Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mailtje dat ik virussen verstuur, virusscanneer vind niets.

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik krijg de laatste paar dagen een aantal mailtjes dat ik virussen zou vesturen. Nu heb ik al twee keer uitgebreid me pc gescant op virussen en spyware, maar er word niets gevonden. Maja krijg toch die mailtjes binnen. NOD32 is me virusscanner en Ad-aware is me spyware scanner. Een voorbeeldje:
hallo amico's

is er misschien iemand die de man kent achter het emailadres

erik.xxxxxx@hccnet nl ????????

Van deze persoon ontvang ik ergelmatig email die besmet is met het 4us

email-worm.win32.sober.y

Mijn provider houd het wel tegen maar als iemand de persoon kent neem dan kontact met hem op
groeten joh@n
erik

Ik weet niet wie je bent maar ik krijg regelmatig mailtjes met 4ussen .
Nou stopt mijn provider ze wel maar bij andere mensen die dat niet hebben geeft dat veel problemen .
Ik stuur je hier bij de hele mail die ik van mijn provider krijg zodsat je zelf kan zien dat jou naam er boven staat.
Je kan best ook weer een tussen persoon zijn maar hier mede heb ik je proberen te waarschuwen.
Kijk uit met die gleuven voorin je PC want je weet als je van gleuf naar gleuf gaat loop je een 4us op

he sterkte ne de groeten van deze kant

-Deze man had zelfs zijn telefoon nummer en adres erbij gezet. Hij had geen mailtje terug gestuurd.
Maja, wat moet ik hier mee? Want blijkbaar word er toch bende onder mijn naam verstuurt. Beide mailtje werden verstuurt door hccnet leden. * E-jey voelt zich enorm noob atm

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Welkom in de wondere wereld van spoofing.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
wat sdomburg al zegt: jij hoeft het niet te zijn. Iedereen met de kennis ervoor kan mailtjes sturen met een willekeurig afzend adres: bil@microsoft.com bijv. En zo ook jouw email adres

Check anders ook nog even via housecall antivirus (online, zoek via google) voor de zekerheid :)

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 24-11-2005 18:17 ]

• E-jey
  • Niet online
sdomburg schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:14:
Welkom in de wondere wereld van spoofing.
Spammers versturen gewoon mail via mijn naam en er valt niets tegen te doen.... Laat ik me er maar eens verder in verdiepen. * E-jey vreest een slotje..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Iemand heeft jouw mailadres in zijn adresboek staan en heeft een virus op zijn PC. Dat virus stuurt nu mailtjes met jouw mailadres als afzender. Zie de reply van sdomburg, zoek maar met google naar spoofing + virus + mail :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het maar raar, steeds is het emailtje hetzelfde...
Allebei hebben ze het over 4us...

Anders is het, zoals sdomburg al aangeeft, een spoofertje die aan de gang is...

Spoofing is overigens (om het gelijk maar in grote lijnen uit te leggen) je voordoen (via een email) als een ander en dit gaat helaas nogal erg makkelijk :(

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2005 18:21 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

E-jey schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:16:
[...]

Spammers versturen gewoon mail via mijn naam en er valt niets tegen te doen.... Laat ik me er maar eens verder in verdiepen. * E-jey vreest een slotje..
Stuur gelijk even een linkje naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoof mee.
Spoof is de eigenschap dat computervirussen het adres van de afzender vervalsen.

In plaats daarvan gebruikt het virus een ander adres dat het op de geïnfecteerde computer heeft aangetroffen. In sommige gevallen maakt het virus ook zelf een mailadres aan. Yaha.E is niet het eerste virus dat de afzender vervalst. Het Klez.H-virus deed dat zelfs structureel en is daardoor tot op heden lastig te bestrijden. Mensen van wie de computer geïnfecteerd is, kunnen moeilijk worden gewaarschuwd, omdat hun e-mailadres voor de meeste ontvangers onbekend is.

Ook leiden de vervalste e-mailadressen er vaak toe dat de 'verkeerde' mensen (boze) waarschuwingsmailtjes krijgen met het advies om hun computer eens op virussen te laten controleren.
.

Of zie http://www.dirkbosman.com/watch/virusawareness.htm en dan het kopje 'Spoofing'.

Dan is het voor die andere persoon ook gelijk duidelijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 24-11-2005 18:22 ]

• E-jey
  • Niet online
google zei dat 4us een van de eerste virussen was. Blijf het raar vinden...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

E-jey schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:21:
google zei dat 4us een van de eerste virussen was. Blijf het raar vinden...
Denk het niet: Opnieuw uitbraak van Sober-variant.

Zie alleen nu pas, dat die over de Sober.X variant gaat O+

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2005 18:22 ]

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 11:33
bedoelen ze niet met 4us VIERus -> virus ? :+
of bedoelde jij dit ook want je hebt het over 4us dat dat 1 van de eerste virussen was

• r0b

r0b

Tr1de schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:27:
bedoelen ze niet met 4us VIERus -> virus ? :+
of bedoelde jij dit ook want je hebt het over 4us dat dat 1 van de eerste virussen was
één van de eerste virussen waarde in 1983 rond op een VAX-systeem als ik me niet vergis, volgens mij is die ondertussen wel gestopt. :+

4us -> vierus -> virus, dus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 24-11-2005 18:30 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vertel de afzender van die mailtjes eens dat hij/zij de headers van de virusmailtjes bekijkt. Daarin vind je normaal gesproken ook het IP adres van het besmette systeem.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Henk007 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:30:
Vertel de afzender van die mailtjes eens dat hij/zij de headers van de virusmailtjes bekijkt. Daarin vind je normaal gesproken ook het IP adres van het besmette systeem.
Nope, daarin zul je nooit zulke IP's vinden, hoogstens die van de mailserver die de mail verstuurde... :)

Anders is het nogal privacy gevoelig ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GJ-tje schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:44:
[...]
Nope, daarin zul je nooit zulke IP's vinden, hoogstens die van de mailserver die de mail verstuurde... :)

Erm... ik denk dat je nog maar eens heel goed de headers van een mailtje moet bestuderen, want je vind het IP-adres van de zendende machine wel degelijk terug... in de onderste Received-regel, om precies te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• r0b

r0b

GJ-tje schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:44:
[...]

Nog niet van X-Originating-IP gehoord? :)

• E-jey
  • Niet online
Lol krijg net dit mailtje binnen als reactie op het spoofing verhaal:
Hallo.,
Waarom reageer je niet op het feit dat ik je vertel dat je het 4us virus meestuurd in je e-mails, ?
Ik geef je bij deze nog de kans om te reageren, anders stuur ik de bijlage die ik mee stuur in deze e-mail naar de redactie van hccnet, aan jou de keus.
mvrg.
Vreemde is dat hij de anderen persoon die zo'n zelfde soort mail aan mij stuurde, een cc heeft gestuurd. Die twee kennen elkaar blijkbaar :? Vervolgens stuurt hij me een screenshot dat mailwasher me als spam aanduid, maja dat is niet zo vreemd. HIj heeft trouwens ook nog niet helemaal het verschil door tussen Hccnet en computer!totaal.

• r0b

r0b

E-jey schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:53:
Lol krijg net dit mailtje binnen als reactie op het spoofing verhaal:

[...]

Vreemde is dat hij de anderen persoon die zo'n zelfde soort mail aan mij stuurde, een cc heeft gestuurd. Die twee kennen elkaar blijkbaar :? Vervolgens stuurt hij me een screenshot dat mailwasher me als spam aanduid, maja dat is niet zo vreemd. HIj heeft trouwens ook nog niet helemaal het verschil door tussen Hccnet en computer!totaal.
Gewoon niet meer op reageren. Standaardvoorbeeldje van het klok/klepel gezegde.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mailtje terug sturen met "veel succes" en negeren die handel. Het is niet je (morele) plicht hem te overtuigen nadat je 'm het spoofing verhaal al hebt uit proberen te leggen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/Got/spam.jpg

Krijg de laatste tijd deze dagelijks.
Pagina: 1