69 graden celcius

Pagina: 1
Acties:

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
beste twekers:
ik was een beetje aan het klooien met de airflow in mn kast, en om te kijken of mijn werk enig resultaat zou hebben, heb ik even SpeedFan gedownload. Maar toen ik SpeedFan opstertte schrok ik me wild: een van mn fans gaf een temperatuur door van 69 graden celcius... het enige probleem is dat ik geen idee heb welk van de fans het is... ze reageren namelijk geen van allen op SpeedFan's commando's, en geen van de elementen voelt warm aan... wat kan ik doen om er achter te komen, en is dit gevaarlijk??

bvd, Dirk Zittersteyn

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Een fan die 69C is? Ik neem aan dat dat je CPU is. :)
In SpeedFan kan je wel vinden welke sensor dat is, dat kan je eventueel opzoeken en hier posten om alles even uit te sluiten. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk gewoon eens wat je bios aangeeft. Dat is veel betrouwbaarder dan een proggie als speedfan.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Je fans geven niet de temperatuur zowiezo, misschien kun je in je bios je temps ook uitlezen, kijk eens welke het is ;)

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
in mn bios kan ik alleen mn cpu temp vinden, en die zit mooi rond de 34 graden... ik heb de info bijgevoegd van speedfan, misschien kunnen jullie zien wat er mis is... :

temp3: IT8712F Temp3 69C ISA $290

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

d0rk schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:15:
in mn bios kan ik alleen mn cpu temp vinden, en die zit mooi rond de 34 graden... ik heb de info bijgevoegd van speedfan, misschien kunnen jullie zien wat er mis is... :

temp3: IT8712F Temp3 69C ISA $290
D'r is zo weinig over te zeggen. Speedfan geeft altijd maar van die vage namen aan sensoren zodat je niet echt kan achterhalen wat wat is (het is gewoon voor vrijwel ieder mobo weer wat anders).
Verder moet je gewoon je bios aanhouden, staat daar niets schokwekkends dan kun je er vanuit gaan dat er niets aan de hand is.
Pagina: 1