Bestanden willen niet uit de prullenbak

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan sinds ik een externe hdd heb opgeruimd, een aantal bestanden niet meer uit mijn prullenbak krijgen.
Ik krijg dan de melding "The operation cannot be completed because the item "naam map" is in use."

In deze map staan alleen maar foto's (raw formaat), dus ik zou niet weten waarom ze in gebruik zijn.
Ook na een restart krijg ik dezelfde melding.

Heeft iemand een idee hoe ik deze bestanden toch nog uit mijn prullenbak kan krijgen?
(ik gebruik Mac OS X 10.4.3)

[ Voor 7% gewijzigd door Foxke op 24-11-2005 18:48 ]

Verwijderd

Mapopties / Verborgen mappen & Bestanden tonen ,

naar je Recycle bin gaan en manual alles deleten :)

Als dat niet lukt lukt safe mode dan wel ?

Verwijderd

Bestanden of mappen selecteren en ctrl-klik, "Get Info" ("Toon Info") doen en eens kijken of ze "Locked" ("Beveiligd") zijn. Vinkje weghalen, nog eens proberen.

• Foxke
  • Niet online
Nee, ze zijn niet beveiligd.

lism, hoe moet ik dat dan precies doen?
Heb die optie eigk nog nooit gezien in os x om hidden files te laten zien.
En hoe kan ik die bestanden dan handmatig verwijderen uit de prullenbak?

Verwijderd

Op elke partitie staat een mapje "RECYCLER", als je die niet ziet heb je Verborgen bestanden & mappen uitstaan, zet ze aan via Opties / Mapopties (engelse XP / Tools / Folderoptions / View).

Opzich kan je alle inhoud van de prullenbak verwijderen, CTRL-A en dan Shift Del.

Teminste mij gaf het nooit problemen :>

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:08:
Op elke partitie staat een mapje "RECYCLER", als je die niet ziet heb je Verborgen bestanden & mappen uitstaan, zet ze aan via Opties / Mapopties (engelse XP / Tools / Folderoptions / View).

Opzich kan je alle inhoud van de prullenbak verwijderen, CTRL-A en dan Shift Del.

*psst* we zitten hier in Apple Talk ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 10:19
we hebben het hier wel over os x heh 8)7 (niet dat ik een oplossing weet, heb niks met apple)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:08:

Dit is wel grappig :D

• Foxke
  • Niet online
lol, ik dacht ook, dat ken ik wel in windows, maar niet in os x :P
Maar back ontopic aub :)

[ Voor 17% gewijzigd door Foxke op 24-11-2005 21:13 ]

Verwijderd

:D

oops .. /me let niet op :P

• Foxke
  • Niet online
Ik heb een paar programma's geprobeert, maar die lukte het niet.
Ik heb net ff m'n externe hdd uitgezet, en nu is de prullenbak wel leeg

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je wat unix commando's leert (als je die al niet kent) kun je altijd nog wel wat via de terminal proberen.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Terminal:
lsof|grep naam_map
kill -9 <pid_van_process_dat_de_map_gebruikt>

Waarschijnlijk is dit finder. Met Cmd+Alt+Esc kan je die killen, hoeft niet via Terminal.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Oxi schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:15:
Waarschijnlijk is dit finder. Met Cmd+Alt+Esc kan je die killen, hoeft niet via Terminal.
Nog sneller: Ctrl+Alt klikken op Finder in de Dock en dan "Start Opnieuw".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MahRain
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik ken het gedrag van toen ik een PDFje net met Preview had geopend, gesloten en weggegooid in de Prullenbak. Toen kon ik die ook niet leeg maken. Dat ging pas nadat ik Preview had afgesloten.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wat je ook nog kan proberen is een terminal opstarten, cd ~/.Trash, rm -rf *
Zo ben ik van een aantal bestanden afgekomen die niet via shift-apple-backspace te verwijderen waren...

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Prullenmand legen met alt ingedrukt werkt ook niet ?

• Foxke
  • Niet online
unSOUND schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:55:
Prullenmand legen met alt ingedrukt werkt ook niet ?
Nope
Ik denk er al achter te zijn wat het is.
Volgens mij moet ik die hdd eens goed formateren.
Of hij is gaar, want hij maakt allemaal een vreemd geluid/geratel

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
TheRookie schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:38:
Wat je ook nog kan proberen is een terminal opstarten, cd ~/.Trash, rm -rf *
Zo ben ik van een aantal bestanden afgekomen die niet via shift-apple-backspace te verwijderen waren...
Thanks!! Hoop gezocht en uiteindelijk was dit de oplossing!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind de "rm -rf *" oplossing toch wel link wanneer je niet precies weet wat je doet.
Dan vind ik de "lsof|grep <bestandsnaam>" eleganter, weet je tenminste ook nog wat de oorzaak is (waar je dan weer wat van kunt leren).
Voor de UNIX leken:
  • lsof: "list open files". Toont alle op dat moment openstaande (door een proces gebruikte) bestanden. Doet dit dmv kolommen: naam van proces, PID (tijdelijke unieke code) van proces, user van proces, vijf onbelangrijke kolommen (in deze context) en het belangrijkste: het pad en de naam van het geopende bestand.
  • de "|" pipe zorgt ervoor dat het resultaat van het vorige commando (lsof) doorgegeven wordt aan het volgende commando (grep), zonder het tussenresultaat te laten zien.
  • grep: een "pattern matcher" welke de input regel voor regel doorzoekt op het patroon (in dit geval - een deel van - de naam van het bestand dat je niet kunt verwijderen). Let wel op dat dit case-sensitive gaat: juist gebruik van hoofd-/kleine letters is belangrijk.
Resultaat van het hele commando is dus een aantal regels, waarin het opgegeven patroon voorkomt. Wanneer dit het bedoelde bestand (in ~/.Trash waarschijnlijk) is, dan kun je aan de procesnaam (eerste kolom) zien welk programma het bestand geopend houdt. Je kunt dan het programma sluiten (of in geval van de Finder herstarten dmv het eerder genoemde ctrl+option op het icoon in de Dock). Je kunt uiteraard ook, het "kill -9 <PID>" commando gebruiken, dan gebruik je het cijfer in de tweede kolom.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
en gewoon remove secure, geeft die dan ook een fout ?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

zeker fat geformateerd..
Pagina: 1