Ik zou een script om de 10min moeten draaien om rss feeds te updaten. Ik dacht direct aan een cron job, maar nu blijkt mijn hosting provider verbied me toegang to de command wget en ik heb ook geen shell toegang tot men files. (dus chmod +x is ook uitgesloten) Weet iemand toevallig nog een andere manier.
Je zou misschien FTP kunnen gebruiken.
php file uitvoeren? Met cron de php executable aanroepen en dan scriptje maken dat dat ding voor je download?
Ik heb geen toegang tot shell dus ik kan de php file niet executable maken. Wat ik zoek is een command die in shell kan gerund worden die bv een request stuurt naar de server zodat de php file geladen word.
Je kunt 'fetch' gebruiken om een HTTP-request te doen naar je web-pagina.
Of je kunt de PHP binary aanspreken met de -f flag om een lokaal bestand te laten uitvoeren
Of je kunt de PHP binary aanspreken met de -f flag om een lokaal bestand te laten uitvoeren
Als je niet bij de shell kan lijkt het mij persoonlijk vrij lastig om een crontab in te stellen; je zou een php file kunnen schrijven die het 1 en ander doet, en dan aan je hostingprovider vragen of die file uitgevoerd kan worden in de crontab; maar ga er maar niet van uit dat het lukken zal als hij je sowieso al shell toegang verbiedt
Een FTP-client kan meestal (al dan niet altijd) ook chmodden?
Neem aan dat je de files met een FTP-client upload? Of gaat dat ook via die webadmin?
Verwijderd
Voor zover ik weet is het ook mogelijk om de php binary aan te roepen met het uit te voeren script als argument, er zijn dus 2 manieren om een script uit te voeren:
1. Het bestand moet begginen met bv: '#!/usr/local/bin/php' en het moet uitvoerbaar gemaakt worden (chmod+x ./foo.php):
2. Roep de php binary aan met het uit te voeren script als argument, het bestand hoeft niet uitvoerbaar te zijn:
Lijkt me dus geen probleem om via cron je script in te stellen wat de benodigde bestanden download.
1. Het bestand moet begginen met bv: '#!/usr/local/bin/php' en het moet uitvoerbaar gemaakt worden (chmod+x ./foo.php):
code:
1
| [user@hostname]# ./foo.php |
2. Roep de php binary aan met het uit te voeren script als argument, het bestand hoeft niet uitvoerbaar te zijn:
code:
1
| [user@hostname]# /usr/local/bin/php -q ./foo.php |
Lijkt me dus geen probleem om via cron je script in te stellen wat de benodigde bestanden download.
Pagina: 1