Geheugen upgrade vraagje

Pagina: 1
Acties:

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 20:48
Ik heb nu de volgende configuratie:

Asus P4B533
Intel Pentium 4 2,4 Ghz
2x 256 mb 333 Mhz geheugen PC2700

Nu wil ik graag upgraden naar 1 gig geheugen (2 x 512)

Welk geheugen kan ik het beste kopen?

Ik heb mijn processor overclockt naar 2,8 Ghz (133 fsb opgeschroefd naar 155 met
een multiplier van 18...)

Tegenwoordig is het DDR2 533 geheugen redelijk goedkoop of kan dit niet?
Het moederbord ondersteund eigenlijk maar maximaal 266 Mhz, PC2100 geheugen
maar aangezien is overclock weet ik niet welk geheugen beter is.

Wat is beter: 1 reepje van 1 gig of 2 van 512?

En.. mijn fsb is 533, net als mijn P4, hoe zit dat dan met die fsb van 133 x 18 voor de
processor?

Please Help!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
An sich zijn dit vragen die je met een klein beetje zoekwerk wel kunt vinden, maar ik kan je dan net zo goed zelf het antwoord geven nu ik hier toch post.

DDR2 moet je vergeten, dat gaat fysiek geen eens op jouw bord passen! Ga voor PC2700 of 3200 geheugen.

Wat is beter, één DIMM van 1024MB of twee van 512MB? Aangezien je geen geen twee kanaals geheugencontroller hebt kun je er net zo goed één DIMM in steken, dit geeft je nog ruimte om up te graden. Daarnaast levert het vervangen van een 256MB DIMM door eentje van 1GB je totaal 1,25GB op, da's uiteindelijk meer waar voor je geld (met twee maal 512 zit je maar op 1GB terwijl het je ongeveer evenveel kost).

De FSB is quadpumped. Dat betekent dat het signaal op 133MHz loopt maar dat er per kloktik vier data bits worden getransporteerd i.p.v. één. Dus die 133MHz die je tegenkomt klopt precies, die 533'MHz' is niks meer dan een alternatieve aanduiding (want er draait helemaal niks met 533MHz op jouw bord).

Zie ook de PMG FAQ, daar kun je van alles vinden :) En natuurlijk de manual van je bord of de Asus site, daar kun je precies vinden welk geheugen er in moet. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.