Toon posts:

[HDD]partitie D reageert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een 40 gb maxtor hdd (al bijna 6 jaar oud). De schijf heeft 2 partitie's (c = 7.81gb, d= 29.4gb)
Sinds vandaag krijg ik geen toegang meer tot mijn hdd, zodra ik op D: klik, zie ik heel even de mapjes die erop staan, en dan 'not responding'. Terwijl mijn C: het wel gewoon doet.

Vind het zo raar dat C: het wel doet, en D: niet omdat het gewoon 1 schijf is die 2 partities heeft.

Dingen getest:
- HDD controleren op fouten (geen fouten)
- D: Defragmenteren (ook geen effect)
- computer opnieuw opstarten (ook niets)

Gaat deze hdd naar de donder, en moet ik een nieuwe kopen?

ps. Heb al op het forum gezocht, maar de meeste 'not responding' fouten gaan over iets anders.

edit: De muziek die op D: staat, kan ik wel gewoon afspelen, maar daarvoor moet ik ook in D: browsen via WMP, maar dat werkt blijkbaar wel? :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 19:19 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je zou even kunnen kijken of een live distro als Knoppix erbij kan komen. Verder staan er bij mijn weten een shitload aan progs in de faq voor data recovery :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

je kan eens controleren met het tooltje van maxtor om te kijken of je hd kapot is of niet.
http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=22

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk es ff met een CMD promptje wat er voor bestanden in de root van D: staan
Wellicht een of andere Explorer shell extensie die de boel laat crashen? Gooi alle niet Microsoft extensies eens uit, bijvoorbeeld met ShexView

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:17:
Je zou even kunnen kijken of een live distro als Knoppix erbij kan komen. Verder staan er bij mijn weten een shitload aan progs in de faq voor data recovery :)
Knoppix zal ik proberen, maar ik hoef geen data te recoveren of iets..
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:18:
je kan eens controleren met het tooltje van maxtor om te kijken of je hd kapot is of niet.
http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=22
Geprobeert, maar heb geen floppy drive in m'n pc, en ook geen hier liggen om ff snel aan te sluiten ;(
limoentje schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:21:
Kijk es ff met een CMD promptje wat er voor bestanden in de root van D: staan
Wellicht een of andere Explorer shell extensie die de boel laat crashen? Gooi alle niet Microsoft extensies eens uit, bijvoorbeeld met ShexView
Weet niet wat je hiermee bedoelt, maar kan wel via cmd wel gewoon op D: kijken, en ook .exe opstarten e.d ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet even getest, en ik kan wel in een willekeurige map op D:\map of D:\map\submap\etc komen, maar nogsteeds niet in 'gewoon' D:\

Zou er een ongeldig bestand op D:\ kunnen staan waardoor ik de 'not responding' fout krijg??
En zo ja, hoe zou ik dat weg kunnen krijgen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:41:
[...]

Knoppix zal ik proberen, maar ik hoef geen data te recoveren of iets..
Is ook om erachter te komen of het een soft of hardware probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij google op knoppix zoek, krijg ik allemaal dingen over linux ofzo, en zie alleen 2cd versies van 'knoppix'?

Wat moet ik nu downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens iets anders geprobeert, namelijk de setup.exe van america's army van D:\ afgegooid,
en wonderbaarlijk heb ik nu geen problemen meer. 8)7

Iemand een idee waarom dit zomaar gebeurd?
Pagina: 1