Genaaid met aankoop moederbord via eBay?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hey peeps!

Voor een servertje ben ik had op zoek geweest naar een s370 moederbordje, aangezien ik nog een 800mhz processortje had liggen...

Ik zag een -volgens specs- mooi moederbordje op eBay, een aOpen AX34Pro... Die met mijn processor zou moeten samenwerken...

Sluit dat ding vandaag aan, doet dus helemaal niks... Voeding gecontroleerd, werkt gewoon perfect... Dus ik een beetje naar dat moederbord zitten kijken, viel mij het volgende op:
Normaalgesproken zitten er twee chips op een moederbord: een northbridge en een southbridge... Nu weet ik niet precies welke van de twee waar zit, maar op dit exemplaar zit er dus maar ééntje. Ben niet zo'n foto-expert, maar hier een impressie:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/3Q794C4G288U/730w

Naar mijn idee mist er dus een chip... Zou kunnen kloppen, aangezien er erg lelijke soldeersporen in de aansluiting die zichtbaar is zitten... Nu mijn vraag: Kan ik mijn zoektocht naar een oorzaak staken, of zou het kunnen dat het bij dit moederbord hoort dat er maar één chip opzit?

Ben wel opzoek geweest naar plaatjes, maar heb geen moederborden kunnen vinden met dezelfde layout... Ging meestal om een pro-II of een pro met een chipsetcooler...

Mocht het topic buiten de policy vallen of ergens anders behoren... Mijn excuses...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, daar hoort nog een chip, en aangezien die er niet op zit kan je het wel vergeten met dit bord :).

[edit]
Afbeelding van het bord: ftp://ftp.aopen.nl/pub/image/mb/ax34pro/ax34pro.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door AtleX op 24-11-2005 19:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
ziet er wel zo uit.. mocht het namelijk een gereserveerde plek zijn voor een chip (wat voor een southbridge ondenkelijk is) zou er niet zo lelijk soldeer op zitten..

maar heb je de verkoper al benaderd? Lijkt me wel zo eerlijk..

Verwijderd

dergelijke lelijke soldeersporen zullen echt niet vanuit de fabriek komen. licht ebay hiervan in, en ga er van uit dat je geld verloren is...

edit: wie haalt er nu een southbridge van zijn moederbord??? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 19:21 ]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je bent (helaas) idd genaaid, hier een http://club.aopen.com.tw/...es/MB/products/ax34-b.jpg plaatje van hoe het zou moeten zijn.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, dat vroeg ik mij dus ook af... Kon me dus ook haast niet voorstellen dat iemand dit zelf gedaan zou hebben... Maargoed, als dat ding daar hoort, kan ik dat in iedergeval wel bij de verkoper melden...

Edit: plaatjes had ik ook gevonden, maar daar zit een northbridgecooler op... Maargoed, dit is mooi klote dus... Nogsteeds geen moederbord en 25 euro lichter :X

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2005 19:25 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
Google images op AX34 had ook wel plaatjes genoeg opgeleverd, MET chippie... dus ja, lijkt er alles op dat je genaaid bent.

1. Negatieve feedback achterlaten (duh)
2. ebay op de hoogte stellen
3. (indien betaald via paypal) kijken of je misschien je geld terug kan krijgen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Waar is de goede oude tijd waarin je eerst contact opnam met de verkoper? Misschien heeft hij het niet bewust gedaan (verkoopt gewoon zut door) en daar ben jij de dupe van.. Misschien is er wat te regelen?

offtopic:
Ik zie de laatste tijd steeds vaker mensen die gaan roepen dat ze opgelicht zijn, zonder de andere partij te benaderen..

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb ik gedaan... Maar wou eerst graag zeker weten of het chippie er inderdaad zou moeten zitten, zoals ik dacht... Heb nog niks van hem gehoord...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

eBay kent een uitgebreide kopersbescherming: http://pages.ebay.nl/help...yer-protection-steps.html

Hierdoor ben je tot een bedrag van 230 euro met een eigen risico van 28 euro verzekerd indien artikelen afwijken van de omschrijving (http://pages.ebay.nl/help/tp/inr-snad-process.html). Als een product defect is, moet dat expliciet in de productomschrijving vermeld staan (verplichting aan de verkoper).

In eerste instantie neem je uiteraard contact op met de verkoper voordat je van malafide praktijken uit gaat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zou je aan AOpen een nieuwe southbridge kunnen vragen, net als bij nieuwe condensatoren bij MSI enzo? :P

Behoorlijk genaaid idd :/ En inderdaad, wie haalt dat ding er in godsnaam af...

Hier stond een dode link.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Canaria schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:29:
eBay kent een uitgebreide kopersbescherming: http://pages.ebay.nl/help...yer-protection-steps.html

Hierdoor ben je tot een bedrag van 230 euro met een eigen risico van 28 euro verzekerd indien artikelen afwijken van de omschrijving (http://pages.ebay.nl/help/tp/inr-snad-process.html). Als een product defect is, moet dat expliciet in de productomschrijving vermeld staan (verplichting aan de verkoper).

In eerste instantie neem je uiteraard contact op met de verkoper voordat je van malafide praktijken uit gaat.
Dat wist ik niet, bedankt voor de info... 28 euro gaan we net niet halen... En nogmaals, had al contact opgenomen met verkoper, maar wou eerst zeker weten...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Canaria schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:29:

Daar is topicstarter dus niet zo mee geholpen. Het MB koste hem 25€ en het eigen risico is kennelijk 28€.
Wat ik denk is dat de verkoper zijn koeler eraf heeft gehaald en dat de chip daaraan is blijven plakken (ben je wel een }:O overigens....)

Do as I say, don't do as I do.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:05
Best ziek zo'n bord verkopen...

Staat er niet toevallig een South Bridge tekoop voor xxx euro?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DJSmiley schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:23:
Google images op AX34 had ook wel plaatjes genoeg opgeleverd, MET chippie... dus ja, lijkt er alles op dat je genaaid bent.

1. Negatieve feedback achterlaten (duh)
2. ebay op de hoogte stellen
3. (indien betaald via paypal) kijken of je misschien je geld terug kan krijgen
Stel, je verkoopt iets, te goeder trouw, waarvan je niet weet dat het defect is. Kan elke handelaar overkomen. In plaats dat de koper contact met jou opneemt, wordt er een negatieve feedback uitgebracht en word je overal afgeschilderd als oplichter. Terwijl je bereid was om het defecte artikel te restitueren of vervangen.

Mij is dat in het verleden een keer overkomen. Ik verkocht toen via Usenet op nl.markt.telecom een telefoon, die blijkbaar een defect (corrosie door vloeistofschade - was niet geheel onverwachts, maar ik had er nog nooit last van gehad) vertoonde bij de nieuwe eigenaar. Daar moest ik achterkomen doordat ik in verschillende nieuwsgroepen mijn naam in negatieve zin tegenkwam. Als de koper mij gewoon een mailtje had gestuurd, had ik aanspraak kunnen doen op m'n telefoonverzekering, omdat die nog liep.
Dat heb ik dus ook in al die nieuwsgroepen gepost waar ik mijn naam en de uitdrukking "oplichtster" tegelijk tegenkwam. Maar ik was toen allang de 'evil one' en kon maar beter wegwezen. De zin om alsnog contact op te nemen met m'n verzekering was toen natuurlijk helemaal verdwenen.

Wat ik hiermee wil zeggen: het is echt niet altijd opzet en vaak is een oplossing met de verkoper dichterbij dan je denkt. Maar stel dat je verkoper dit topic leest, met de insinuerende topictitel, dan wordt de afstand natuurlijk behoorlijk wat groter.

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 24-11-2005 19:42 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Cave_Boy schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:39:
Best ziek zo'n bord verkopen...

Staat er niet toevallig een South Bridge tekoop voor xxx euro?
En dan? Wil je die er dan op gaan solderen? :X :X |:(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vraag me af hoe ze dat eraf hebben gekregen. Ik zie namelijk erg weinig krassen ofzo :P

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Canaria schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:40:
[...]

Dat heb ik dus ook in al die nieuwsgroepen gepost waar ik mijn naam en de uitdrukking "oplichtster" tegelijk tegenkwam. Maar ik was toen allang de 'evil one' en kon maar beter wegwezen.
[...]
Ze dachten natuurlijk dat de vogel allang gevlogen was ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 21:34
cybersteef schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:42:
[...]

En dan? Wil je die er dan op gaan solderen? :X :X |:(
Zon SB krijg je er niet op gesoldeerd, dat moet met een speciale machine dmv hitte..

Dat gaat je echt zelf niet lukken.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

allemachtig dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een dergelijk bordje zie waarbij een bridgechip is verwijderd.
erg ziek dat je dit zo durft te verkopen zit de verkoper in nederland?

computer voor alle werkzaamheden

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Zal het niet een fabricagefout zijn geweest? Het lijkt me stug dat je dat ding er zo af kan trekken en dit overhoudt. Ziet het te net voor uit.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 14:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:20:
dergelijke lelijke soldeersporen zullen echt niet vanuit de fabriek komen. licht ebay hiervan in, en ga er van uit dat je geld verloren is...

edit: wie haalt er nu een southbridge van zijn moederbord??? 8)7
Nou, voor je badkamer, met + - 10000 southbridges kan je wel een mooie exclusieve VIA southbridge badkamervloer maken hoor ;)

Ik denk eerder dat de verkoper eventjes wilde kijken wat er onder zijn mooie Aopen blokje zat, maar helaas tot de conclusie kwam dat de epoxy warmte geleidende lijm sterker is dan al zijn Southbridge soldeerpunten bij elkaar :P

[ Voor 23% gewijzigd door Carel op 24-11-2005 20:41 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik verwacht dat de heatsink vast zat met thermal adhesive en er vervolgens met kracht vanaf gehaald is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Aapje

Opel-beun
AX34 boardjes zijn makkelijk te slopen hoor :P
* Aapje weet ervan :+
Maarrrr ik ben niet zo'n eikel die um in de verkoop gooit :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is een zaak tussen jou en de verkoper. Je kunt ook contact opnemen met eBay :)

Maar dit heeft verder helemaal niks met PMG te maken. Zie ook Welkom in PMG!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.