
Is wel vaker dat je de cmos jumper eerst om moet zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 24-11-2005 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb net ff gekeken naar de Jumpers naar de Battery, de zogenoemde CLRTC,

ik moest de batterij verwijderen, verwolgens de jumpers van default naar clear CMOS zetten, en na 15 sec deze weer terug zetten en de batterij terug plaatsen, nadat ritueel heb ik nog steeds geen beeld ....

over de speaker ..... volgens mij heeft mij kast geen speaker, het betreft een Coolermaster CM-Stacker

Verwijderd

lol gewoon je speakers... dus die dingen die naast je monitor staan

een asus mobo "praat" namelijk als er iets niet goed zit

Verwijderd

Topicstarter
heb net ff een andere speaker uit een andere kast gehaalt om deze ff op dit MOBO aan te slutien

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

probeer ff zonder geheugen en videokaart

Booten zonder geheugen en video en waneer hij er om vraagt dus aangeeft dat het niet aanwezig is stop je het er in.

1.boot zonder video/geheugen geeft een piep dat geheugen niet aanwezig is
2.plaats het geheugen en boot als het geod is geeft hij nu een piep dat je videokaart niet aanwezig is
3.plaats je videokaart en boot

Als hij bij een van deze stappen niet verder gaat dan weet je wwar het probleem zit. :Y)

of je mobo is DOA en rip

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een andere VGA kaart heb ik zo 1 2 3 niet voor handen dus ik hoop dat er mensen zijn die mij een handje kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem.
Harde maar realistische antwoord: nee.

Als je videokaart vermoedt is er slechts een manier om dat uit te sluiten, namelijk door deze kaart in een ander systeem te proberen en/of ander kaart in dit systeem. Buiten dat is de oorzaak loze speculatie. Begin dat toch maar uit te zoeken, want zonder die info heeft een topic als deze toch geen zin :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.