Toon posts:

Asus A8N-SLI Deluxe en Geforce 6600 GT probleem in games

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hello iedereen, ik ben hier juist nieuw maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een amd 3500+, op een asus a8n-sli deluxe met 2x een geforce 6600 GT in sli
Ik heb zonet geformateerd, de nieuwste drivers van nvidia (81.95) geïnstalleerd en toch heb ik steeds hetzelfde probleem, na een tijdje spelen in elk spel dat ik heb krijg ik blokjes van vervorming erop en nog iets later wordt mijn scherm als volgt: http://users.skynet.be/hielcenter/1.JPG
SLI staat aan of af, altijd probleem.
weet iemand waaraan het ligt, ik heb er geen gedacht meer van.
aan iedereen bedankt om te helpen
grtz didjee

Verwijderd

je hebt het over "na een tijdje spelen"... dat duid meestal op een temperatuur probleem. Wat is het wattage van je voeding trouwens ? check even of je koeler goed aansluit op je processor. Draaien de vans allemaal ?

Verwijderd

Topicstarter
koeling is geen probleem denk ik, heb 3 fans staan in een chieftec kast voor optimale luchtstroom en mijn voeding is 550 Watt, en na een tijdje is ongeveer na een halkve minuut ofzo, echt niet lang
't is klote :s maja soms gebeurt dat
in ieder geval bedankt om te helpen :)

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Wat voor voeding heb je dan precies ?
Voor SLI heb je veel Amperes op de 12 Volt lijn nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door tiescarbo op 24-11-2005 17:07 ]

Verwijderd

Je denkt... assumption is the mother of all fuck ups :P

Er kan wel voldoende lucht langs de koelelementen gaan maar als de koelelement niet goed contact maken met de processors dan koel niets natuurlijk. B)

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 18:20
Je hebt de extra molex die vlakbij het pci-e slot zit er wel ingedaan neem ik aan?

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Verwijderd

Topicstarter
voeding en fans enzo zijn volgens mij wel in orde, 't is een voeding van goede kwaliteit en heb die al in andere pc's geïnstalleerd waar ze perfect werkte, en heb minder apparaten als die andere in de pc dus dat mag geen probleem zijn. kijk eens naar de afbeelding dat op die site staat, zou dat niet op te lossen zijn in de software of bios ofzo ?
thx

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik heb zo'n soort probleem ook gehad , het probleem was verholpen toen ik er een zalman passiefe cooling op heb gezet. Dus misschien is het dat de cooler van de kaart er niet goed op zit :?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Bekend probleem dit, had hetzelfde zonder SLI. Je moet óf 77.77 als drivers gebruiken of 81.95 (de laatste). De 81.xx reeks die niet goed werkte gaf een flinke FPS-verbetering, maar gaf dus artifacts als deze (had het bij mij nog erger), terwijl de 81.95 weer trager is dan 77.77. Maar die is beter voor SLI, dus ik kan je die aanraden ;).

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt, heb de 77.77 drivers geprobeerd en die werkten al een stuk beter, maar toch heb ik na een tijdje nog dezelfde storingen op het scherm, maar nu wel na een veel langere tijd, ongeveer 20 minuten, er is wel een andere storing van als ik het spel start maar die is helemaal niet zo storend als de eerste, het zijn een beetje kleurveranderingen en flikkeringen op sommige 3d-voorwerpen maar zoals ik zei is dat niet storend. Ik zal nog enkele andere driverversie's proberen en hopelijk vind ik wel de beste.

• The__Virus
Wat hierboven staat: heb je die extra molex vlak boven het bovenste PCI-e slot wel aangesloten? En draai je verder alles op standaard snelheden? Als een memtest geprobeerd om te kijken of je geheugen wel goed is?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat zijn je videokaart snelheden: geheugen, kloksnelheid. Moet standaard geloof ik 350 (klok) en 500 (geheugen) zijn.

• The__Virus
Dat klopt niet, dat moet 500/500 zijn. 350Mhz is de 2D-stand. Maar ik vroeg al wat zijn snelheden waren ;).
Pagina: 1