Toon posts:

[ADSL overhead] ik heb van de 200kB/sec maar 160..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat me es af te vragen, op hoeveel overhead kun je rekenen met een adslverbinding (redelijkerwijs dan) ?

Ik heb een 1600kbit verbinding bij xs4all/kpn, dus een stream van max. 200kB/sec. De inhoudelijke datastream ligt echter tussen de 155 en 160kB/sec. 40kB/sec oftewel 20 % van de hele snelheid wordt blijkbaar voor overhead gebruikt. Is dit normaal, zoveel ? Volgens xs4all is er geen probleem en is dit vrij normaal voor een 1600kbit verbinding.

Ik heb het ook beneden getest, direct aan de telefoonlijn, waar die het huis binnenkomt, daar is het hetzelfde, dus een slechte kabel in huis is het niet. Afstand tot de wijkcentrale is pakweg 300m, dus dat kan het ook haast niet zijn.

Denken jullie dat er een vreselijk slechte kabel van het kastje naar mijn huis loopt, waardoor er zoveel foutcorrectie nodig is, of is het gewoon normaal, deze 'snel'heid ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Deel het aantal kBit/s door 9.6, dan komt het precies uit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk op www.speedtest.nl, daar zal je zien dat je die dsl lijntjes ongeveer door 9,5-10 moet delen voor de daadwerkelijk gehaalde snelheid en zal je snel genoeg zien dat jouw snelheid gewoon klopt met wat het netwerk haalt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

St@m

@ Your Service

Dit is geen probleem hoor, ik hoor ook iets van 600KB te hebben met @home, en bij mij ligt de snelheid ook niet altijd zo hoog, vaker 560 dan 600

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de reply's !!

ik wist niet dat er zoveel overhead op zo'n lijn zat... maar nu weet iig dat die kabel niet zo rot is dat ie bij 160kbyte aan z'n max zit ;D

Verwijderd

Als je bij 1600 kbits 160kbytes haalt door de overhead, waarom verhoogt de isp dan niet gewoon de snelheid zo dat je 200kbytes haalt, oftewel 1600kbits zonder overhead...?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:26:
Als je bij 1600 kbits 160kbytes haalt door de overhead, waarom verhoogt de isp dan niet gewoon de snelheid zo dat je 200kbytes haalt, oftewel 1600kbits zonder overhead...?
beginnen mensen te zeuren, mr X haalt 200kilobytes/sec en ik maar 170... het is een stukje veiligheid

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik denk niet dat dat zijn vraag was.
Maar ik begrijp hem wel.
Daarom wil de consumentenbond dat ISP's de netto snelheid noteren en niet bruto.
Maar over welke veiligheid heb jij het over

iRacing Profiel

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
-whodini- schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:25:
Ik denk niet dat dat zijn vraag was.
Maar ik begrijp hem wel.
Daarom wil de consumentenbond dat ISP's de netto snelheid noteren en niet bruto.
Maar over welke veiligheid heb jij het over
Sommige providers doen dat volgens mij al. Ik had vroeger compuserve, 2048 kbit, en haalde een nette 250 KB/s...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ZieMaar! schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:50:
[...]

Sommige providers doen dat volgens mij al. Ik had vroeger compuserve, 2048 kbit, en haalde een nette 250 KB/s...
Komt omdat die via 't Tiscali (voormalig BaByXL) netwerk leveren en die stellen verbindingen hoger in. Bestel je 2048 krijg je 2240 bijvoorbeeld. Hierdoor compenseren ze voor die ~10%.

KPN-DSL heeft in een snelheids verhoging tijdje geleden ook een keer met 8% de snelheden verhoogd ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 25-11-2005 01:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1