BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

• ashiek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-03 16:08
hey

ik was van plan om mijn computer opniew te installeren
maar me primary was dus niet ingesteld op cdrom.. end at moest wel anders sou het toch niet vanaf de cd rom starten en dan installeren
dus toen sette ik me primare master op cdrom..
toen bewaarde ik die instellingen in me bios
en starrttte de pc op ( de windows xp cd zat erin ) en verw8e k dus dat hij vanaf cdrom sou starte en de setup van xp zou starten

maar..
toen ik het opstartte..
bleef het vastzitten bij het packard bell logo |:(
en verder gaat ie gewoon niet 8)7
en het ergste
ik kom me bios niet meer in |:(

hoe kom ik weer me bios in? zodat ik de instellinge weer op default kan zette?
weet iemand hoe ik dit kan doen?

thnx alvast voor jullie hulp :)

byebye

...

Verwijderd

je kan heel simpel bios resetten. meestal is stekker en backupbatterijtje eruit genoeg

• ashiek
ok.. k ga dat proberen.. maar heb je meer suggesties....?

...

Verwijderd

naar mijn weten is een biosreset een van de enige mogelijkheden die je nu kan doen, aangezien je niet in je bios raakt.
Na die reset kan je proberen te booten met een disketje (er staat ergens op de site van microsoft een tooltje van een 10tal megabyte om bootdisks voor winXP aan te maken)

• ashiek
k hb al met die stekker geprobeer k trekte die stekker eruit ( stekker de p stroom net is aangelosten toch of niet:S? )
mar met die stekker lukte niet k trekte selfs die stekker van de voeding eruit:S?

...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Batterijtje eruit en een aantal (10sec) de contacten op je mobo (waar de batterij zat) kortsluiten.
offtopic:
Spelling en interpuctie :X

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

je moet het backup-batterijtje van je moederbord er ook uithalen. indien dat niet werkt, maar dat doet het meestal wel, kijk je best in het boekje van je moederbord waar de jumper van clear cmos (of iets in die trant) zit.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
PC tijdje uit laten met voeding knopje op uit kan je ook proberen
daarna even bios reset proberen
Het kan ook dat je MoBo kapot is, is bij onze Medion PC ook gebeurd, bleef hangen bij het P4 logo

succes ermee

Je nederlands...... :X

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk in je boekje bij je computer of er iets instaat hoe je het bios kan resetten.

Je kan ook de kast open maken, kijken waar een rond batterijtje zit. In de buurt daarvan zit meestal een jumer ( CMOS clear ofzo staat er bij ) die even anders zetten. En dan weer terug zetten. Dit allemaal als de stekker uit het stopcontact is. ;)

Dit moet lukken. Of anders het batterij er uit halen en 10 min wachten en er weer in doen en pc weer aandoen. Dit moet ook als de stekker uit het stopcontact is ;)

• ashiek
ok ik ga dat allemaal proberen

mwuahahah ja ok ik let wel op me nederlands hahahhaha ik typte die bericht gewoon ff snel snel :P

...

• inXs
  • Laatst online: 08:25

inXs

known as inXs

sou etc etc, heeft helemaal niets met snel tikken te maken... En erom lachen zou ik al helemaal niet doen ;)

superB

• ashiek
inXs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:33:
sou etc etc, heeft helemaal niets met snel tikken te maken... En erom lachen zou ik al helemaal niet doen ;)
ehm bij mij wel als k soms snel snel tik typ k vaak fout en k had geen sin ff om te editte my excuses sir :Y)

...

• inXs
  • Laatst online: 08:25

inXs

known as inXs

ik denk dat je daar in het vervolg wel op moet letten, aangezien je hier ben ik bang in de toekomst waarschijnlijk geen serieuze reacties meer op krijgt... En s is ook zo'n raar foutje dat niets te maken heeft met snel typen, maar gewoon breezer taal.

superB

• ashiek
inXs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:37:
ik denk dat je daar in het vervolg wel op moet letten, aangezien je hier ben ik bang in de toekomst waarschijnlijk geen serieuze reacties meer op krijgt... En s is ook zo'n raar foutje dat niets te maken heeft met snel typen, maar gewoon breezer taal.
owkeee
nee is goed ik zal er op letten :)

...

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
idd, tenenkrommend taalgebruik

• ashiek
wat is de MoBo precies?

...

Verwijderd

moederbord

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Open even een topic in normaal Nederlands, met een wat meer probleemomschrijvende titel en de info over je eigen zoektocht in de topicstart.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.