wie van de drie...hitachi/samsung/maxtor...?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
hoi allemaal,
ik zit op dit moment nog met een 80 gig WD (wd800jb), die constant tot de nok vol zit, dus ben ik op zoek naar een grotere schijf. Ik zit te twijfelen tussen een Hitachi Deskstar T7K250, een Maxtor diamondmax 10 250 gig 16mb en een Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ). Ik heb over deze schijven diverse reviews gelezen, maar vind de keuze nog steeds lastig. De Samsung is erg stil, heeft een snelle read/write maar een lagere accestime. De Hitachi heeft weer een erg snelle accestime en de diamondmax 10 scoort goed in de pcmarks, maar maakt veel herrie en geeft vaak problemen icm nforce 4. Mijn vraag aan jullie dus: als jullie zouden moeten kiezen tussen deze drie schijven, welke zou het dan worden en waarom? Op dit moment bestaat mij pc nog uit een Asus A7N8X deluxe mobo, met een xp2000+ cpu, 768mb ddr en een Asus 6800 GT 256mb. Alvast bedankt!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 07:43
Ik heb een aantal Maxtor schijven en 2 ervan heb ik weggedaan (garantie) omdat na twee keer een nieuwe gekregen ervoor de schijf het begaf. Voor langdurig aanstaan en servergebruik zijn deze schijven echt niet geschikt. Heb in mijn werk pc Hitachie zitten werkt uitstekend word soms beetje warm maar tegenwoordig moet je toch wel een HDD koeler op zetten dus geen probleem. Spimpoint is mijn laatste aankoop geweest of eigenlijk laatste 2 en ben er uitermate tevreden mee zo stil en zo snel en de warmte is echt weinig! Best kans dat deze ook zonder koeling goed presteren kan zonder risico.

Ik zou voor de Spinpoint serie gaan :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

De Samsung is erg stil, heeft een snelle read/write maar een lagere accestime.
Ik neem aan dat je juist een hogere accestime bedoelt? (hoger = trager)

Persoonlijk koop ik al jaren Hitachi/IBM. Ik heb ook zo'n DiamondMax 10 250MB 16MB cache, maar die wil bij mij niet echt lekker lekker draaien:

Tegenvallende prestaties DiamondMax 10 250GB

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

ik heb zelf 2*200 gig van maxtor hangen, en ben echt wel tevreden van die schijfjes. ze draaien ongeveer 24/24 en de ene is al jaarenhalf en de ander een jaar oud zonder dat er iets aan mankeert. Alleen de geluidsproductie is ietsje meer als van een Samsung, maar de prijs scheelt natuurlijk ook weer...

ik koop zelf liever maxtor schijven van 30€ minder, en dan es 50€ uitgeven aan een hd-koeler en silencer . die kan je tenminste later overzetten naar je volgende pc, dus na eindje komt dat wel goedkoper uit

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 23:17
Ik heb in de afgelopen tijd verschillende merken gehad waarbij ik steeds meer van Maxtor af aan het stappen ben. Mijn favoriet op het moment is Samsung :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier 2 WDC schijven en 1 Maxtor. De Maxtor is toch altijd zo'n 3/4 graden warmer dan de andere twee. Waarom neem je WDC niet mee in je overweging? De nieuwe Seagates schijnen ook goed te zijn. Jaja, ik maak het je even moeilijker.

Verwijderd

Mijn ervaring met deze schijven is (van stil naar niet stil):
Samsung - Hitachi - Maxtor.
Maxtor hoor je duidelijk met kopieeren, is idle redelijk stil, goede prestaties.
Hitachi is een stukje stiller met kopieeren maar maakt wel om de paar minuten een raar geluid, dan stelt ie zichzelf af of zo, verder ook goede prestaties.
Samsung is nouwelijks te horen met kopieeren ook idle zo goed als niet te horen, maar wel het minst presterende in het rijtje.

Ook Seagate heb ik goede ervaringen mee, die zou ik tussen de Samsung en Hitachi zetten kwa geluid, en presteerd niet slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 19:14 ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:31
Je geeft zelf de voor- en nadelen al aan. Wat is voor jou 't meest belangrijk: net dat beetje meer performance, of een iets lager geluidsniveau?

Dato DUO synth voor twee

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:44
Tja, ik mis een beetje de Seagate in je lijstje...
In mijn mening is Seagate bijna net zo snel als een Hitachi/IBM, stiller dan een Maxtor en sneller dan een Samsung....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
GarBaGe schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:15:
Tja, ik mis een beetje de Seagate in je lijstje...
In mijn mening is Seagate bijna net zo snel als een Hitachi/IBM, stiller dan een Maxtor en sneller dan een Samsung....
en 5 jaar garantie....

Voor storage vind ik garantie eigenlijk belangrijker dan 1ms snelheidsverschil....

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik zou niet twijfelen en een Samsung spinpoint nemen. Zijn erg stil, lijken geen problemen te hebben met stuk gaan/bad sectors wat de maxtors vaak wel hebben.

Bovendien zijn ze een stuk koeler. Je moet je afvragen waarvoor je een lagere accestime wil hebben.

Verwijderd

ToFast schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:21:
Ik zou niet twijfelen en een Samsung spinpoint nemen. Zijn erg stil, lijken geen problemen te hebben met stuk gaan/bad sectors wat de maxtors vaak wel hebben.

Bovendien zijn ze een stuk koeler. Je moet je afvragen waarvoor je een lagere accestime wil hebben.
Een lage accestime is wel prettig als je er windows of spellen op wilt installeren, voor mp3's en films maakt accestime niet uit.

• JWRS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04-2021
Ik heb ervaring met een 200GB DiamondMax 10 en een Samsung SpinPoint SP2004C. Persoonlijk vind ik de schijf van Samsung beter. Het (vrij grote) verschil in geluid en temperatuur weegt naar mijn mening op tegen het verschil in snelheid.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 23:17

MrDrako

nep ict'er

Maxtor maxline III 250 gb 16mb sata *drool* die moet je hebben lijkt me. reviews komt deze vaak het beste uit de kast. En hij is lekker stil, maat van me heeft em sinds kort ook.

Verwijderd

ik vraag me af welke temperaturen een Samsung schijfje dan draait. Mijn maxtors draaien op 32 en 33 graden tijdens lanparty's (dus constante schijfbelasting). Er zit maar 1 80mm fan voor voor de koeling, en ze zitten in een tybotech case dus die is nog niet eens schitterend van luchtcirculatie.

Mij lijkt 32 en 33 graden weinig, temeer je met een medion pc (ja het zijn geen goeie) vlot door de 40° gaat met je schijven, en die ook al 2 jaar 24/24 overleeft.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 07:43
Heb hier in mijn antieke ATX case met als koeling een frontcooler die op zijn laagst mogelijke standje draait en mijn Spinpoint is max 30 graden stressed. Zonder gekoelde ruimte ofzo normale kamertemp. Hij zit in een Pentium 3 1Ghz met 768MB RAM en op de CPU zit een aangepast Pentium 4 koelblok die tot 3800Mhz gaat met een 12cm fan die ook op zijn laagst mogelijk estand draait.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.