Heb echt alles al nagezocht, maar ik kom er echt niet uit!
Heb een Prescott 3,4Ghz Stepping N0 met een Asus P5ND2 SLI Deluxe (nVidia nForce dus).
In eerste instantie draaide die volgens Windows XP (sp2) op 2,8Ghz.
Na het uitschakelen van EIST en C1E Enhanced Power Monitoring wertkt het en draait ie volgens Windows op 3,4 Ghz.
Uiteraard ben ik ff aan het overclocken geweest en draait ie nu op
FSB : 940 Mhz
RAM : 709 Mhz (3-3-4-8 1T)
Alleen de Multiplier kan niet unlocked worden vanwege dat de CPU Thermal Design 04A heeft een geen 04B. Dan had je de CPU Lock Free kunnen gebruiken, maar dat wist ik niet tijdens de aankoop
De Multiplier staat dus standaard op 17x (17x200=3,4Ghz)
Dus met de verhoogde FSB draait het op 4 Ghz.
Alleen Windows meld nog steeds 3,4Ghz, terwijl de BIOS keurig alles goed meld.
Tot op heden heb ik 1x in windows de goede settings gezien. Daarna nooit meer....en ja....hoe dat kan??
Inmiddels heb ik ook al alle tooltjes gebruikt om de monitoren, maar alles geeft 3,4 aan.
Heb een Prescott 3,4Ghz Stepping N0 met een Asus P5ND2 SLI Deluxe (nVidia nForce dus).
In eerste instantie draaide die volgens Windows XP (sp2) op 2,8Ghz.
Na het uitschakelen van EIST en C1E Enhanced Power Monitoring wertkt het en draait ie volgens Windows op 3,4 Ghz.
Uiteraard ben ik ff aan het overclocken geweest en draait ie nu op
FSB : 940 Mhz
RAM : 709 Mhz (3-3-4-8 1T)
Alleen de Multiplier kan niet unlocked worden vanwege dat de CPU Thermal Design 04A heeft een geen 04B. Dan had je de CPU Lock Free kunnen gebruiken, maar dat wist ik niet tijdens de aankoop
De Multiplier staat dus standaard op 17x (17x200=3,4Ghz)
Dus met de verhoogde FSB draait het op 4 Ghz.
Alleen Windows meld nog steeds 3,4Ghz, terwijl de BIOS keurig alles goed meld.
Tot op heden heb ik 1x in windows de goede settings gezien. Daarna nooit meer....en ja....hoe dat kan??
Inmiddels heb ik ook al alle tooltjes gebruikt om de monitoren, maar alles geeft 3,4 aan.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext